eCall is an emergency call generated manually by vehicle occupants or automatically via activation o

vydáno 27. 1. 2011, text mc, foto Saferider

Budoucnost motorkáře – mlácení do hlavy při překročení rychlosti, blikání displeje.

Evropská unie se snaží zvýšit bezpečnost silničního provozu a na řadu se dostávají motorkáři. Již je tomu rok, co unie začala financovat projekt Saferider. Telediagnostický servis má základní princip v tom, že bude včas upozorňovat řidiče motocyklu na blížící se nebezpečí.


V praxi vše vypadá tak, že na motocyklu je instalováno několik čidel, které kontrolují režimy chodu a vyhodnocují informace přebírané z instalovaného GPS modulu. Pokud například pojedete rychle do zatáčky, začne vás na to upozorňovat displej nainstalovaný na řídítkách vašeho motocyklu, nebo pokud nebudete reagovat na nebezpečný předmět či jinou anomálii zjištěnou senzory na motocyklu, začne vám vibrovat sedlo nebo vycpávky helmy.


Další zajímavostí jsou senzory kamerového systému v zrcátkách vašeho stroje, které vás naopak budou informovat o přijíždějícím vozidle, jenž se za vás dostalo na nebezpečnou vzdálenost (toto již úspěšně funguje při závodě rally Dakar). Myšleno je i na křižovatky, kde vás bude systém varovat před projíždějícími automobily. Jako samozřejmost je pak ruční či automatické vyslání nouzového signálu při havárii nebo jiném nebezpečí (opět již použito v rally Dakar).


Vložená navigace v tomto zařízení bude obsahovat speciální edici map, kde budou zvýrazněná nebezpečná místa.


Závěrem to nejdůležitější – do pěti let by měly být nově vyráběné motocykly tímto vybaveny. Co říkáte, užijete si pak svou vyjížďku?




Diskuze k článku

waltyr 28. 1. 2011
No a nebylo by jednodušší vozit sebou poldu?

Radek 31. 1. 2011
Cesta do pekel bývá dlážděna dobrými úmysly. A Unie to s námi evidentně myslí "dobře". Jako ideální bych viděl v případě překročení rychlosti zabudovat menší katapult a v případě nebezpečné jízdy zamknout řidítka. nebo obráceně, to je už jedno. Už jen čekám, kdy ta banda vlezdobruseloprdelků vymyslí, že víc jak padesát koní na zadním kole je taky smrtelně nebezpečnejch a šestikilo je taky tak akorát.

Kuchač eurokomisařů 8. 2. 2011
No vida, budu dál jezdit, jak se mi chce, návlek z helmy dám do slipáčů a už nemusím sebou vozit roštěnku.

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife