Přečtěte si v ČMN 42/2010

vydáno 20. 10. 2010, text Petr Pour

Milánský motocyklový veletrh EICMA se blíží. Napětí mezi motoristickými novináři a potažmo i veřejností narůstají. V Itálii by totiž mělo být odhaleno hned osm novinek od Hondy, něco od Ducati a také další vystavovatelé si přisadí. No a abychom nevychladli, snaží se nás (a úspěšně) Honda navnadit zveřejněním skic jedné připravované novinky. Adventure bike střední třídy s V4 motorem, to zní opravdu zajímavě. Víc na papíře v aktualitách.


Chystáte se na převod motocyklu? Já jsem to zkusil a skoro bych chtěl říct: „Samozřejmě jsem nepořídil.“ Proč? O tom v úvodníku.

Cestou, necestou, Polabskou nížinou nebo Náhorním Karabachem, tudy všude se vydáte, pokud sedláte BMW R 1200 GS nebo Yamahu XT1200Z Super Ténéré. My jsme tyto dva vládce své třídy protáhli podél Berounky a vůbec jsme je nešetřili. Jak si vedl evergreen německé značky proti letos vzkříšené legendě Yamahy, se dočtete v testu.

Milovice. Město na sever od Prahy proslavila nejprve posádka Rudé armády a v posledních letech Petr Vorlíček, naše hvězda supermota. Ten zde vybudoval motárdovou trať, na kterou zve svoje kamarády a soupeře, další ikony této dynamické disciplíny. Na akci nazvané Suzuki Drift Show tak kromě samotného Petra Vorlíčka nechyběli napřiklad Mauno Hermunen, Dirk Spaniol nebo Jan Dietenbach a samozřejmě náš reportér Kuba „Hawk“ Dražan.
Mimochodem Hawk nedávno oslavil své dvacetiny, a to jak jinak než na motokrosové trati. Jezdilo se, pilo (energy drinky) a taky padalo (a to jako dost hustě). Víc v Junior zone.

Znáte mopedy Mad Ass od Sachse? To je taková ta splašená vodovodní trubka. A právě „repliku“ tohoto stroje se rozhodl postavit si Jihočech Jarda Holub. Jak se mu to povedlo, můžete posoudit na straně osm. Mimochodem, nejde ani o první, ani poslední stavbu tohoto konstruktéra. Již dříve postavil několik mopedů a nyní se obul do elektrobiků.

V seriálu o závodnických rodech pokračujeme rodinou Hanušových, resp. Hanuschových. Otec závodil v osmdesátých letech, syn jezdí nyní. Kromě toho pod rukama Hanusche otce prošlo několik současných hvězd české silnice, mimo jiných Matěj Smrž, Lukáš Pešek nebo Patrik Vostárek.

„Vemte pořádnej superbike a očesejte z něj kapoty. Beztak to vždycky hned někde pomlátěj,“ muselo zaznít ve vývojovém oddělení Aprilie (ale i v dalších továrnách) počátkem nového milénia. Tak vznikla Aprilia Tuono, nahá bestie se 133 koňmi a 102 Nm. Co od ní můžete očekávat po letech, se dočtete v sekáči.

Slovakiaring konečně naplno využil svoji více než kilometrovou rovinku. U ní se totiž již od začátku počítalo s možností závodů dragsterů. Tak se také minulou sobotu stalo, když se zde konal Drag Day Slovakia aneb Mistrovství České republiky. Report přináší Ondra Hrůza.

Ve sportu kromě reportů z hlavních motocyklových klání minulého týdne naleznete také zajímavý rozhovor s Karlem Muggeridgem. Tento Australan už má na svém kontě mimo jiné titul světového šampiona supersportů. Pro letošek ale zůstal „skryt“ v německém mistrovství IDM, kde sedlal nového Fároše vyzbrojeného C-ABS.

Ve čtyřkolkové příloze se můžete těšit na test poloužitkáče, polosportky Kymca Maxxer 450i, novinky nabídnuté během kolínského Intermotu, a také další dávku MX tratí, kde můžete své miláčky pořádně protáhnout.


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife