David M. Bodlák
vydáno 29. 5. 2014
---------------------
foto: David M. Bodlák, Vladimír Rejda, Michal Řádek
BMW RR Days 2014 ve znamení nahatého S 1000 R
Na Masarykově okruhu v Brně se opět po roce rozburácely motory s modrobílou vrtulí ve znaku. A tentokrát to bylo ve znamení mnichovské novinky – nahatého S 1000 R.

BMW RR Days 2014

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2014_11.jpg
BMW RR Days jsou kouzelné v tom, že na ně můžete dorazit na stroji jakékoliv značky, užít si parádní okruhový den či dvouden v klasickém harmonogramu 6x20 min, a to v rámci čtyřech výkonnostních skupin, nemusíte utrácet za jídlo ani pití, dostanete pěkné tričko a navrch máte svezení na jedné z bavorských střel dle vlastního výběru. Pro ty, co o takovém stroji sní a chtěli by si ho napřed vyzkoušet či jen ukojit svou zvědavost, je to naprosto dokonalá příležitost, protože kdejaká testovací jízda v provozu vám nedá ani zlomek toho, co můžete zažít během dvacetiminutovky na závodní trati a s plnou fabrickou podporou BMW Motorrad. Navíc se od letoška půjčovaly transpondéry zdarma a stejně tak nově fungoval i pneuservis, kde nebylo ani potřeba čekat, protože toho nikdo nezneužíval a nevznikaly tak fronty vychcánků.

Větší účast domácích
RR Days jsou mezinárodním počinem a vítáni jsou jezdci z osmi zemí Evropy. Skvělé je, že vše se odehrává již od začátku na našem okruhu v Brně. První ročník v roce 2012 byla spíš taková oťukávačka s možností vyzkoušet si faceliftovaný superbike BMW S 1000 RR, vloni byla tahákem špičková střela HP4, no a letos se mělo vše točit hlavně okolo nového naháče vycházejícího z RR – S 1000 R. Už od prvních bookingů ale bylo patrné, že okruhoví střelci dají přednost spíš sportovním kapotovaným modelům, protože „hápečtyřky“ byly rozebrány během několika dní po spuštění registrací, zatímco pořadník na erko zel prázdnotou. „Mrzelo nás, že erko nebylo tak frekventované, jak jsme čekali, na druhou stranu jsme měli plno, což znamená, že se tahle akce opět někam posunula,“ pochvaloval si na konci druhého dne Petr König, country manažer BMW Motorrad pro ČR a SR, a dodal, že ho potěšila účast domácích jezdců, kterých tentokrát na akci dorazilo daleko víc než v předešlých letech. A já to můžu jen potvrdit, protože se tu objevilo i pár kluků z našeho ČMN Prospeed Cupu. Nejsilnější skupinou ovšem pořád zůstávají Rakušáci, pro něž tu byl na ukázku i nový elektroskútr C Evolution, který už je v Rakousku dostupný za 15 400 eur (u nás by měl být k mání za dva roky).

Erko nejzábavnější
A jak jsme si užili tuto akci my? Nejenom že jsem absolvoval desítky kol na své GSX-R600 K5, ale tentokrát mám za sebou i hodně testovacích kol na všech modelech BMW, které byly k dispozici. HP4 jsem měl možnost vyzkoušet vloni a zážitek to byl opravdu famózní, a to i přesto, že bylo v Brně okolo 7 °C. Letos byl tento špičkový model nedostupný, ale tři kola jsem nějakým zázrakem uzmul a opět to bylo jako z jiné dimenze. Hodně jsem toho najezdil na RR s ilegálním programem Slick, a tahle motorka mě neskutečně bavila. Jen jsem byl překvapený, jak hodně jsem tentokrát cítil slabý spodek. Ovšem od devíti tisíc motor tlačí, jak kdyby ho pohánělo turbo, a při každém brzdění z vysokých rychlostí mi z přetížení hrkly slzy do očí.
Ale nejvíc lituji každého, kdo nedal šanci novému erku. Sice se nedivím, pro okruhové střelce je to motorka nezajímavá, ale pro nás motorkáře, kteří rádi jezdíme na všem, byla jízda na S 1000 R parádním zážitkem. Čtyřválec původem z RR točí o pár tisíc méně, ale v celém průběhu disponuje 10 Nm navíc a shodná hodnota nejvyššího krouťáku s RR přichází dříve. Na výjezdech to bylo hodně znát. Příjemné sezení, které vám ale zároveň nebrání v tom užít si tvrdou sportovní jízdu (tedy až na stupačky, ty jsou opravdu proklatě nízko), tak nějak k BMW už patří. A protože testovací erka byla vybavena sportovním paketem, který kromě jiného zahrnuje rychlořazení a nejzábavnější mód Dynamic Pro, bylo broušení sliderů, rychlé vykružování zatáček a výjezdy z nich po zadním na denním pořádku. Vzhledem k zaměření stroje musím říci, že mě to právě na erku překvapivě bavilo daleko nejvíc.

Výzva pro ostatní
Jedinou výtkou k letošním RR Days je rozřazení do skupin, které se moc nepovedlo a ani v průběhu akce se nijak neladilo, jinak vše ostatní proběhlo na jedničku. Potkali jsme spoustu zajímavých lidí i motorek a užili si spoustu zábavy, netrpěli jsme hladem ani žízní a jezdění bylo v nádherném počasí víc než dost. Kdo chtěl, mohl se nechat svézt po trati od Lukáše Peška na dvoumístném RR s pořádným hliníkovým madlem na nádrži (nej čas ve dvou 2:35) a v ceně máme všichni i pěkné profi fotky od Vládi Rejdy. Co víc si přát, snad jen, aby takových akcí bylo víc a nemuseli jsme na ně čekat celý rok.

Za pozvání na akci děkujeme BMW Motorrad ČR.

A jak to viděl jeden z účastníků, Jarda Douša, který tuto akci navštívil již podruhé?
Příležitost otestovat sportovní motocykly BMW jsem si nemohl nechat ujít a pro jistotu jsem si akci zajistil již několik měsíců předem. Kromě fúry jezdění na svých strojích – Suzuki GSX-R600 a GSX-R1000 K5 jsem si první den v odpoledních hodinách vyzkoušel naprostou špičku současných sportovních motocyklů – HP4. I když jsem měl za sebou už čtyři jízdy na svém litru, který funguje na okruhu skvěle, tenhle bavorák předčil všechna moje očekávání. Motor reaguje skvěle, jen je potřeba ho držet ve vyšších otáčkách. V tomto režimu je pak opravdu silný. Vynikající jsou brzdy, díky nimž jsem si mohl brzdné body okamžitě posunout o několik desítek metrů dál, podvozek i pneumatiky, to vše fungovalo přesně, a tak jsem bez problémů dokázal okamžitě zrychlit o dvě vteřiny oproti mému motocyklu. Jedinou výtku mám k převodové skříni, která mi přichystala jednu horkou chvilku.
Na druhý den jsem opět trénoval na svých strojích, přičemž vyvrcholením dne pro mě byla jízda na BMW S 1000 R, naháči, který už od pohledu vzbuzuje respekt. Jízda na téhle motorce mi sedla už od prvních metrů a s příjemným posazem za širokými řídítky jsem si prakticky hned dovolil jít do extrémních náklonů a téměř v každé zatáčce jsem brousil nejen slidery, ale také nízko položené stupačky, resp. hlásiče náklonu. Brzdy i podvozek, to vše pracovalo podle očekávání na jedničku, dokonce díky opření do širokých řídítek se dalo brzdit o něco brutálněji než na HP4. Převodovka byla v tomto případě bez problémů a opět se mi povedlo zajet o něco rychleji. Nejsou to však jen výborné dojmy z jízdy na testovacích BMW, ale i velice pozitivní spokojenost z celé dvoudenní akce RR Days, která sice nějaké prostředky stojí, ale ani v nejmenším není čeho litovat. Takže příští rok se těším opět na Automotodromu při dalších RR Days.
Jarda Douša, JDmotoR




Diskuze k článku

Beast1186 29. 5. 2014
Super akce, díky. Tahali jsme jako vzteklý. JDmotoR

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...