Dvoudobá bestie se vrací na závodní scénu!

vydáno 25. 2. 2016, text David M. Bodlák, foto SRT

Není fanoušek silničních motocyklových závodů, který by se slzou v oku nevzpomínal na zlatou éru šílených pětistovek. A ta doba je zdá se zpět, alespoň na letošní Tourist Trophy na ostrově Man.

Švýcarská firma Suter Racing Technology oznámila svoji účast na letošní Tourist Trophy na ostrově Man. A její debut nebude jen tak ledajaký. Jezdec, o kterém se zatím jedná, se na startovním roštu kategorie RST Superbike a PokerStars Senior TT objeví v sedle ultimativní dvoudobé pětistovky, která by měla být podle Eskila Sutera, bývalého GP jezdce a generálního ředitele SRT, konkurenceschopná proti současným strojům Honda, BMW nebo Kawasaki. A šance tu rozhodně jsou.

Suter MMX 500, představený poprvé světu na podzim minulého roku v Airforce Center Dübendorf a následně v Miláně na veletrhu EICMA, způsobuje doslova hysterii. V podstatě jde o repliku stroje třídy GP500, kterou v SRT vyrobili pouze v 99 exemplářích pro zvlášť movité amatérské jezdce (cena téměř 3 000 000 Kč). Čtyřválcové véčko o objemu 576 cm3 by mělo dosahovat maximálního výkonu 195 k@13 000 při váze 127 kg bez náplní (! ) a motorka by měla atakovat rychlost 310 km/h!

V SRT vyvinuli pro MMX 500 vlastní šestistupňovou kazetovou převodovku, v motoru pracují karbonové ventily, dvojité elektronicky řízené klapky a moderní elektronické vstřikování. Podvozek využívá hliníkového rámu (nastavitelné parametry úhlu hlavy řízení, rozvoru, atd.) a masivní hliníkové kyvky, přičemž postavený je na Öhlinsech. Brzdy nesou značku Brembo a hořčíková kola jsou od OZ Racing. Za nízkou váhou stojí rovněž karbonová nádrž a kapoty a vlastně celá motorka je našlapaná těmi nejlepšími komponenty. Však aby ne, když SRT má fůru zkušeností ze závodů Moto GP, kde jednak startují jejich stroje a zároveň jsou dodavateli komponentů pro řadu týmů v seriálech mistrovství světa.

Jak říká Eskil Suter: „Povedlo se nám postavit novodobý dvoudobý závoďák, za jehož kvalitami si stojíme, a to je důvod, proč chceme jít do nejtěžšího závodu světa. Šest kol na šedesátikilometrovém horském okruhu je záležitost pro nejtvrdší chlapy a také ta nejtěžší zkouška pro techniku.“ Do sedla chtějí nějakého TT mazáka, v jednání jsou zatím dva někdejší vítězové, tak uvidíme, kdo z nich nám na trať vrátí kouzlo zlaté éry motocyklových závodů. Už teď ale prahneme po on-boardech, protože to bude neskutečný mazec!



Diskuze k článku

PawelTx 26. 2. 2016
Nádhera :) Ty modrý sací hrdla, hmmmm :) Docela bych si i sáhnul... Akorát by mě zajímalo, jestli ten motor nebude mít moc ostrý záběr. Přeci jen, 195 2T koní. Hlavně aby jim to nějaký Euro-buzík odborník ekolog nezatrhnu

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife