EBR 1190 RX: Erik Buell vrací úder

vydáno 18. 10. 2013, text Prochy, foto EBR

Po dlouhých měsících plných spekulací se Erik konečně vytasil s novým supersportovním motocyklem.

Značka Buell je nenávratně zapomenuta a nyní si budeme muset zvykat na novou zkratku EBR neboli Erik Buell Racing. Po rozloučení s výrobcem Harley-Davidson v roce 2009 začal Erik pracovat na superbikové verzi s názvem 1190 RS. EBR 1190 RS byl vyroben v limitované sérii 100 kusů a tím získal homologaci pro start v americké sérii AMA Pro Racing. Véčkový dvouválec odvozený od rakouského Rotaxu má maximální výkon 175 koní. Tento model je však raritka, jelikož cena byla stanovena na téměř 42 000 dolarů.


Na výstavě AIMExpo v americkém Orlandu na Floridě se tento týden světu představil nový supersport pro širší veřejnost, model 1190 RX. A nebyl by to Erik, aby opět nepoužil rám jako nádrž na palivo, brzdové kotouče uchycené po obvodu ráfku a podobné vychytávky. Nový model se může pochlubit i barevným TFT displejem, kde lze navolit až 21 různých nastavení kontroly trakce. Na první pohled ale určitě každého zaujme přední LED světlomet.


Tisková zpráva hovoří o lehkých materiálech, včetně slitiny hořčíku u podsedlového rámu. Nenatankovaný motocykl pak váží 190 kilogramů. Motor je zde použit stále od rakouského Rotaxu, respektive kapalinou chlazený dvouválec do V o objemu 1190 cm3, který nyní vyprodukuje 185 koní při 10 600 ot./min. a na zadní kolo vypouští točivý moment 138 Nm při 8200 ot./min. Motocykl se kompletuje v americkém Wisconsinu a první kusy dorazí na americký trh koncem letošního roku. V USA je stanovena cena na 18 995 dolarů. Zájemce bude moci vybírat ze třech lakování: Strike yellow, Racing red a Galactic black.


Výkon se zdá být konkurence chopný, ovšem zda se motocykl vyrovná soupeřům i na silnici, případně na okruhu, je zatím otázkou. Odpovědí, jak moc dobrý tento motocykl je, nám může být mistrovství světa superbike, kam se Erik se svým modelem příští rok chystá.


Technické parametry


• Motor: 72 ° V-Twin, vodou chlazený, čtyřtaktní

• Vrtání x zdvih: 106 x 67,5 mm

•Zdvihový objem: 1190 cm3

•Kompresní poměr: 13,4: 1

• Palivový systém: elektronické vstřikování paliva

•Maximální točivý moment: 138 Nm při 8 200 ot/ min

•Maximální výkon: 185 koní v 10 600 ot/ min

• Přední pneu: Pirelli Diablo Rosso Corsa 120/70ZR17

• Zadní pneu: Pirelli Diablo Rosso Corsa 190/55ZR17

• Přední brzda: 386 mm osmipístkový brzdový třmen

• Zadní brzda: 220 mm dvoupístový brzdový třmen Hayes Performance

• Celková délka: 2040 mm

• Celková šířka: 737 mm

• Celková výška: 1110 mm

• Výška sedla: 826 mm

• Světlá výška: 120 mm

• Palivová nádrž: 17 l

• Hmotnost bez náplní: 190 kg



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 5 dny ve 12:15
MotoRoute 6/2022 vychází 9. 12. 2022
Magazín Motoroute
26. listopadu v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
20. listopadu
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...