V Brně se jede Histo Cup
vydáno 2. 5. 2013, text TZ, H. Licht., foto AMD Brno
Až dvě stě historických vozů a motocyklů se představí o víkendu 4. – 5. května na Brno Classic Grand Prix na Masarykově okruhu. Automotodrom Brno se vrací k tradici akce zaměřené na historické a klasické vozy po mnoha letech.
Histo CUP je rakouský šampionát klasických vozů a zahrnuje závody vozů z druhé poloviny 20. století napříč všemi třídami. Na dráze se představí silné americké vozy Corvette, Camaro nebo Ford Mustang. Evropskou produkci budou reprezentovat menší cestovní vozy BMW 2002, Alfa Romeo GTV a další. Závodní dění doplní samostatný značkový pohár legendárních BMW 3 E30 z osmdesátých let.
V neděli pak proběhne přehlídka historických motocyklů – Motor Journal. Ta nabídne průřez historií závodních motocyklů od předválečných let až přelomu 80. a 90. let. Na Masarykův okruh přijedou hned tři motocykly ČZ – Walter z 50. let, nejstarším exemplářem bude Indian Scout Police z roku 1927. Motocykly během neděle třikrát vyjedou na dráhu k soutěži pravidelnosti.
V paddocku budou k vidění zajímavosti jako např. Ferrari F40, což je poslední model, na jehož vývoj osobně dohlížel zakladatel automobilky Enzo Ferrari. Ten bude k prohlédnutí pouze v průběhu soboty 4. května. Z kategorie motocyklů je to pak rozhodně Rudge Whitworth Ulster, britský závodní motocykl z roku 1934. Jeho půllitrový motor má 25–30 koní a stroj dokáže vyvinout rychlost přes 150 kilometrů v hodině. Tento model bude na Masarykově okruhu pouze v neděli 5. května.
Doprovodný program
V promítacím sále Masarykova okruhu (nad boxy) bude probíhat promítání filmu z historie Masarykova okruhu.
Po obslužné komunikaci budou po celý den probíhat komentované jízdy mikrobusy kolem závodní dráhy. Během patnáctiminutové projížďky se návštěvníci pohybují ve vzdálenosti 10 – 40 metrů od závodní dráhy. Cena jízdy je 50 Kč / osoba.
Otevřena bude veřejná motokárová dráha pro dospělé i děti (cca od 8 let). Cena jízdy je 150 Kč / 10 min.
Malminibike akademie Masarykova okruhu je zaměřena na děti. Kurz pořádají zkušení lektoři, kteří se každému dítěti věnují individuálně. Každý účastník dostane zapůjčenu kombinézu, rukavice a helmu, je nutné si přinést vlastní pevnou obuv. Pro začátečníky budou zdarma připraveny čtyřkolky Blata, zkušenější a větší děti mohou vyzkoušet přímo minibike.
Areál Masarykova okruhu je otevřen v sobotu a v neděli od 8 do 18 hodin. Parkování je možné na parkovišti Pod vysokým napětím (naproti hlavní bráně) nebo v prostoru tribuny C (příjezd směrem paddock). Parkovné je zdarma.
Vstupné: 120 Kč / den, děti do 14 let a senioři nad 65 let zdarma.
Majitelé historických vozů a motocyklů mají vstup po oba dny zdarma pro sebe a doprovod. Podmínkou je však přijet ve voze nebo na motocyklu s veteránskou poznávací značkou (zelený text na bílém podkladu, první písmeno V, nebo první tři znaky ve formátu XXV).
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Vojtech Ďuriš
Je mi cťou, že pozvanie na môj rozhovor prijal Vojtech Ďuriš, tvorca originálnych riešení priemyselného dizajnu, architektúry, výtvarnej maľby, sochárstva a v neposlednom rade, dizajnu automobilov a motocyklov.Ahoj Vojto, vitaj v našom rozhovore. Ty si už od študentských čias mal blízko k dizajnu. Veď od strednej školy si sa venoval oboru sochárstvo, neskôr to bol priemyselný dizajn, architektúra ...
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
Aspar Team (poznáme ho aj pod menom Ángel Nieto Team) je španielsky motocyklový tím Grand Prix. V súčasnosti súťaží na majstrovstvách sveta Moto2, Moto3 a MotoE. Nezabudnuteľným písmom sa však objavil aj v MotoGP.Tím zakladá bývalý majster sveta Jorge Martínez, známi tiež pod prezývkou „Aspar“. Založenie závodného programu sa datuje na rok 1992, keď ešte Jorge Martínez sám aktívne pretekal na Hond...
-
Motorbike 4/2021
Máme za sebou Velikonoce a věříme, že mnozí z vás během
těchto svátků najeli alespoň pár prvních letošních kilometrů. Na dlouhé
vyjížďky to tedy zatím kvůli aktuálnímu počasí moc není, ale aspoň budete mít
čas si přečíst zbrusu nový Motorbike, tentokrát ovšem rozšířený na celých 130
stran! Doufáme, že se vám bude líbit.
Motorky
BMW F 900 R vs. BMW F 900 XR
Devítistovky BMW se nám stihly naživo pře...
-
Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
Tím Konica Minolta Honda MotoGP bolo zoskupením, ktoré vzniklo pod záštitou v paddocku trochu známejšieho, JiR Racing Teamu. Skratka JiR znamená Japan Italy Racing (v niektorých zdrojoch sa stretneme i so skratkou JIR). V oboch prípadoch ide o jeden a ten istý motocyklový závodný tím z Monte Carla, ktorý súťažil v sérií MotoGP od roku 2005 do roku 2008, a od roku 2010 do roku 2015 v triede Moto2.0...
-
Vychází časopis Drž stopu
Mezi čtenáře míří nové vydání časopisu pro bezpečnou jízdu a umění ovládání stroje Drž stopu. Co najdete ve vydání březen/duben?S Liborem Podmolem jsme bezprostředně po návratu z Dakaru mluvili o jeho pocitech a zkušenostech. Určitě si to přečtěte, teď už to možná vnímá všechno jinak. Na několika stranách řešíme velké téma: airbagové systémy. Zkušenosti z terénu i ze silnice, výhody a nevýhody, ti...