Karbonové BMW HP4 Race jde do výroby!

vydáno 20. 4. 2017, text Jan Rameš, foto BMW

V listopadu na milánském veletrhu EICMA představili Bavoři prototyp ultimativního sportovního motocyklu vycházejícího ze superbiku S 1000 RR. Nyní známe podrobnosti sériové verze a docela nám z toho vyschlo v krku...

Vlastně by to šlo vyřešit pár čísly: 750, to je počet vyrobených kusů. Každá motorka je ručně dělaná a víc jich prostě nebude. I tak jsme čekali, že to číslo bude ještě nižší. Jenže ono to pro BMW nebude znamenat najít 750 okruhářů, nýbrž 750 milovníků techniky. Dá se totiž předpokládat, že spousta těchto motorek skončí někde na podstavci v obýváku a za život najede akorát pár kilometrů.

Další numero: 171. To je hmotnost v kilogramech, a to nikoli nějaká pofidérní "suchá", nýbrž sakum prásk připraveno k jízdě a plně natankováno do hliníkové nádrže. Tohle je hmotnost sportovní třístovky pro řidičák A2 a ne pro superbike! On to vlastně ani superbike není, protože ty jsou těžší. Lehčí jsou už jen speciály pro MotoGP. Kde se to vzalo? To je jednoduché, karbonový rám váží pouze 7,8 kg, k tomu karbonová kola, jež jsou o 30 % lehčí než kovaná hliníková, karbonový podsedlák, karbonové všechno.

A do třetice číslo: 215. Tak to jsou pro změnu koně. Čtyřválec z modelu S 1000 RR totiž prošel velkou tuningovou kúrou a sem byl namontován v čistě závodní specifikaci. Těch 215 kobyl dosahuje při 13 900 otáčkách, krouťák 120 Nm má své maximum v rovných deseti, omezovač je na 14,5. Převodovka samozřejmě závodní, jak jinak.

Závodní je tady vlastně všechno. Monobloková Bremba GP4 PR s tlustými kotouči, Öhlinsy FGR300 vpředu a TTX36 GP vzadu, kyvka z WSBK, nadupaná elektronika s 2D dataloggerem a přístrojovkou téže značky... Prostě vysněte si, co by va��e okruhovka měla mít, a HP4 Race to má.

Samozřejmě to nebude zadarmo, všechny tyhle cajky něco stojí, ale dvoumilionová cenovka nakonec není tak ustřelená. Jasně, standardní S 1000 RR si za to koupíte čtyři, jenže HP4 Race není standardní motorka a navíc kdo někdy připravoval špičkovou okruhovku, ten to možná bude brát jako výhodnou nabídku. Výroba by měla začít v září.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...