Přečtěte si v ČMN 2011/18
vydáno 4. 5. 2011, text Helena Lichtenbergová
„Každá barva je dobrá, když je černá.“ Tak tenhle citát Forda si vypůjčil Ondra Hrůza, když psal test majestátní a kultovní Electry Glide. Ve výrobním programu Harley-Davidson je již 46 let a další zajímavosti se dočtete v prvních květnových ČMN na stranách 4-5.
Pokud si rádi povídáte a chtěli byste se cokoliv dozvědět od redaktorů ČMN, máte jedinečnou příležitost 21. května v Mušově na velkolepé akci nazvané EuroBikeFest. S jejím ředitelem Michalem Mnacakanovem přinášíme rozhovor na straně 5.
Úvodní dvoustranu aktualit tentokrát z velké části zaplňuje mapa naší republiky. Tedy o mapu tolik nejde, jako spíš o silnice, které jsou vybarveny podle stupně rizikovosti vzniku nehody motorkářů. Zajímavé je, že mezi nebezpečná místa se ve značné míře řadí i rovné přehledné úseky... „Ale pozor, nehodu můžete mít i kdekoliv jinde,“ upozorňuje ve svém příspěvku David M. Bodlák.
Jestli jste nevěřili, že v Číně dokáží vyrobit skutečnou offroadovou motorku, určitě se začtěte do testu Jakuba „Hawka“ Dražana na straně 6. O možnost VV MX 450 R vyzkoušet na kolenou prosil i Petr Záruba, závodník MČR supermoto, a jeho komentář je překvapivý.
KTM & Husaberg festival je jednou z nejvydařenějších akcí oficiálních dovozců v ČR. Proč? To se dozvíte v reportáži na straně 8. Redaktoři ČMN jsou v terénu neustále, proto další neméně zajímavou informací je report z předváděčky výfuků v Jiníně anebo adrenalinových testovacích dní dragsterů v Bechyni (str. 20).
Popatnácté se v Praze pojede plochodrážní GP, a tak Ivo Helikar vyzpovídal ředitele tohoto podniku, bývalého závodníka Petra Ondrašíka. Na stejné straně se dozvíte i o mistru světa, vicemistru i 2. vicemistru v ledové ploché dráze Milanu Špinkovi, který slaví šedesátiny! Blahopřejeme.
Third Element eSpire zní jako název bojovníka ze sci-fi filmu, ale v podstatě se jedná o obyčejné kolo. Avšak s elektrickým pohonem, dojezdem až 200 km a maximálkou 70 km/hod. Co však zjistil Petr Pour při testování těchto hodnot daných výrobcem? Dočtete se v testu na straně 10?
V historii se tentokrát ohlížíme do roku výroby 1948 za tehdy takřka nedostižným snem každého sportovně založeného jezdce. Ogar 350 byl ve výrobě pouhé dva roky, přesto je to nezapomenutelný stroj.
Za 60 let si schválně řekneme, jestli stejný zápis do naší paměti zanechá přestavba V-Maxe s názvem Venom by Hardcore 83. Také je to unikátní záležitost - posuďte sami na straně 18.
To první ročníky Hondy XR500, která neušla v tomto vydání pozornosti našeho second hand specialisty na Jakuba Niče, jsou už ceněné jako veterány!
Karel Abraham španělskou velkou cenu bohužel nedokončil a vysvětlení k tomu přinášíme přímo od jeho otce na sportovních stránkách novin. Najdete tu i reportáže ze závodů supermoto z Písku či další sportovní výsledky.
Tak hezké počtení
Helena Lichtenbergová
Další iČMN články
-
50 let řadových čtyřválců Honda
Společnost Honda slaví 50 let řadových čtyřválců Honda od představení legendární CB750 v roce 1969. Při příležitosti akce Wheels & Waves představila dvanáct upravených modelů CB1000R...
-
15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
Na výstavišti v pražských Letňanech se již tento víkend (12. - 14. dubna) koná 15. ročník mezinárodní výstavy motocyklových staveb a přestaveb - Bohemian Custom Bike 2019. Opět nejde pouze o přestavby, nýbrž o kulturu, která se k customům vztahuje - krásné ženy, hudba, airbrush, tetování...
-
MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019
Zveme vás na III. ročník MOTO VÝSTAVY LIBEREC 2019. Probíhá již od zítřejšího pátku 5. do neděle 7. dubna 2019 v Centru Babylon. Vystavených bude cca 90 strojů, a to jak sériových novinek, tak především custom staveb, veteránů a sportovních motocyklů...
Články na MotoLife
-
Motorbike 4/2024
Začátek každé sezóny pro nás znamená testování novinek a ani
letošní rok není výjimkou. V aktuálním vydání Motorbike jich najdete hned šest
– dvě z nich jsme vyzkoušeli ve Francii, jednu ve Španělsku, pro další jsme si
zaletěli až na exotické Filipíny, pátou jsme prohnali po našich silnicích a
šestou po motokrosové trati. Zároveň už se rozjely i světové závodní seriály,
kalendář se bleskurychle pl...
-
Motorbike 3/2024
Na přelomu února obvykle vytahují stroje
hlavně enduráři, skútristi a sem tam se nějaký odvážlivec pustí na silnici,
ačkoli asfalt nejeví ani nejmenší snahu podržet gumy. Letos je ale všechno
trochu jinak a dá se říct, že sezóna pomalu začala. Spousta z nás už má
svou první letošní jízdu za sebou. Ze zkušenosti ale víme, že po prvním
namlsání můžou přijít ještě spousty dnů studených a otravně...
-
Motorbike 1-2/2024
Lidová
pranostika „únor bílý, pole sílí“ aktuálně zrovna neplatí a naopak díky
současným teplotám spíš sílí počet motorkářů, kteří už to letos nevydrželi a
alespoň na pár hodin vytáhli provětrat jak sebe, tak své stroje. No, a aby se
(a nejen oni, ale i ti, kteří se startem nové sezóny teprve vyčkávají) měli čím
zabavit za ještě stále dlouhých zimních večerů, připravili jsme pro ně letošní
první v...
-
Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
Slovy jednoho z našich motoristických komentátorů „čas letí
jako zchvácená herka“ a tak je tu opět závěr roku a s ním i Motorbike Katalog
motocyklů, skútrů a čtyřkolek pro rok příští. Letos jde již o dvanáctý ročník a
jako obvykle jsme při jeho tvorbě spolupracovali s dovozci jednotlivých značek,
nebo lépe řečeno s většinou dovozců, takže všechny stroje - je jich, včetně
novinek, přes 700 - které ...
-
Motorbike 12/2023
Zima se dostavila bleskurychle
a hádáme, že teď už drtivá většina z nás motorky konečně uklidila do garáží –
na sněhu a v mrazu to už vážně není o radosti, ale spíš o přežití. A abyste se,
než sníh roztaje (což v našich končinách netrvá naštěstí nijak dlouho)
nenudili, máme pro vás poslední letošní vydání Motorbike. Co v něm najdete
naleznete níže, takže přejeme hezké počtení a samozřejmě i krásné...