Přečtěte si v ČMN 2011/30

vydáno 27. 7. 2011, text Helena Lichtenbergová

Na titulní stranu nejnovějšího vydání ČMN se sešly fotografie dvou motocyklů, mezi jejichž roky výroby je 107 let. A oba jezdí a oba mají své kouzlo!

Větší prosto byl věnován Pura Vision – stavbě ve stylu old school. Autorem je dnes už živoucí legenda Roman Buš. Kolem motoru z Harleye osadil rám z řetězu, dozadu vpasoval diskové kolo, rozeta se točí vedle brzdového kotouče… A na další vychytávky vás upozorní Ondra Hrůza na straně 20.

Ondra představuje i další velkou zajímavost. Jak sám napsal, je to v podstatě sporťák na třech kolech: Boom Muscle – Low Rider. Pohodlný, ostrý a dobře brzdící trike. A jestli patří mezi motorky nebo už auta? O tom je zajímavá úvaha hned v úvodu.

Je léto, čas cestování a ČMN tento týden uzavírají třítýdenní výpravu šesti dobrodruhů z Čech do Rumunska. Po mnoha peripetiích, kdy málem ukončili cestu hned na začátku, se nakonec – snad neprozradím moc – úspěšně vrátili domů.

Víte, že v prestižním seriálu AMA vloni poprvé vyhrála holka? Letos jede na pátém místě, je jí sedmnáct let a je fakt dobrá. Více o ní, ale i o našich závodnicích v „Dámské jízdě“ na straně 8-9.

Na této dvoustraně je i pro nás velmi milý příběh našich čtenářů. Pozorně četli ČMN a našli informaci, na jejímž základě se vydali na exkurzi do továrny BMW. A aby techniky nebylo málo – pro cestovatele ještě test nejnovějšího interkomu od firmy Cardo, který prošel tvrdou zkouškou při cestách po bývalé Jugoslávii.

V sekáči se tentokrát objevuje Suzuki GSX1400 a titulek „Byl jednou jeden bejk“ vystihuje lecos. Podrobnosti pak na straně 19.

Sportovní redaktor Ivo Helikar věnoval tentokrát největší prostor závodům MotoGP v Laguna Seca. Karel Abraham jel na této trati úplně poprvé a nakonec zabodoval jedenáctým místem. V pozadí však nezůstává ani motokros, sajdkáry či česká silnice.

A na závěr prozradím, jaký je ten druhý stroj, ten mladší o 107 let než Pura Vision. Je jím Rosler&Jauernig, jeden z mnoha historických strojů, které byly k vidění minulý týden na hradě Kámen a z jejichž setkání přinášíme reportáž na straně 18.

Příjemné počtení přeje
Helena Lichtenbergová


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife