BRP ukázal mechanizmus naklánění

vydáno 12. 2. 2011, text mc, foto BRP

Bombardier Recreational Products ukázal svůj patent naklápěcího mechanismu pro hybridní čtyřkolky.

Hybridní čtyřkolku Can-Am Spyder jsme si ukázali nedávno, dnes zde máme alespoň základní ukázku technologie naklápěcího mechanismu, který by mohl tento stroj v budoucnu doplnit. Tuto technologii patentoval Daniel Mercier, technik z BRP, již 10. července 2009, ale až nyní bylo uvolněno několik fotografií celého mechanizmu, který by měl zajistit čtyřkolce základní charakteristiky jízdy jako na jednostopém stroji.


Celý mechanizmus by měl být ovládaný motorem, ovšem velmi důležitá bude řídicí elektronika, která zajistí mechanismu důležité prvky úhlů naklánění, rychlosti pohybu směrem dolů i nahoru, stejně jako stabilitu v základní poloze. Systém by se měl v malé rychlosti naklánět pouze o několik stupňů, někdy dokonce vůbec, zatímco při velkých rychlostech dojde k výraznému vyklonění celého „kokpitu“ čtyřkolky. Elektronická jednotka by měla být opatřena několika jízdními režimy, které zajistí chod naklápěcího systému dle dynamiky zvoleného modu.


Zatímco u hybridu Piaggio MP3 je po zastavení nutné dát nohy dolu či těsně před zastavením aktivovat ručně stabilizaci základní polohy, u systému BRP by elektronika měla naklápěcí mechanizmus zajistit v základní poloze těsně před samotným zastavením stroje.


Patent naklápěcího mechanizmu společnosti Bombardier Recreational Products ještě podléhá schvalovacímu řízení, ale navíc společnost prozatím neoznámila, pro jaký typ stroje bude použit, tedy i to, zda jej využije pro svůj hybrid Can-Am Spyder. Jen připomeňme, že do koncernu BRP patří vedle Can-Am také například také Ski-Doo a Lynx.




Diskuze k článku

sx525 13. 2. 2011
proč píšete vo čtyřkolce když je to tříkolka

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife