Přečtěte si v ČMN 03/2011

vydáno 21. 1. 2011, text Petr Pour

Tento týden začínáme opravdovou bombou – šest válců uspořádaných vidlicově, objem dva a půl litru, výkon 250 koní, krouťák přes 200 Nm, název MIDALU. A to hlavní: MADE IN CZECH.

Hned na první dvoustraně se dočtete nejen o slavnostním odhalení tohoto naháče, ale také zde naleznete podrobný popis stroje a rozhovory s hlavními postavami stojícími za zrodem – manažerem projektu Miroslavem Felgrem a designérem a konstruktérem Stanislavem Hanušem.

Hned na další straně je zase pecka. Australský Drisdale posouvá hranice v konstrukci customových motorů. Jeho vidlicový dvouválec je jednak už od začátku vyvíjen s kompresorem (ve finále ho ale zákazník mít nemusí), takže už při základním objemu 1386 cm3 dává 118 koní, což na vzducháč OHV rozhodně není málo. K tomu vačka je uložena podélně a ojnice jsou v ose po vzoru leteckých motorů, takže i válce jsou přesně za sebou.

Česká republika má po řadě let opět jezdce v královské třídě mistrovství světa silničních motocyklů. Je jím Karel Abraham, který letos pojede Ducati Desmosedici GP11. A právě tento stroj v minulých dnech oficiálně s celým svým týmem představil. Více informací na straně 7.

Honda VT750S je vstupní model této značky do světa velkých motorek. Svého majitele v ničem neošidí a hlavně, ta cena je fakt směšná - 165 000 Kč. Někdo by řekl: „To už je dražší moje kabelka.“
My jsme ji vyzkoušeli na našem oblíbeném sázavském testovacím okruhu.

Vemte klasický chopper Yamaha Drag Star a přestavte ho na silniční závoďák. Myslíte, že to nejde? Máte pravdu, ale Drag Stara lze přestavět jako poctu silničním závoďákům a vypadá to zajímavě. Ostatně, porota Bohemian Custom tomuto stroji přiřkla v loňském roce druhé místo.

Suzuki GS500, Suzuki Hayabusa, BMW R80 G/S, Ducati 916, H-D Sportster 883, Honda NR, Münch Mammut... Ptáte se, co mají tyto motocykly společného? Všechny jsme nominovali do čtenářské ankety o nejlepší motocykl všech dob. A právě tyto a pár dalších obhajujeme tento týden.

Chystáte se poprvé na zimní sraz Elefantentreffen? Pak vám mohou přijít vhod rady, které jsme pro vá společně s polárním motorkářem Stenly Havránkem připravili. Strana 15.

Triumph Tridays je mezinárodní sraz fandů anglické značky. Jak to na něm vypadalo loni v rakouském městečku Neukirchen, kde po tři dny jezdil stylový „double decker“, v ulicích visely britské vlajky a na cedulích jste se dočetli „Triumph parking only“, se dočtete na straně 16.

Řada hobíků motokrosařů klidně sáhne po motorce starší deseti let. Prostě jim věří a vše potřebné si na nich dokáže spravit. Jednou z takových krosek je i čtvrtlitrová Yamaha YZ. V sekáči jsme ji podrobili zkoumání.

Dakar je za námi. Letos ho ovládl Španěl Marc Coma (ještě jednou se omlouvám, že jsem ho na titulce přestěhoval do Portugalska), ale rozhodně to nebylo jednoznačné vítězství. Jeho největší sok Desprese na něj ztratil pouhých patnáct minut. To po padesáti jedné hodině a pětadvaceti minutách fakt není moc. Naši Pabiška s Veselým oba dojeli do cíle.

Příjemné čtení přeje Petr Pour


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife