Přečtěte si v ČMn 11/2011

vydáno 16. 3. 2011, text Jakub Nič

Legenda Jaroslav Falta, krosař, který dosáhl na titul mistra světa (ale „strana“ to za půl hodiny zařídila jinak) oslavil ve štěstí šedesátku. Náš sporťák Ivo Helikar, který o slavném, ale zároveň smutném závodě napsal výbornou knihu “Ukradený titul“, s Jaroslavem Faltou po letech popovídal, zavzpomínal a samozřejmě o tom napsal krásné povídání, které najdete na straně 18.

Je to tak. Tehdy jsme byli špička, nejen jezdecky, ale i české mašiny ČZ diktovaly tempo na trati a vývoji na dílnách. Nejsem nostalgik, ale když na tu dvojstránku nahlédnu, mám „na krajíčku“. ČZ chtěl každý, kdo chtěl být rychlý, nejen naši, ale i jezdci z celého světa. A ve Strakonicích se šroubovalo a šroubovalo... Doufáme, že tovární Zetka s českým fenomenálním jezdcem na titulní straně potěší nejen pamětníky, ale že nakopne i nás mlaďase, abychom si ve vlastním zájmu nějaké ty historické motorkářské nutnosti nastudovali. Vědět kdo byl Falta je podle mě důležitější, než vyjmenovat všechny nemoci a úchylky Rudolfa II. či Karla IV...

BMW K 1600 GT – opravdový sportovní cesťák. Šestiválec, jehož klikovka není tak dlouhá jako zebra na přechodu ani jako klaviatura piána. Tahle motorka jde používat, je naplněná jak uvnitř, tak na svém povrchu desítkami dobrých nápadů, které se za pár let asi chytnou i na mnohem levnějších strojích. Báw nasadil laťku. Tyvoe a držíš 160 koňů a 175 Ňůtnů-metrů pod nohama!
Fakt omámí i dost zkušené a znalé... Test a techniku najdete na stranách 4 – 5.

GSX-R600/750 2011 – tyhle modrobílé super-supersporty představujeme na straně 6. A podle úsměvu, který má Honzis na fotce u článku, jsou ty motorky fakt hustý. Prý zhubly o osm a devět kil, takže kdo na nich bude třeba závodit, nemusí si s panděrem po zimě dělat starosti. Podle rovnice vyjadřující zachování energie byste měli být pořád rychlejší s novou i s břichem, než se starou a bez břicha...

Hawk se pustil do malorážek, které na výstavách uspokojovaly pohledy náctiletých. Kromě fakt nádherných endurek a supersportů a fenomenálního mini-dospěláka KTM Duke 125 najdete i něco, co má převážet pizzu, kuřecí křídýlka nebo celého Richarda Hammonda (pakliže to někdo propašuje do Top Gearu).

Sekáč je tentokrát opravdu sekáč - ulíznutý, v džínách a křiváku, s leteckýma brejlema a chromovanýma doutníkama... Triumph Bonneville umí potěšit i po letech. A možná víc s nějakou tou patinou než vyvezený právě z šourůmu. Z fotky focené nedaleko strahovského „amfiteátru“ se na vás tváří drsně PTP, přestože mu povídání vyfoukl OHC.

Dále řešíme s adekvátními hlavami, proč vlastně Ducati zabouchla dveře WSBK. Strana 21.

Kdo chce vyhrát lístky na čtyřkoncert – Večer legend, kde vystoupí naprosto vynikající čtveřice revivalů (muzikantů máme v ČMN dost a všichni jsme kapely opravdu chválili) Pink Floyd, Led Zeppelin, Deep Purple a Queen, nechť nalistuje stranu 3 a přečte si soutěžní úkol. Podle mě fáááákt jednoduchý. Odpověď ví i moje mladší sestřička :-P

A koho by třeba zajímala nějaká vnitroredakční šuškání, ať si k oku natočí dlouhý šedý proužek na straně 2, kam jsem si dovolil vecpat jakési polemiky a mýtech, redaktorech a shlukujícících se motorkářích.

Kubanič


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife