Video: Cake Kalk - elektrika ze Švédska

vydáno 2. 2. 2018, text Petr Pour, foto Cake

Premiéru si před pár dny odbyl švédský elektrický motocykl Cake Kalk. Jde o lehké endurko balancující na hranici mezi motocykly a sjezdovými koly.

Úzké pláště na ráfcích o průměru 24 palců, stejně jako zdvih vpředu 204 mm řadí Kalk spíše mezi sjezdové speciály. Na druhou stranu maximální rychlost 80 km/h hovoří za vše. Vypadá to, že autor projektu Švéd Stefan Ytterborn se pokusil vzít z obou kategorií to nejlepší a vytvořit ideální stroj pro jízdu volnou přírodou.

Hmotnost se tak podařilo stlačit pod sedmdesát kilogramů, rám a kyvka jsou z hliníku a další části z karbonových vláken. Přední vidlice pocházejí z dílen Öhlins a jsou plně nastavitelné, stejně jako zadní tlumič od stejného výrobce.

Motor IPM dosahuje špičkového výkonu 15 kilowatt, což mu stačí na zmíněných 80 km/h. Společně s točivým momentem 42 Nm pak bude zrychlení velmi slušné. Motor má navíc nastavitelné úrovně brzdění.

Set Li-Ion bateriových článků dává dohromady kapacitu 2,6 kWh, což by Kalku mělo vystačit na dojezd kolem osmdesáti kilometrů. Jezdec má na výběr tři jízdní módy – Discover, kdy je maximální rychlost omezená na 45 km/h a zrychlení je jemné, Explore pro dlouhou jízdu po stezkách a Excite bez omezení.

Letos v létě se na trh dostane první padesátikusová série. Další stroje pak budou koncem roku. Největší slabinou tohoto stroje tak bude jeho cena, která se v přepočtu na koruny pohybuje kolem 350 tisíc. To je přibližně o čtyřicet tisíc víc, než si účtuje KTM za elektrický Freeride.

Ve Stockholmu žijící designér a vývojář Stefan Ytterborn má za sebou spolupráci s významnými švédskými značkami jako Saab nebo Ikea. Před dvanácti lety založil vlastní firmu POC, která vyrábí cyklistické helmy. Kromě bezpečnosti se Ytterborn soustředí také na ochranu životního prostředí, z čehož vyústil jeho projekt Cake s prvním modelem Kalk.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 8 dny ve 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
před 8 dny ve 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června v 9:02
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...