Český flattrack - rok druhý

vydáno 22. 4. 2012, text Ondra Hrůza, foto autor

Už rok se hodně věnujemei disciplíně zvané flattrack, což je hezky česky řečeno americká plochá dráha. Tento nový sport má u nás velké ambice a vzhledem k tomu, že ho lze s klidným svědomím zařadit mezi nejlevnější a nejdostupnější motoristické sporty, nečekaně rychlým tempem přibývají jak jezdci, tak noví fandové.

Letošní sezona Czech Flat Track Serie 2012 odstartovala v půli dubna prvními společnými tréninky jezdců na plochodrážním stadionu v Plzni a na Moravě v prvním českém flattrackovém centru ve Svitavách. Hlavním cílem byl důkladný test nových pneumatik Mitas, ryze českých „botiček“ pro ryze americký sport. „Tohle je pro nás jezdce ta nejlepší varianta, jakou jsme si mohli přát – přímá spolupráce s výrobcem pneumatik. Je vidět, že v Mitasu jsou na plochou dráhu odborníci, neboť jsme museli konstatovat, že i první testovací série flattrackových pneumatik funguje bezvadně. Stačí jen drobné úpravy a Mitas bude mít jedny z nejlepších pneumatik pro tento sport na světě. Navíc za nečekaně přijatelnou cenu,“ řekl nám při testování Jan Vondrášek, jeden z nejrychlejších jezdců kategorie FT1. Flattrackové Mitasy teď prochází sérií homologačních testů, ale do prvních závodů by měly být k dispozici.
Ve Svitavách, kde si sami jezdci svépomocí výrazně zkulturnili letitý plochodrážní areál, se poprvé představila také nová třída FT Classic. Tedy motocykly vyrobené v letech 1960–1989. „Osobně se domnívám, že třída klasiků bude jedním z největších taháků českých flattrackových závodů. Do této třídy nastoupili lidé z různých motoristických sportů, kteří se už chtějí především bavit a jezdit na krásných strojích. Už teď je jasné, že klasiky budou velmi barevné. Na prvním tréninku se objevila silná sestava youngtimerů přestavěných pro flattrack. Dvouválcové Yamahy XS, stará ixtéčka, déerka a dokonce i jedno velmi raritní dvoutaktní Bultaco. Podle mě půjde tahle třída v průběhu roku nahoru, i co se počtu jezdců týče. Měly by se v ní objevit dokonce takové stroje jako H-D Sportster nebo prototyp českého flattrackeru s plochodrážním motorem Jawa,“ prozradil Richard Bayer, jezdec a ředitel prodejny Triumph Brno v jedné osobě.
Dění kolem flattracku zašlo v Česku už tak daleko, že se tu v termínu 20.–22. 4. bude konat první mezinárodní flattracková škola, kterou si může zkusit opravdu každý. Výuka bude probíhat ve Svitavách a stát bude 120 Eur. První velký mezinárodní závod všech kategorií FT se pojede také na trati Flat track centra Svitavy 5. května.


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife