Mašina "ocel a karbon” z tiskárny

vydáno 29. 11. 2016, text David M. Bodlák, foto RZ

Co takhle vzít nějaký pořádný agregát a na 3D tiskárně si k němu vytisknout zbytek dle vlastních představ? Hudba daleké budoucnosti začíná poněkud zesilovat...

Před pár lety by tohle bylo dokonalé sci-fi, ovšem v letošním roce se už pár takových pokusů událo. Vlastně tak trochu začal minulý rok jeden designér a umělec Jonathan Brand, který si na doma postavil průhlednou plastovou repliku legendární Hondy CB500 v reálném měřítku. To je ale jen slabý odvar toho, co se objevilo letos. Na začátku roku napřed rozboural weby projekt Arc Bicycle studentského týmu z TU Delft s tištěným ocelovým rámem od vývojového studia MX3D a pokračovalo to vůbec prvním tištěným 3D motocyklem na světě, který má ale spíš blíže k elektrokolu. Light Rider od APWorks, dceřiné firmy společnosti Airbus Aerospace, je limitovka za cca 50 000 eur a může se pyšnit váhou pouhých 35 kg, čehož bylo dosaženo rámovým v podobě složité pavučiny, vytištěné ze speciálního práškového kovu, pojmenovaného Scalmalloy. Celé to pohání 6kW elektromotor a zrychlení z 0 na 45 km/h umí tenhle povoz za 3 s!

Replika CB500 Jonathana Branda
Arc Bicycle studentského týmu z TU Delft
Light Rider od APWorks

Pro nás ale vůbec nejzajímavější kousek se objevil až nyní na podzim na L.A. Auto Show, a to od společnosti Divergent Technologies, která má za sebou již celosvětovou premiéru prvního tištěného superauta – The Blade Supercar, poháněného 700koňovým třílitrem, jež umí na stovku za 2,5 s! Nepřekvapí vás tak, že pro první motocyklový koncept si vývojáři této firmy vybrali momentálně nejostřejší agregát, a to přeplňovaný čtyřválec z Kawasaki H2. Ten usadili do vytištěného rámu, natiskli i kyvku, sedlo a nádrž a představili jako první prototyp, pojmenovaný Dagger. A přestože zde prioritně nešlo o stavbu funkčního motocyklu, je to hodně zajímavá ukázka, kam vývoj a metody navrhování a výroby dílů pro automobilový a motocyklový průmysl mohou a nejspíš i budou do budoucna spět.

Dagger s motorem z H2

CEO Divergent Technologies: Kevin Czinger
The Blade Supercar



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Špeciálne farby MotoGP - 2010 až 2021
  • Drnovy testy z pravěku - Aprilia RSV 1000R |  Ducati 999 | Suzuki GSX-R 750
  • Špeciálne farby MotoGP - 2003 až 2009
  • Motorbike 9/2021
  • Drnovy testy z pravěku - 2005 Suzuki GSX-R 600

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny v 11:22
Memoriálu Luboše Tomíčka za dveřmi!

52. ročník Memoriálu Luboše Tomíčka se uskuteční 4. října, den po Zlaté přilbě, s ročním zpožděním. Původně plánovaný 52. ročník na loňský rok se nemohl kvůli zpřísnění vládních opatření konat. Z tohoto důvodu museli pořadatelé z Auto klubu Markéta závod odložit. Věříme, že se v letošním roce situace opakovat nebude a všichni si budou moci společně opět uctít památku skvělého československého jezdce na stadionu Markéta.

Harmonogram závodu:
13:00        Otevření pokladen
16:00        Otevření stadionu
18:00        Slavnostní nástup
18:10        Start závodu
cca 20:30    Konec závodu
20:40        Závěrečný ohňostroj

Zdroje: Auto klub Markéta při PSK Olymp Praha

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 2 dny v 10:28
Společnost Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli!

Piaggio Group vyhrává soud první instance o porušení evropského patentu proti společnosti Peugeot Motocycles v Paříži a Miláně. Po názvu Vespa je uznána také jedinečnost skútru Piaggio MP3.

Rozhodnutí pařížského soudu rovněž zakazuje společnosti Peugeot Motocycles na území Francie vyrábět, inzerovat, prodávat, dovážet, vyvážet, používat a/nebo vlastnit jakýkoli tříkolový skútr, který využívá ovládacího systému patentovaného společností Piaggio Group (včetně modelu Peugeot Metropolis), pod hrozbou zaplacení pokuty za každé padělané vozidlo.

Soud v Miláně zakazuje společnosti Peugeot Motocycles na území Itálie dovážet, vyvážet, prodávat a inzerovat (offline i online) model Peugeot Metropolis pod hrozbou pokuty ve výši € 6 000 stanovené za každé vozidlo, prodané po 30denní lhůtě od vyhlášení rozsudku. Společnost Peugeot Motocycles musí dále stáhnout všechna padělaná vozidla z prodeje v Itálii během 90 dnů pod hrozbou další pokuty ve výši € 10 000 za každý den prodlení ve vykonání příkazu.

Zdroje: Piaggio Group

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 4 dny v 15:59
OK, tohle skutečně stojí za přečtení, Šeri pokračuje moc pěkným článkem z prostředí MotoGP o speciálních barvách!

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 11:12
Piaty test z archívu - Drnovy testy z pravěku, tentokrát porovnávací test!

"Račte se zúčastnit vyprávění, kterak se snadno dostanete na hranu. Nechci říkat přímo snadno a bezpečně, ale rozhodně snadno a zábavně...."

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...