Karbonové BMW HP4 Race jde do výroby!

vydáno 20. 4. 2017, text Jan Rameš, foto BMW

V listopadu na milánském veletrhu EICMA představili Bavoři prototyp ultimativního sportovního motocyklu vycházejícího ze superbiku S 1000 RR. Nyní známe podrobnosti sériové verze a docela nám z toho vyschlo v krku...

Vlastně by to šlo vyřešit pár čísly: 750, to je počet vyrobených kusů. Každá motorka je ručně dělaná a víc jich prostě nebude. I tak jsme čekali, že to číslo bude ještě nižší. Jenže ono to pro BMW nebude znamenat najít 750 okruhářů, nýbrž 750 milovníků techniky. Dá se totiž předpokládat, že spousta těchto motorek skončí někde na podstavci v obýváku a za život najede akorát pár kilometrů.

Další numero: 171. To je hmotnost v kilogramech, a to nikoli nějaká pofidérní "suchá", nýbrž sakum prásk připraveno k jízdě a plně natankováno do hliníkové nádrže. Tohle je hmotnost sportovní třístovky pro řidičák A2 a ne pro superbike! On to vlastně ani superbike není, protože ty jsou těžší. Lehčí jsou už jen speciály pro MotoGP. Kde se to vzalo? To je jednoduché, karbonový rám váží pouze 7,8 kg, k tomu karbonová kola, jež jsou o 30 % lehčí než kovaná hliníková, karbonový podsedlák, karbonové všechno.

A do třetice číslo: 215. Tak to jsou pro změnu koně. Čtyřválec z modelu S 1000 RR totiž prošel velkou tuningovou kúrou a sem byl namontován v čistě závodní specifikaci. Těch 215 kobyl dosahuje při 13 900 otáčkách, krouťák 120 Nm má své maximum v rovných deseti, omezovač je na 14,5. Převodovka samozřejmě závodní, jak jinak.

Závodní je tady vlastně všechno. Monobloková Bremba GP4 PR s tlustými kotouči, Öhlinsy FGR300 vpředu a TTX36 GP vzadu, kyvka z WSBK, nadupaná elektronika s 2D dataloggerem a přístrojovkou téže značky... Prostě vysněte si, co by vaše okruhovka měla mít, a HP4 Race to má.

Samozřejmě to nebude zadarmo, všechny tyhle cajky něco stojí, ale dvoumilionová cenovka nakonec není tak ustřelená. Jasně, standardní S 1000 RR si za to koupíte čtyři, jenže HP4 Race není standardní motorka a navíc kdo někdy připravoval špičkovou okruhovku, ten to možná bude brát jako výhodnou nabídku. Výroba by měla začít v září.



Nepřehlédni na MotoLife

  • Motorbike 7/2020
  • Motorbike 6/2020
  • Motorbike 5/2020
  • Bridgestone rozšiřuje portfolio o čtyři nové pneumatiky s vynikající adhezí a ovladatelností
  • Motorbike 4/2020

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
včera ve 14:38
     0   0
Vietnamem na motorce -  MotoRoute cestopis
Časopis Motorbike
včera ve 14:29
     0   0
Motorbike test: Ducati Scrambler 1100
Bikes.cz
před 4 dny v 0:53
     0   0
Fandíme německým motorkářům ❗️
Všechny příspěvky ...