XSR900 jako Monkeebeast

vydáno 2. 6. 2016, text David M. Bodlák, foto Yamaha

Další kousek z programu Yard Built je na světě. Tentokráte si vzali do parády model XSR900 dánští Wrenchmonkees, kteří se již v minulosti Yamaze osvědčili.

Společnost Wrenchmonkees rozhodně není v programu Yard Built žádným nováčkem. Dánská dvojice Per Nielsen a Nicholas Bech vytvořila ve své dílně v Kodani už celou řadu úžasných přestaveb řady Sport Heritage, například z modelů XSR400 nebo XJR1300, a jejich dalším počinem je parádně překopané XSR900. Cristian Barelli, Marketing Coordinator společnosti Yamaha Motor Europe k tomu říká: „Spolupracujeme s nimi od doby, kdy jsme celý projekt Yard Built spustili, a z této spolupráce vzešlo několik opravdu přelomových strojů. Nejnovější přestavba je úchvatná, je jasným dokladem neustálého vývoje jejich designu a čelního postavení této společnosti na trhu! Na jejich příkladu můžeme názorně předvést, že pomocí několika důmyslných modifikací, avšak bez řezání či svařování rámu, lze z modelu XSR900 vytvořit zcela jiný motocykl, což mě velmi těší."

Monkeebeast se rozhodně nedá považovat za nějakého tuctového café racera ve stylu brat. Je to ztělesnění temnoty, pořádného rváče, který si dokáže poradit s lecjakým terénem. K tomu také dostal sedmnáctková kola Borrani s drátěným výpletem z 9mm nerezových špic, obutá do zubatých Continentalů TKC. Lakování ráfků je jak jinak než černé, a to včetně nábojů.

Motorka dostala zadní tlumič K-Tech, komponenty v podobě napínače řetězu a endurových stupaček od známé ladičské firmy Gilles Tooling, řídítka nesou známou značku Magura a s rukojeťmi od Biltwell Renegade doplňuje osobitý vzhled sedlo vlastní výroby. Na předku se do kotoučů zakusují nově radiální třmeny Nissin, do kterých je přiváděna brzdová kapalina skrze opletené hadičky. Pánové si také dali záležet na celkové čistotě, k čemuž jim nahrály ovládací prvky od Motogadgetu. Zajímavý je ovšem také světlomet ve stylu MT-03 a pod sedlem umístěné zadní LEDkové světlo. Brutální vzhled pak dotváří surová výfuková soustava s koncovkou od SC Project a hliníkový přední i zadní blatník s krytem motoru, jež jsou lakované speciální práškovou černotou.

Jako u většiny počinů z programu Yard Built se chystá i společnost Wrenchmonkees vybrané díly, navržené pro jejich Monkeebeast, vyrábět jako doplněk pro všechny majitele strojů XSR900. A pokud vás zrovna tohle dílo oslovilo, jukněte na www.wrenchmonkees.com, kde toho najdete v tomto stylu daleko víc.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...