BMW Motorrad Concept 9cento. Bude z něj F 850 XR?

vydáno 4. 6. 2018, text Jan Rameš, foto BMW

Concorso d’Eleganza Villa d’Este je každoroční přehlídkou historické krásy a nejmodernějších konceptů, která se koná na břehu italského jezera Como. Již jsme si zvykli, že zde BMW Motorrad představí pokaždé nějaký pěkný koncept, a ten letošní vypadá obzvláště nadějně.

Loni elektrický skútr Concept Link, předloni historický cruiser R 5 Hommage s boxerem, ještě předtím bagger Concept 101 z šestiválcového K 1600, Concept Roadster s boxerem či Concept Ninety - Bavoři v Itálii prostě pokaždé přijdou s nějakou peckou a ukáží, že jejich designérské oddělení se rádo odváže.

A kdo umí číst mezi řádky, ten vidí, co se bude zanedlouho vyrábět. Poslední tři jmenované v aktuální nabídce BMW Motorrad najdeme (K 1600 B, R 1200 R a R nineT), elektrikou se v Německu zabývat budou tutově a vstup do segmentu cruiserů je taky již na spadnutí. Jestli bychom si ovšem měli tipnout, tak do sériové výroby podle nás nejdříve zamíří o tomto víkendu představený Concept 9cento.

Čím je "novečento", tedy "devítistovka", tak zajímavé? Ač design vypadá prostě parádně a v útrobách byste tipovali pořádně nabušený agregát, jde vlastně o docela obyčejnou střední třídu. Jako pohonná jednotka tady slouží nový řadový dvouválec, známý z posledních modelů F 750/850 GS. Jinak je to klasická sportovní adventura, jejímiž teoretickými konkurenty by mohla být třeba Kawasaki Versys 650 či Yamaha Tracer 700. Řadové dvouválce, sedmnáctky silniční kola, silná náchylnost k blbnutí...

BMW jednu takovou motorku má, S 1000 XR s řadovým 165koňovým čtyřválcem ze superbiku RR. Jenže to je velká silná a drahá motorka. Concept 9cento, až se jednou bude vyrábět, samozřejmě ve výrazně rozpočtovějším designu, by mohl být přesným opakem, ovšem s ještě větším fun-faktorem.

Tisková zpráva je plná dramatických vyjádření ohledně vzhledu a celkového stylu, my ale nejsme na přednášce průmyslového designu ČVUT, tak se zaměříme jen na jednu věc. Concept 9cento má totiž takovou pěknou designérskou hříčku, a tou jsou kufry. Tedy, kufříčky. Ty totiž tvoří nedílnou součást motocyklu, ale až když je na něj nasadíte. Že nechápete? Bez kufrů vypadá motorka hodně dynamicky a rozhodně nemáte pocit, že by tam někde chyběly. Ovšem když je namontujete, tak vás zase vůbec nenapadne, že tam předtím nebyly. Žádné lešení, žádné nosiče. Kufry se nacvakávají shora, slouží jako rozšíření zadního sedátka pro spolujezdce a na svém místě je drží silný elektromagnet! Že by odzvonilo složitým trubkovým konstrukcím? Necháme se překvapit.



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife