Ducati Monster 1200R: 160 koní!
vydáno 14. 9. 2015, text Jan Rameš, foto Ducati
Doslova před pár minutami odhalila Ducati u příležitosti konání autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem nového Monstera s kouzelným písmenkem R na konci. A to u Ducati vždycky znamená něco speciálního.
V tomhle případě jde o vůbec nejvýkonnějšího naháče, jaký kdy z Borgo Panigale vyjel. Pamatujete si na Streetfightera? Ten měl motor ze superbikové 1098 a „jen“ 155 koní. Nový erkový Monster ho ještě o pět trumfuje, a těch 131,4 Nm při 7750 otáčkách vám stáhne trenky, když se při akceleraci nebudete dobře držet. Přitom má veledlouhý servisní interval 15 000 km na olej a třicet na ventily, a ještě plní normu Euro 4!
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O824789O33O63139925ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O824760O33O63137705ONO04507O0854.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O54000O824818O33O63142145ONO04507O0854.jpg)
Ovšem erko nebude jen o motoru, v tomto případě pořád nazvaném Testastretta 110, žádné DVT jako v Multistradě. Na první pohled vidíte, že tohle je něco speciálního. Kované ráfky, vycházející z Panigale R, na sobě nesou Supercorsy SP, vzadu s masivní závodní dvoustovkou. Trošičku jiný je kryt sedla spolujezdce, a abyste to na okruhu mohli vzít pěkně od podlahy, jsou stupačky prvního i druhého člena posádky oddělené. Zdánlivá drobnost, pro pozici na motorce ovšem zásadní. Velmi tam oceníte ukazatel zařazeného kvaltu, který se najednou na ten pěkný TFT displej krásně vešel.
![](https://www.icmn.cz/photo/img_32007O54000O824847O33O76256588ONO04507O0854.jpg)
O brzdění se starají brembácké monobloky M50 na velkých 330mm kotoučích, a abyste jeli pořád tam, kam chcete, zase řeší tlumič řízení od Öhlinsu. Ach ano, Švédi, tak od nich samozřejmě je i kompletní odpružení, a že ta přední vidle s 48mm trubkami vypadá po čertech dramaticky. Ostatně, jako celý Monster R…
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O4050O824876O33O10525185ONO04507O0845.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O4050O824905O33O10525555ONO04507O0845.jpg)
![](https://www.icmn.cz/photo/img_10340O4050O824934O33O10525925ONO04507O0845.jpg)