Dvoudobá bestie se vrací na závodní scénu!

vydáno 25. 2. 2016, text David M. Bodlák, foto SRT

Není fanoušek silničních motocyklových závodů, který by se slzou v oku nevzpomínal na zlatou éru šílených pětistovek. A ta doba je zdá se zpět, alespoň na letošní Tourist Trophy na ostrově Man.

Švýcarská firma Suter Racing Technology oznámila svoji účast na letošní Tourist Trophy na ostrově Man. A její debut nebude jen tak ledajaký. Jezdec, o kterém se zatím jedná, se na startovním roštu kategorie RST Superbike a PokerStars Senior TT objeví v sedle ultimativní dvoudobé pětistovky, která by měla být podle Eskila Sutera, bývalého GP jezdce a generálního ředitele SRT, konkurenceschopná proti současným strojům Honda, BMW nebo Kawasaki. A šance tu rozhodně jsou.

Suter MMX 500, představený poprvé světu na podzim minulého roku v Airforce Center Dübendorf a následně v Miláně na veletrhu EICMA, způsobuje doslova hysterii. V podstatě jde o repliku stroje třídy GP500, kterou v SRT vyrobili pouze v 99 exemplářích pro zvlášť movité amatérské jezdce (cena téměř 3 000 000 Kč). Čtyřválcové véčko o objemu 576 cm3 by mělo dosahovat maximálního výkonu 195 k@13 000 při váze 127 kg bez náplní (! ) a motorka by měla atakovat rychlost 310 km/h!

V SRT vyvinuli pro MMX 500 vlastní šestistupňovou kazetovou převodovku, v motoru pracují karbonové ventily, dvojité elektronicky řízené klapky a moderní elektronické vstřikování. Podvozek využívá hliníkového rámu (nastavitelné parametry úhlu hlavy řízení, rozvoru, atd.) a masivní hliníkové kyvky, přičemž postavený je na Öhlinsech. Brzdy nesou značku Brembo a hořčíková kola jsou od OZ Racing. Za nízkou váhou stojí rovněž karbonová nádrž a kapoty a vlastně celá motorka je našlapaná těmi nejlepšími komponenty. Však aby ne, když SRT má fůru zkušeností ze závodů Moto GP, kde jednak startují jejich stroje a zároveň jsou dodavateli komponentů pro řadu týmů v seriálech mistrovství světa.

Jak říká Eskil Suter: „Povedlo se nám postavit novodobý dvoudobý závoďák, za jehož kvalitami si stojíme, a to je důvod, proč chceme jít do nejtěžšího závodu světa. Šest kol na šedesátikilometrovém horském okruhu je záležitost pro nejtvrdší chlapy a také ta nejtěžší zkouška pro techniku.“ Do sedla chtějí nějakého TT mazáka, v jednání jsou zatím dva někdejší vítězové, tak uvidíme, kdo z nich nám na trať vrátí kouzlo zlaté éry motocyklových závodů. Už teď ale prahneme po on-boardech, protože to bude neskutečný mazec!



Diskuze k článku

PawelTx 26. 2. 2016
Nádhera :) Ty modrý sací hrdla, hmmmm :) Docela bych si i sáhnul... Akorát by mě zajímalo, jestli ten motor nebude mít moc ostrý záběr. Přeci jen, 195 2T koní. Hlavně aby jim to nějaký Euro-buzík odborník ekolog nezatrhnu

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června v 9:02
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...