BMW představilo malý roadster G 310 R

vydáno 11. 11. 2015, text Jan Rameš, foto BMW

Veletrh EICMA je sice až za týden, ale Němci už to zřejmě nemohli vydržet, a tak jednu ze svých avizovaných novinek představili už dnes. V kategorii malých roadsterů začíná pořádně přituhovat!

Malé géčko s designem inspirovaným čtyřválcovým nahatým streetfighterem S 1000 R má být podle BMW prvním jednoválcovým roadsterem s objemem motoru menším než 500 cm3. Zaměření je jasné - ukousnout si ze slaďoučkého koláče, kde si momentálně nejvíc užívají KTM 390 Duke s Kawasaki Z300.

S kátéemkou má Bávo hodně společného. Tak třeba zemi výroby. Géčko sice bylo vyvinuto v BMW, ovšem vyrábět jej bude partnerská značka TVS Motor Company v Bangalore v Indii. Jak ukazuje KTM s Bajajem, tenhle model funguje.

Co dál mají oba evropští rivalové společného? Solidní techniku: jednoválcový motor se vstřikováním, zasazený do trubkového rámu, masivní USD vidlici, zadní hliníkovou kyvku, sportovní sedmnáctipalcové obutí o rozměrech 110 a 150 mm či špičkovou brzdovou soustavu (vpředu s radiálním čtyřpístkem), vybavenou sériově ABS.

Proti KTM nabízí BMW trochu nižší výkon (34 koní při 9500 otáčkách, 28 newtonmetrů o dva tisíce níž), ale zase boduje zajímavým technickým řešením. Hlava na dozadu zakloněném válci s objemem 313 kubíků je nasazena obráceně, čili sání je vpředu a výfuk vzadu, a tohle řešení následně pomáhá s centralizací hmoty.

Na váze nové G 310 R ukáže i s plnou 11litrovou nádrží, která vám při spotřebě 3,33 l/100 km vydrží pěkně dlouho, méně než 160 kg. Vzhledem k sedlu pouhých 785 mm nad zemí tak bude géčko bezva parťákem do města a zalíbení v něm najdou i holky či méně zkušení jezdci.



Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 2 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 2 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 4 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...