Přečtěte si v ČMN 36/2010

vydáno 8. 9. 2010, text Petr Pour

Tento týden začínáme za velkou louží! Asi všichni vědí, jak složitá je enduro situace v Česku. Amerika v tomto směru byla jako ráj. Jezdit jste mohli téměř kdekoli. To se ale může změnit. Americká vláda chce proti tomuto motocyklovému odvětví bojovat a uzavřít všechny nejznámější enduro lokality po celých státech. Jako téma týdne to zpracoval Ondra Hrůza.

Z jiného soudku jsou modelové novinky pro rok 2011. Yamaha v USA představila chopper Stryker. Má šanci dostat se jako Honda Fury také na starý kontinent? Tolik a řadu dalších novinek na první dvoustraně.

Tento týden také můžete soutěžit! O bundu Fastlane Speed.

V hlavním testu naleznete porovnání dvou ortodoxních motardů Husabergu FS 570 a KTM 690 SM. Testmeny byli dva hlavní redakční motardisti Kuba Hawk Vostrý a Kuba Nič ještě Vostřejší. Ač jsou oba motocykly homologovány pro běžný provoz, kluci je protáhli také SM tratí Petra Vorlíčka.

Druhý test je věnován skútru Suzuki Burgman 200. Objemově je to sice "jen" dvoukilo, ale pod sedlo se vejdou třeba hned dvě helmy vedle sebe, takže to rozhodně není žádný piňďa. Kromě jízdních vlastností, pohodlí a dalších testovacích "povinných cviků" se dočtete třeba o celé rodině Burgmanů, která je v nabídce.

ČMN Prospeed Cup 2010 je úspěšně za námi. Poslední body se rozdávaly v Brně. Shrnutí a rozhovory s brněnskými vítězi naleznete v reportáži Honzise Rameše.

Další reportáž pořídil Ondra Hrůza, který se vypravil do německého Finsterwalde na tradiční dragsterové závody klasických motocyklů. Protože zmíněné město leží nedaleko Drážďan, což není z Čech zas tak daleko, Ondra nebyl jediným Čechem na místě. Ti další ale už závodili a nevedli si vůbec špatně.

Junior zone naplnil sekáč Cagivy Planet 125 nebo například novinky o sportovní Rieju RS3.

O prázdninách jsme vyhlásili velkou letní fotosoutěž "Dovolená s ČMN". Vaším úkolem bylo zasílat fotografie z dovolených, na kterých figurují také naše noviny. Sešla se nám tady spousta zajímavých fotek. Porota tak neměla lehkou práci, vybrat ty nejlepší. Každopádně se nám to podařilo, a tak si je můžete prohlédnout na prostřední dvoustraně. Všechny fotografie pak budou vystaveny na našem webu.

Víte, jak probíhaly Hořické zatáčky v roce 1980? Tenkrát tam excelovali jezdci startující pod vlajkou s helvetským křížem, zatímco naši spíš vyklidili pozice. Více se dočtete v historii, kde samozřejmě nechybí ani kalendárium a report ze závodů historiků v německém Shottenu. Zde startovali také Peter Baláž s Antonínem Kružíkem na Jawách.

Ukrutná zběsilost - jak jinak nazvat stavbu, jež vzešla z GSX-R, které teď dominují pneumatiky o rozměrech 180 mm vpředu a 240 mm vzadu a místo páček máte "útočné nože". No, aspoň že ta modelka vypadá konvenčně.

Moto Morini 1200 Granpasso, to je motocykl, o kterém většina motorkářů řekne, že vypadá hrozně, ale najde se také početná skupina, a nebojím se říct dokonce tak padesát procent, těch, kterým se líbí. Jak ale funguje i po letech provozu,jsme prověřili v sekáči.

Ve srazech nemůže chybět Jawáč. Tento sraz se konal již po osmadvacáté a tradičně v Jizbicích u Čechtic. "Sráželo" se ale také v Olešné a Enfieldy se potkaly v České Kamenici.

Sport tentokrát poznamenala tragédie v Misanu, kde při závodech Moto2 tragicky havaroval Shoya Tomizawa. Další výsledky a úspěchy se pak zdají úplně bezcenné. Nicméně, neochudili jsme vás o kyjovský road racing, memoriál Luboše Tomíčka, kramolínské světové šlapačky a další informace ze světa sportu.

Příjemné čtení!


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife