Alpy podle Dunlopu

vydáno 27. 6. 2016, text TZ, foto Dunlop

Od značky spojené s vynálezem pneumatiky nám dorazily zajímavé tipy, kudy to vzít, když se o prázdninách vydáte do Alp. Možná ty úseky znáte a máte je stokrát projeté, možná ještě ne...

Severní Itálie: Vipiteno - San Leonardo in Passiria
Výška průsmyku: 2099 m n. m.
Délka trasy: 39 km
Max. sklon: 12 %
Otevřeno: duben až listopad

Začínáme těžkým kalibrem a jako první nabízíme kopec v severoitalské části Alp, který patří k nejparádnějším v celých Alpách. Je úplně jedno, jestli ho zdoláte od Vipitena, či od San Leonarda in Passiria. Z obou směrů se jezdí nahoru i dolů báječně, proto pokud neprojíždíte někam dál, doporučujeme si ho dát tam a zase zpátky. Právě při cestě zpět nejspíše vůbec neuvěříte, že jste tudy už jeli. Cesta i vyhlídky vypadají úplně jinak. Jde o unikátní jezdecký bonbónek, který nesmí mezi vašimi zážitky chybět. Z Rakouska i Bavorska je to sem kousek, a tak se sem jezdí svézt řada motorkářů. Je však vhodnější si cestu průsmykem vychutnat ve všední dny.

Rakousko-Itálie: Tröpolach - Pontebba
Výška průsmyku: 1530 m n. m.
Délka trasy: 24 km
Max. sklon: 12 %

Pro cestu ze severu na jih anebo naopak, tedy pokud jedete třeba k moři anebo se od něj vracíte, je to nádherná trasa. Rozhodně mnohem zajímavější, než by byla nudná cesta po dálnici. Pravda, není to určitě cesta nejrychlejší, ale na zážitkovou silnici nepojede ten, kdo spěchá. Jakmile na silnici najedete, a je úplně jedno, ze které světové strany, nepřestanete se na celých 24 kilometrů snad ani na okamžik bavit. Pohledy na hraniční štíty, jako třeba 2236 metrů vysoký Rosskofel (Monte Cavallo di Pontebba), nebo i na další hory, je uchvacující. Téměř povinné je tu fotografování. Vzhledem k tomu, že z jezdeckého hlediska je zajímavější jízda do kopce, doporučujeme jet z italské strany, kde se to zatáčí mnohem, mnohem víc.

Rakousko: Fusch – Heiligenblut
Výška průsmyku: 2576 m n. m.
Délka trasy: 48 km
Max. sklon: 12 %
Otevřeno: květen až listopad

Nepochybně jeden z nejpopulárnějších a nejfrekventovanějších rakouských kopců, který nabízí naprosto dokonalé ježdění třeba po celý den. Stačí zaplatit 20 eur za denní kartu. Snadná dosažitelnost, perfektní silnice, dokonalé zatáčky a úžasná vysokohorská krajina způsobují to, že tam je občas trochu nával. Díky značné výšce hřebene (kolem 3000 m n. m.) je hlavně v jarních a podzimních měsících dost velký rozdíl mezi severní a jižní stranou. Takže není nic neobvyklého, když na severu lehce mrzne a míjíte ještě poměrně vysoké sněhové bariéry, a na jižní straně si připadáte jako v rozkvetlé botanické zahradě a můžete se klidně opalovat. Severní rampy jsou tu v tuto dobu ještě zmáčené tajícím sněhem a jižní naopak perfektně suché a připravené pro dokonalé svezení. Ale je trochu zbytečné někam pospíchat, lepší je si jízdu co nejvíce vychutnat.

Slovinsko-Rakousko: Unterloibl – Podljubelj
Výška sedla: 1216 m n. m.
Délka trasy: 33 km

Pro cestu do nebo ze Slovinska je to jedna z nejlepších a nejhezčích tras. Po svezení se po parádních silnicích v horách Štýrska a Korutan přejedete rovnou do nádherných lesů a údolí v oblasti kolem slovinské Kranje. Jezerní oblasti Bled a Bohinj a vysokohorský masiv Triglav nabízejí dostatek kilometrů velice hezkých silnic. Kromě požitku ze silnice je také na co koukat. Malebná krajina vybízí k řadě zastavení a fotografování.

Švýcarsko: Sta. Maria im Münstertal – Umbrail
Výška průsmyku: 2501 m n. m.
Délka trasy: 13,5 km
Max. sklon: 11 %
Otevřeno: květen až prosinec

Pokud máte lidí plné zuby a přejete si jet po silnici o samotě, pak máme zajímavý tip. Poměrně nenápadný, schovaný vedle mnohem známějšího a populárnějšího průsmyku Stelvio, neprávem opomíjený. Právě takové přívlastky nejlépe vystihují výjezd ze švýcarského městečka Sta. Maria im Münstertal. Jak řidič, tak spolujezdec tu mají stále na co koukat. Pro motorkáře je výjezd bezpečnější než sjezd, protože na části cesty bývá šotolina.



Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 3 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 3 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 5 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...