Video: Cake Kalk - elektrika ze Švédska

vydáno 2. 2. 2018, text Petr Pour, foto Cake

Premiéru si před pár dny odbyl švédský elektrický motocykl Cake Kalk. Jde o lehké endurko balancující na hranici mezi motocykly a sjezdovými koly.

Úzké pláště na ráfcích o průměru 24 palců, stejně jako zdvih vpředu 204 mm řadí Kalk spíše mezi sjezdové speciály. Na druhou stranu maximální rychlost 80 km/h hovoří za vše. Vypadá to, že autor projektu Švéd Stefan Ytterborn se pokusil vzít z obou kategorií to nejlepší a vytvořit ideální stroj pro jízdu volnou přírodou.

Hmotnost se tak podařilo stlačit pod sedmdesát kilogramů, rám a kyvka jsou z hliníku a další části z karbonových vláken. Přední vidlice pocházejí z dílen Öhlins a jsou plně nastavitelné, stejně jako zadní tlumič od stejného výrobce.

Motor IPM dosahuje špičkového výkonu 15 kilowatt, což mu stačí na zmíněných 80 km/h. Společně s točivým momentem 42 Nm pak bude zrychlení velmi slušné. Motor má navíc nastavitelné úrovně brzdění.

Set Li-Ion bateriových článků dává dohromady kapacitu 2,6 kWh, což by Kalku mělo vystačit na dojezd kolem osmdesáti kilometrů. Jezdec má na výběr tři jízdní módy – Discover, kdy je maximální rychlost omezená na 45 km/h a zrychlení je jemné, Explore pro dlouhou jízdu po stezkách a Excite bez omezení.

Letos v létě se na trh dostane první padesátikusová série. Další stroje pak budou koncem roku. Největší slabinou tohoto stroje tak bude jeho cena, která se v přepočtu na koruny pohybuje kolem 350 tisíc. To je přibližně o čtyřicet tisíc víc, než si účtuje KTM za elektrický Freeride.

Ve Stockholmu žijící designér a vývojář Stefan Ytterborn má za sebou spolupráci s významnými švédskými značkami jako Saab nebo Ikea. Před dvanácti lety založil vlastní firmu POC, která vyrábí cyklistické helmy. Kromě bezpečnosti se Ytterborn soustředí také na ochranu životního prostředí, z čehož vyústil jeho projekt Cake s prvním modelem Kalk.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife