Přečtěte si v ČMN 02/2011

vydáno 12. 1. 2011, text Jakub Nič

Druhé letošní číslo přináší srovnávací test Ducati Streetfighter a KTM Super Duke, superbiků, kterým v továrně nenamontovali kapoty. A závěry testování jsou velmi překvapivé!


Před Vánoci jsme vyhlásili anketu Nejlepší motocykl všech dob. Abyste měli přehled, proč jsme dané stroje nominovali, připavili jsme pro vás „obhajobu“ - v tomto čísle najdete prvních 14 strojů.
strana 10

Ve sportu se věnujeme aktuálnímu Dakaru. Náš sporťák dělá každý den reportáže v TV, takže máme hodně zajímavých informací ze zákulisí. Navíc pro vás připravil materiál o tom, jak právě komentování Dakaru na ČT4 probíhá.
strany 9, 22

Představujeme podrobně popsanou novinku od BMW G 650 GS – což je návrat k jednoválcovému motoru po jeho vyřazení z výroby před pár lety. Je to údajně nejlevnější bramborák všech dob...
strana 6

Redakce zakoupila k všemožným pokusům jeden kus Hondy Africa Twin. Na starost ho má PTP a co s ním všecko letos zamýšlí provádět – a informovat vás o tom, se dozvíte na straně 8.

Dále jsme si povídali s Erikem Buellem. Ten prý vůči H-D není ani moc zahořklý, jen je smutný, že svůj nejlepší motocykl ještě nevyrobil. Ale třeba se mu to ještě podaří... kdo ví, plány má...
*Jako bonus test posledního továrního superbiku Buell 1125RR.
strana 20

Do sekáče jsme tentokráte sekli Yamahu XP500 T-Max, což je velký skútr s víc než sportovním duchem. Je to rebel, který dokáže pěkně vyhladit vrásky...
strana 15

Kdo jezdí v zimě, ten by si mohl přečíst materiál o zimním provozu stroje – po technické stránce řešíme, co se děje ve studeném motoru, jak by se člověk měl o motorku starat, co jí nejvíc vadí atd.

Cestopis nás tentokráte zavede do nedalekého Švýcarska. Skupinka motorkářů na litrových naháčích prožila zajímavé chvíle, o které se s vámi chtěli podělit na straně 18.


Diskuze k článku

xtezeto 19. 1. 2011
Zdravím Vás.Zajímalo by mě proč chcete dlouhodobě testovat ojetou Afru?Pokud vím tak to už udělal Jarda Šíma.To se XTeZetky tak bojíte? :-)))

PtP 21. 1. 2011
Ahoj, díky za názor. Věř, že jsme dlouho rozhodovali, kterou motorku zvolit. Nakonec jsme zvolili Africu protože je to větší kult (nic proti Ténéré), je spolehlivější (nic proti Ténéré) a nám se víc líbí (nic proti Ténéré). A právě spolehlivost bude hrát velkou roli, protože my nechceme jenom jezdit někam a zase zpět. Africa by se měla dostat do situací, které s ní nikdo (nebo alespoň Jarda Šíma) nedělal.

xtezeto 22. 1. 2011
No tak pokud ji na konci testu zapálíte tak ta volba je správná. :-D

Flash 24. 1. 2011
souhlasím s chlapíkem jménem xtezeto... zajímalo by mě, jak jste přišly na to, že je afrika spolehlivější a je to větší kult. To mi pořád nejde do hlavy jak může někdo říct že je spolehlivější. Je to vyloženě o kusech kdo se jak stará, ne o tom že z prvovýroby je spolehlivější. Znám pár lidí co měli oboje a např. do afry už by nešli. Věc vzhledu je otázkou vkusu, ten má každý jiný takže se to dá pochopit. Jinak tímto názorem nechci nic hanit ani nikoho zapálit, takže doufám že tu nebudou nějaké "silácké" ohlasy na moji reakci ;-) Každopádně jsem zvědavej, co za kousky tedy budete vyvádět. Už se těším ;)

Honza 25. 1. 2011
Škoda, že článek není objektivní a že je napsán s tímto úvodem, protože správný název by měl být "testujeme kult XRV750". Názor kolegy PtP je bohužel velmi mimo :-DDD, zvlášť když jsem Africu měl. Holt recenze píšou redaktoři spíš od stolu, když se dívají na obrázek(nové motorky), protože se jedná o popis jak motorka vypadá a když už se naleznou dobrý nápad na článek, tak jsou úplně neobjektivní. škoda, škoda, škoda říkám to jako dlouholetý čtenář ČMN.

Hugila 28. 1. 2011
tak se opět projevuje alergie tenerkářů na Afriku:D:D:D.....novináři asi neznají pravidlo, že pokud se něco píše o Africe, tak se musí zároven napsat, že xtz750 je samozřejmě lepší, hezčí, silnější a veskrze ušlechtilejší motorka než ušmudlaná Afrika. Pokud tohle pravidlo není dodrženo, tak supertenerkáři začínají brečet a křičet.....vždyť to vidíte:D

xtezeto 29. 1. 2011
A kde ty tvrzení čteš? Spíš jde o to že se o Africe pěje pořád stejná písnička ale porovnávat jí se ST nikdo nechce.Mě jen zajímá proč?

Honza 1. 2. 2011
2 Hugila - spíš mi řekni kdo tu Africu haní? Kdo říká, že je špatná? Prosím najdi mi ten příspěvek, stejně tak prosím aby jsi mi našel někde na internetu nějaký příspěvek někoho s XTZ750, kde se pomlouvá, haní Africa nebo se říká jak píšeš ušmudlaná, opět bych to rád viděl, protože si žádný nedokážu vybavit:-) První příspěvek je "recese", což jsi určitě pochopil, protože je tam dost smajliku :-))). Děkuji za Tvé vyhledání a potvrzení Tvojich myšlenek, aby jsi je mohl potvrdit.

xtezeto 2. 2. 2011
S tím podpalováním jsem přestřelil,uznávám.Jsem naštvanej na to že si uděláte anketu o nejlepší motorku všech dob a na ST si nevzpomenete.Děláte dlouhodobej test a na ST si nevzpomenete.Příjde mi domů konkurenční časopis(možná patří vám to netuším)a je tam Africa.To jsem nějak neřešil ale ta snůška keců ohledně alergie a nesmyslných výplodů ohledně plamenného kázání mě fakt dožralo.Já proti motorce jako takové nic nemám,určitě je to mnohem větší kult než ST ale to přece neznamená že nás můžete veřejně hanit a psát nepravdy.Nebo máte v plánu nás poštvat proti sobě protože už byl mezi námi dlouho klid?

Honza 3. 2. 2011
Kliid xtzeto - poštvat proti sobě by se nechali jen "trubky" :-))). Nikdo neví co je cíl pisatelů některých článků v ČMN a SM (nepíšu redaktorů nebo novinářů, protože ti se chovají nestranně a než něco napíšou, tak si to prověří že?). Na druhou stranu jsou alespoň v ČMN přeci dobří redaktoři(teda doufám :-DDDDD) - Honzis, Petr Pour nebo Onřej H....

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife