BMW představilo malý roadster G 310 R
vydáno 11. 11. 2015, text Jan Rameš, foto BMW
Veletrh EICMA je sice až za týden, ale Němci už to zřejmě nemohli vydržet, a tak jednu ze svých avizovaných novinek představili už dnes. V kategorii malých roadsterů začíná pořádně přituhovat!
Malé géčko s designem inspirovaným čtyřválcovým nahatým streetfighterem S 1000 R má být podle BMW prvním jednoválcovým roadsterem s objemem motoru menším než 500 cm3. Zaměření je jasné - ukousnout si ze slaďoučkého koláče, kde si momentálně nejvíc užívají KTM 390 Duke s Kawasaki Z300.
S kátéemkou má Bávo hodně společného. Tak třeba zemi výroby. Géčko sice bylo vyvinuto v BMW, ovšem vyrábět jej bude partnerská značka TVS Motor Company v Bangalore v Indii. Jak ukazuje KTM s Bajajem, tenhle model funguje.
Co dál mají oba evropští rivalové společného? Solidní techniku: jednoválcový motor se vstřikováním, zasazený do trubkového rámu, masivní USD vidlici, zadní hliníkovou kyvku, sportovní sedmnáctipalcové obutí o rozměrech 110 a 150 mm či špičkovou brzdovou soustavu (vpředu s radiálním čtyřpístkem), vybavenou sériově ABS.
Proti KTM nabízí BMW trochu nižší výkon (34 koní při 9500 otáčkách, 28 newtonmetrů o dva tisíce níž), ale zase boduje zajímavým technickým řešením. Hlava na dozadu zakloněném válci s objemem 313 kubíků je nasazena obráceně, čili sání je vpředu a výfuk vzadu, a tohle řešení následně pomáhá s centralizací hmoty.
Na váze nové G 310 R ukáže i s plnou 11litrovou nádrží, která vám při spotřebě 3,33 l/100 km vydrží pěkně dlouho, méně než 160 kg. Vzhledem k sedlu pouhých 785 mm nad zemí tak bude géčko bezva parťákem do města a zalíbení v něm najdou i holky či méně zkušení jezdci.