Přečtěte si v ČMN 2011/18

vydáno 4. 5. 2011, text Helena Lichtenbergová

„Každá barva je dobrá, když je černá.“ Tak tenhle citát Forda si vypůjčil Ondra Hrůza, když psal test majestátní a kultovní Electry Glide. Ve výrobním programu Harley-Davidson je již 46 let a další zajímavosti se dočtete v prvních květnových ČMN na stranách 4-5.

Pokud si rádi povídáte a chtěli byste se cokoliv dozvědět od redaktorů ČMN, máte jedinečnou příležitost 21. května v Mušově na velkolepé akci nazvané EuroBikeFest. S jejím ředitelem Michalem Mnacakanovem přinášíme rozhovor na straně 5.

Úvodní dvoustranu aktualit tentokrát z velké části zaplňuje mapa naší republiky. Tedy o mapu tolik nejde, jako spíš o silnice, které jsou vybarveny podle stupně rizikovosti vzniku nehody motorkářů. Zajímavé je, že mezi nebezpečná místa se ve značné míře řadí i rovné přehledné úseky... „Ale pozor, nehodu můžete mít i kdekoliv jinde,“ upozorňuje ve svém příspěvku David M. Bodlák.

Jestli jste nevěřili, že v Číně dokáží vyrobit skutečnou offroadovou motorku, určitě se začtěte do testu Jakuba „Hawka“ Dražana na straně 6. O možnost VV MX 450 R vyzkoušet na kolenou prosil i Petr Záruba, závodník MČR supermoto, a jeho komentář je překvapivý.

KTM & Husaberg festival je jednou z nejvydařenějších akcí oficiálních dovozců v ČR. Proč? To se dozvíte v reportáži na straně 8. Redaktoři ČMN jsou v terénu neustále, proto další neméně zajímavou informací je report z předváděčky výfuků v Jiníně anebo adrenalinových testovacích dní dragsterů v Bechyni (str. 20).

Popatnácté se v Praze pojede plochodrážní GP, a tak Ivo Helikar vyzpovídal ředitele tohoto podniku, bývalého závodníka Petra Ondrašíka. Na stejné straně se dozvíte i o mistru světa, vicemistru i 2. vicemistru v ledové ploché dráze Milanu Špinkovi, který slaví šedesátiny! Blahopřejeme.

Third Element eSpire zní jako název bojovníka ze sci-fi filmu, ale v podstatě se jedná o obyčejné kolo. Avšak s elektrickým pohonem, dojezdem až 200 km a maximálkou 70 km/hod. Co však zjistil Petr Pour při testování těchto hodnot daných výrobcem? Dočtete se v testu na straně 10?

V historii se tentokrát ohlížíme do roku výroby 1948 za tehdy takřka nedostižným snem každého sportovně založeného jezdce. Ogar 350 byl ve výrobě pouhé dva roky, přesto je to nezapomenutelný stroj.

Za 60 let si schválně řekneme, jestli stejný zápis do naší paměti zanechá přestavba V-Maxe s názvem Venom by Hardcore 83. Také je to unikátní záležitost - posuďte sami na straně 18.

To první ročníky Hondy XR500, která neušla v tomto vydání pozornosti našeho second hand specialisty na Jakuba Niče, jsou už ceněné jako veterány!

Karel Abraham španělskou velkou cenu bohužel nedokončil a vysvětlení k tomu přinášíme přímo od jeho otce na sportovních stránkách novin. Najdete tu i reportáže ze závodů supermoto z Písku či další sportovní výsledky.

Tak hezké počtení
Helena Lichtenbergová


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...