Ducati Monster 1200R: 160 koní!

vydáno 14. 9. 2015, text Jan Rameš, foto Ducati

Doslova před pár minutami odhalila Ducati u příležitosti konání autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem nového Monstera s kouzelným písmenkem R na konci. A to u Ducati vždycky znamená něco speciálního.

V tomhle případě jde o vůbec nejvýkonnějšího naháče, jaký kdy z Borgo Panigale vyjel. Pamatujete si na Streetfightera? Ten měl motor ze superbikové 1098 a „jen“ 155 koní. Nový erkový Monster ho ještě o pět trumfuje, a těch 131,4 Nm při 7750 otáčkách vám stáhne trenky, když se při akceleraci nebudete dobře držet. Přitom má veledlouhý servisní interval 15 000 km na olej a třicet na ventily, a ještě plní normu Euro 4!

Ovšem erko nebude jen o motoru, v tomto případě pořád nazvaném Testastretta 110, žádné DVT jako v Multistradě. Na první pohled vidíte, že tohle je něco speciálního. Kované ráfky, vycházející z Panigale R, na sobě nesou Supercorsy SP, vzadu s masivní závodní dvoustovkou. Trošičku jiný je kryt sedla spolujezdce, a abyste to na okruhu mohli vzít pěkně od podlahy, jsou stupačky prvního i druhého člena posádky oddělené. Zdánlivá drobnost, pro pozici na motorce ovšem zásadní. Velmi tam oceníte ukazatel zařazeného kvaltu, který se najednou na ten pěkný TFT displej krásně vešel.

O brzdění se starají brembácké monobloky M50 na velkých 330mm kotoučích, a abyste jeli pořád tam, kam chcete, zase řeší tlumič řízení od Öhlinsu. Ach ano, Švédi, tak od nich samozřejmě je i kompletní odpružení, a že ta přední vidle s 48mm trubkami vypadá po čertech dramaticky. Ostatně, jako celý Monster R…




Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2024
  • Motorbike 11/2024
  • Motorbike 10/2024
  • Hvězdné Dymokury!
  • Motorbike 9/2024

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů