BMW představilo malý roadster G 310 R

vydáno 11. 11. 2015, text Jan Rameš, foto BMW

Veletrh EICMA je sice až za týden, ale Němci už to zřejmě nemohli vydržet, a tak jednu ze svých avizovaných novinek představili už dnes. V kategorii malých roadsterů začíná pořádně přituhovat!

Malé géčko s designem inspirovaným čtyřválcovým nahatým streetfighterem S 1000 R má být podle BMW prvním jednoválcovým roadsterem s objemem motoru menším než 500 cm3. Zaměření je jasné - ukousnout si ze slaďoučkého koláče, kde si momentálně nejvíc užívají KTM 390 Duke s Kawasaki Z300.

S kátéemkou má Bávo hodně společného. Tak třeba zemi výroby. Géčko sice bylo vyvinuto v BMW, ovšem vyrábět jej bude partnerská značka TVS Motor Company v Bangalore v Indii. Jak ukazuje KTM s Bajajem, tenhle model funguje.

Co dál mají oba evropští rivalové společného? Solidní techniku: jednoválcový motor se vstřikováním, zasazený do trubkového rámu, masivní USD vidlici, zadní hliníkovou kyvku, sportovní sedmnáctipalcové obutí o rozměrech 110 a 150 mm či špičkovou brzdovou soustavu (vpředu s radiálním čtyřpístkem), vybavenou sériově ABS.

Proti KTM nabízí BMW trochu nižší výkon (34 koní při 9500 otáčkách, 28 newtonmetrů o dva tisíce níž), ale zase boduje zajímavým technickým řešením. Hlava na dozadu zakloněném válci s objemem 313 kubíků je nasazena obráceně, čili sání je vpředu a výfuk vzadu, a tohle řešení následně pomáhá s centralizací hmoty.

Na váze nové G 310 R ukáže i s plnou 11litrovou nádrží, která vám při spotřebě 3,33 l/100 km vydrží pěkně dlouho, méně než 160 kg. Vzhledem k sedlu pouhých 785 mm nad zemí tak bude géčko bezva parťákem do města a zalíbení v něm najdou i holky či méně zkušení jezdci.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife