Český flattrack - rok druhý

vydáno 22. 4. 2012, text Ondra Hrůza, foto autor

Už rok se hodně věnujemei disciplíně zvané flattrack, což je hezky česky řečeno americká plochá dráha. Tento nový sport má u nás velké ambice a vzhledem k tomu, že ho lze s klidným svědomím zařadit mezi nejlevnější a nejdostupnější motoristické sporty, nečekaně rychlým tempem přibývají jak jezdci, tak noví fandové.

Letošní sezona Czech Flat Track Serie 2012 odstartovala v půli dubna prvními společnými tréninky jezdců na plochodrážním stadionu v Plzni a na Moravě v prvním českém flattrackovém centru ve Svitavách. Hlavním cílem byl důkladný test nových pneumatik Mitas, ryze českých „botiček“ pro ryze americký sport. „Tohle je pro nás jezdce ta nejlepší varianta, jakou jsme si mohli přát – přímá spolupráce s výrobcem pneumatik. Je vidět, že v Mitasu jsou na plochou dráhu odborníci, neboť jsme museli konstatovat, že i první testovací série flattrackových pneumatik funguje bezvadně. Stačí jen drobné úpravy a Mitas bude mít jedny z nejlepších pneumatik pro tento sport na světě. Navíc za nečekaně přijatelnou cenu,“ řekl nám při testování Jan Vondrášek, jeden z nejrychlejších jezdců kategorie FT1. Flattrackové Mitasy teď prochází sérií homologačních testů, ale do prvních závodů by měly být k dispozici.
Ve Svitavách, kde si sami jezdci svépomocí výrazně zkulturnili letitý plochodrážní areál, se poprvé představila také nová třída FT Classic. Tedy motocykly vyrobené v letech 1960–1989. „Osobně se domnívám, že třída klasiků bude jedním z největších taháků českých flattrackových závodů. Do této třídy nastoupili lidé z různých motoristických sportů, kteří se už chtějí především bavit a jezdit na krásných strojích. Už teď je jasné, že klasiky budou velmi barevné. Na prvním tréninku se objevila silná sestava youngtimerů přestavěných pro flattrack. Dvouválcové Yamahy XS, stará ixtéčka, déerka a dokonce i jedno velmi raritní dvoutaktní Bultaco. Podle mě půjde tahle třída v průběhu roku nahoru, i co se počtu jezdců týče. Měly by se v ní objevit dokonce takové stroje jako H-D Sportster nebo prototyp českého flattrackeru s plochodrážním motorem Jawa,“ prozradil Richard Bayer, jezdec a ředitel prodejny Triumph Brno v jedné osobě.
Dění kolem flattracku zašlo v Česku už tak daleko, že se tu v termínu 20.–22. 4. bude konat první mezinárodní flattracková škola, kterou si může zkusit opravdu každý. Výuka bude probíhat ve Svitavách a stát bude 120 Eur. První velký mezinárodní závod všech kategorií FT se pojede také na trati Flat track centra Svitavy 5. května.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2022
  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
16. června v 21:10
Indian Motorcycle představuje FTR Stealth Grey, první tovární edici speciálně navrženou pro mezinárodní trhy.
Časopis Motorbike
16. června v 21:02
Haloooo, na stáncích a pumpách už je další číslo Motorbike časáku! 🏁
Víc na www.motolife.cz/.../motorbike-6-2022-motorbike-45ed
Bikes.cz
14. června
Soužití motorkářů s řidiči aut je někdy vypjaté.
Všechny příspěvky ...