Ducati 1199 Superleggera: 177 kilogramů luxusu

vydáno 23. 10. 2013, text Prochy, foto Ducati

Nástupce Desmosedici RR je zde. Nejsportovnější Ducati s homologací pro silniční provoz lze zakoupit i v ČR!

Sestrojena z čisté lásky k motocyklům a na oslavu italské značky. Použité byly nejlepší materiály, jako je hořčík, titan či uhlíková vlákna, a i proto se podařilo stáhnout suchou hmotnost na hodnotu 155 kilogramů, což s plnou nádrží znamená pouhých 177 kilo! Superleggera však více než na standardní Panigale (všimněte si, že v názvu je pouze číslovka 1199) připomíná na předcházející model Desmosedici RR, a to i tím, že se opět jedná o limitovanou edici 500 kusů.

Rám typu monokok je vyroben ze slitiny hořčíku, podsedlák z karbonu. Lehká kovaná hořčíková kola poskytl výrobce Marchesini. Použita byla lehká Li-Ion baterie a také titanová výfuková soustava, která uspořila dalších 2,5 kilogramu. Z titanu je i většina použitých šroubů, respektive spojovacích materiálů. Kapotáže jsou vyrobeny z karbonových vláken.


Na nastavení podvozku byla povolána švédská partička, a tak se vpředu i vzadu objevilo žlutomodré logo značky Öhlins. Vpředu se jedná o masivní opracované vidlice s označením FL916 a zadní zavěšení pracuje s tlumicí jednotkou Öhlins TTX36 Titanium. Na brzdičích se také nešetřilo a namontovány jsou prvotřídní monobloky Brembo M50 s brzdovou pumpou z mistrovství světa superbiků Brembo MCS 19-21. Ze závodního světa je použit i úzký řetěz 520.


Dvouválec Superquadro používá rovněž techniku z mistrovství světa, a tak tu najdeme nově titanové výfukové ventily (normální Panigale má z titanu jen sací), pouze dvoukroužkové nízké písty či upravené spalovací prostory. Odlehčená kliková hřídel je vyvážena pomocí wolframové vložky a společně se spoustou dalších neotřelých řešení přináší výkon přes 200 koní při 11 500 otáčkách, přesný údaj fabrika tají. Komu by i toto bylo málo a ponechal si stranou menší částku peněz, může sáhnout po továrním Race kitu, který navýší výkon o 5 koní a ušetří dalších 2,5 kilogramu. Tato úprava pak konkrétně obnáší kompletní závodní výfukový systém od Akrapoviče včetně koncovky, dále závodní plexi štít, plachtu a přední a zadní stojan. Součástí kitu je i vercajk na odmontování postranního stojánku, držáku registrační značky a přiloženy jsou záslepky na díry po sundaných zpětných zrcátkách.


Na motocyklu pak samozřejmě nemůže chybět sestava elektronických pomocníků ve formě kontroly trakce Ducati Wheelie Control (DWC) a Ducati Traction Control (DTC). Tyto systémy společně s EBC neboli kontrolou brzdné síly motoru optimalizují výkon v krizových situacích. Současně pak tento systém spolupracuje s automatickou kalibrací rozměru zadní pneumatiky. Nechybí tu ani rychlořazení Ducati Quick Shifter (DQS) a DDA+ neboli Ducati Data Analysis+. Veškeré nastavení se ovládá soustavou tlačítek na řídítkách a informace se zobrazují na barevném TFT displeji.


Již 375 kusů z limitovaných 500 strojů je zamluveno, ovšem pokud byste měli o jednu či dvě „Superligy“ opravdu zájem, nevěřte prvotním internetovým kachnám, že motocykl nelze sehnat. Osloveni byli sice přednostně majitelé předchozích strojů Desmosedici RR a pár kusů obdržely i závodní týmy, ale několik motocyklů ještě čeká na svého majitele. Dle aktuálního vyjádření zastoupení Ducati ČR lze Ducati 1199 Superleggera tedy objednat. Cena není upřesněna, ale jedná se cca o 65 000 Eur vč. DPH. Doba dodání motocyklu je někdy v rozmezí měsíců březen až červen roku 2014. V ČR nebyla zatím žádná závazná objednávka podepsána.


Nová pravidla kategorie World Superbike EVO a Superstock dovolí nastoupit této Ducati do bojů s ostatními soupeři, a i proto byla vlastně postavena. O tom, že se jedná o téměř hotové sportovní nářadí, hovoří i tisková zpráva. Testovací jezdec Alessandro Valia zajel na tomto motocyklu na okruhu Mugello pouze o sedm sekund pomalejší čas než Andrea Dovizioso při letošní MotoGP. Nám obyčejným smrtelníkům byla pouze dána příležitost si ji koupit, popřípadě ji alespoň zahlédnout, a to už za pár dní na výstavě EICMA v Miláně.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 2 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
před 8 dny v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...