Ducati 1199 Superleggera: 177 kilogramů luxusu

vydáno 23. 10. 2013, text Prochy, foto Ducati

Nástupce Desmosedici RR je zde. Nejsportovnější Ducati s homologací pro silniční provoz lze zakoupit i v ČR!

Sestrojena z čisté lásky k motocyklům a na oslavu italské značky. Použité byly nejlepší materiály, jako je hořčík, titan či uhlíková vlákna, a i proto se podařilo stáhnout suchou hmotnost na hodnotu 155 kilogramů, což s plnou nádrží znamená pouhých 177 kilo! Superleggera však více než na standardní Panigale (všimněte si, že v názvu je pouze číslovka 1199) připomíná na předcházející model Desmosedici RR, a to i tím, že se opět jedná o limitovanou edici 500 kusů.

Rám typu monokok je vyroben ze slitiny hořčíku, podsedlák z karbonu. Lehká kovaná hořčíková kola poskytl výrobce Marchesini. Použita byla lehká Li-Ion baterie a také titanová výfuková soustava, která uspořila dalších 2,5 kilogramu. Z titanu je i většina použitých šroubů, respektive spojovacích materiálů. Kapotáže jsou vyrobeny z karbonových vláken.


Na nastavení podvozku byla povolána švédská partička, a tak se vpředu i vzadu objevilo žlutomodré logo značky Öhlins. Vpředu se jedná o masivní opracované vidlice s označením FL916 a zadní zavěšení pracuje s tlumicí jednotkou Öhlins TTX36 Titanium. Na brzdičích se také nešetřilo a namontovány jsou prvotřídní monobloky Brembo M50 s brzdovou pumpou z mistrovství světa superbiků Brembo MCS 19-21. Ze závodního světa je použit i úzký řetěz 520.


Dvouválec Superquadro používá rovněž techniku z mistrovství světa, a tak tu najdeme nově titanové výfukové ventily (normální Panigale má z titanu jen sací), pouze dvoukroužkové nízké písty či upravené spalovací prostory. Odlehčená kliková hřídel je vyvážena pomocí wolframové vložky a společně se spoustou dalších neotřelých řešení přináší výkon přes 200 koní při 11 500 otáčkách, přesný údaj fabrika tají. Komu by i toto bylo málo a ponechal si stranou menší částku peněz, může sáhnout po továrním Race kitu, který navýší výkon o 5 koní a ušetří dalších 2,5 kilogramu. Tato úprava pak konkrétně obnáší kompletní závodní výfukový systém od Akrapoviče včetně koncovky, dále závodní plexi štít, plachtu a přední a zadní stojan. Součástí kitu je i vercajk na odmontování postranního stojánku, držáku registrační značky a přiloženy jsou záslepky na díry po sundaných zpětných zrcátkách.


Na motocyklu pak samozřejmě nemůže chybět sestava elektronických pomocníků ve formě kontroly trakce Ducati Wheelie Control (DWC) a Ducati Traction Control (DTC). Tyto systémy společně s EBC neboli kontrolou brzdné síly motoru optimalizují výkon v krizových situacích. Současně pak tento systém spolupracuje s automatickou kalibrací rozměru zadní pneumatiky. Nechybí tu ani rychlořazení Ducati Quick Shifter (DQS) a DDA+ neboli Ducati Data Analysis+. Veškeré nastavení se ovládá soustavou tlačítek na řídítkách a informace se zobrazují na barevném TFT displeji.


Již 375 kusů z limitovaných 500 strojů je zamluveno, ovšem pokud byste měli o jednu či dvě „Superligy“ opravdu zájem, nevěřte prvotním internetovým kachnám, že motocykl nelze sehnat. Osloveni byli sice přednostně majitelé předchozích strojů Desmosedici RR a pár kusů obdržely i závodní týmy, ale několik motocyklů ještě čeká na svého majitele. Dle aktuálního vyjádření zastoupení Ducati ČR lze Ducati 1199 Superleggera tedy objednat. Cena není upřesněna, ale jedná se cca o 65 000 Eur vč. DPH. Doba dodání motocyklu je někdy v rozmezí měsíců březen až červen roku 2014. V ČR nebyla zatím žádná závazná objednávka podepsána.


Nová pravidla kategorie World Superbike EVO a Superstock dovolí nastoupit této Ducati do bojů s ostatními soupeři, a i proto byla vlastně postavena. O tom, že se jedná o téměř hotové sportovní nářadí, hovoří i tisková zpráva. Testovací jezdec Alessandro Valia zajel na tomto motocyklu na okruhu Mugello pouze o sedm sekund pomalejší čas než Andrea Dovizioso při letošní MotoGP. Nám obyčejným smrtelníkům byla pouze dána příležitost si ji koupit, popřípadě ji alespoň zahlédnout, a to už za pár dní na výstavě EICMA v Miláně.



Články na MotoLife

  • Novinka 2021 - představení nového velkého modelu Honda CMX1100 Rebel
  • Zabudnuté tímy MotoGP - HAYATE
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO
  • Zabudnuté tímy MotoGP - ILMOR
  • Motorbike 11/2020

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 4 hodinami
Ducati Monster je pojem, který znná každý. Jak se na téhle mašině ale jezdí?

Více v článku
Moto.cz
před 2 dny v 9:32
Ještě jste nestihli zazimovat motorku? Pak zde je pár tipů jak na to:
Moto.cz
před 5 dny ve 21:31
Závěrečný závod MotoGP vyhrál na domácím okruhu Miguel Oliveira, který měl obrovskou radost. Mistrem světa v Moto3 je Albert Arenas a v Moto2 Enea Bastianini.
Bikes.cz
před týdnem v 16:02
Novinky 2021 z pera Filipa Tichého...
• Ducati Multistrada V4 už není desmo
• Honda Forza 750: maxi mezi maxiskútry
• BMW má R18 Classic, ale hlavně nové RT
• Tříválcový Triumph Trident 660 jako lehký elegán
• Yamaha MT-09: motocyklová transformerka
• Harley-Davidson Sportster už jen v USA
Všechny příspěvky ...