Mašina "ocel a karbon” z tiskárny

vydáno 29. 11. 2016, text David M. Bodlák, foto RZ

Co takhle vzít nějaký pořádný agregát a na 3D tiskárně si k němu vytisknout zbytek dle vlastních představ? Hudba daleké budoucnosti začíná poněkud zesilovat...

Před pár lety by tohle bylo dokonalé sci-fi, ovšem v letošním roce se už pár takových pokusů událo. Vlastně tak trochu začal minulý rok jeden designér a umělec Jonathan Brand, který si na doma postavil průhlednou plastovou repliku legendární Hondy CB500 v reálném měřítku. To je ale jen slabý odvar toho, co se objevilo letos. Na začátku roku napřed rozboural weby projekt Arc Bicycle studentského týmu z TU Delft s tištěným ocelovým rámem od vývojového studia MX3D a pokračovalo to vůbec prvním tištěným 3D motocyklem na světě, který má ale spíš blíže k elektrokolu. Light Rider od APWorks, dceřiné firmy společnosti Airbus Aerospace, je limitovka za cca 50 000 eur a může se pyšnit váhou pouhých 35 kg, čehož bylo dosaženo rámovým v podobě složité pavučiny, vytištěné ze speciálního práškového kovu, pojmenovaného Scalmalloy. Celé to pohání 6kW elektromotor a zrychlení z 0 na 45 km/h umí tenhle povoz za 3 s!

Replika CB500 Jonathana Branda
Arc Bicycle studentského týmu z TU Delft
Light Rider od APWorks

Pro nás ale vůbec nejzajímavější kousek se objevil až nyní na podzim na L.A. Auto Show, a to od společnosti Divergent Technologies, která má za sebou již celosvětovou premiéru prvního tištěného superauta – The Blade Supercar, poháněného 700koňovým třílitrem, jež umí na stovku za 2,5 s! Nepřekvapí vás tak, že pro první motocyklový koncept si vývojáři této firmy vybrali momentálně nejostřejší agregát, a to přeplňovaný čtyřválec z Kawasaki H2. Ten usadili do vytištěného rámu, natiskli i kyvku, sedlo a nádrž a představili jako první prototyp, pojmenovaný Dagger. A přestože zde prioritně nešlo o stavbu funkčního motocyklu, je to hodně zajímavá ukázka, kam vývoj a metody navrhování a výroby dílů pro automobilový a motocyklový průmysl mohou a nejspíš i budou do budoucna spět.

Dagger s motorem z H2

CEO Divergent Technologies: Kevin Czinger
The Blade Supercar



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 3 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
před 9 dny v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...