Nové maxiskútry BMW pro 2016

vydáno 23. 9. 2015, text Jan Rameš, foto BMW

Jsou to tři roky, co německá značka vstoupila na neznámou půdu – mezi skútry. Tedy vlastně maxiskútry. A hned se vyšvihla hodně vysoko. Nové modely mají být ještě lepší.

Kdo čekal rozšíření nabídky o méně či více objemné sourozence, může být zklamán, pořád zůstávají dva modely se stejným motorem. Ovšem proč dělat nějakou nesmyslnou devítistovku, nebo naopak zdechlou čtyřstovku, když stávající šestsetpadesátka s působivými 60 koňmi je prostě akorát?


Na výběr je mezi sportovní a turistickou verzí téhož. Více jsou změny patrné na první jmenované, která mění i své jméno na C 650 Sport. Proč měl předchozí model číslovku 600, když motory byly stejné, to nám nikdy nebylo moc jasné. Sport se nyní do světa dívá podstatně elegantnější přední maskou, ta stará hranatá byla taková zamračená…


Luxusní C 650 GT prodělalo jen lehký optický tuning zadní partie, u něj nikdy náměty ke stížnostem nebyly. Obě verze se mohou pochlubit také jinou, hodnotněji působící přístrojovou deskou a upraveným denním svícením.


O 60 koních z dvouválcové šestsetpadesátky již byla řeč, ovšem pokud vývojáře podezříváte, že se na motor v evoluci vybodli, pěkně jim křivdíte. Agregát totiž dosahuje stejného výkonu jako dřív, ovšem plní podstatně přísnější hlukovou i emisní normu Euro 4! K ní dopomáhá také úplně nová výfuková soustava, podle nás velmi povedená.


Nové skútry by měly být ještě svižnější, variátor i spojka dostaly nové nastavení. Aby vás výkon někde nepřepral, k tomu slouží standardně montovaný protiprokluz ASC, pro opačné účely slouží boschácké ABS na velkých brzdách. Tlumiče taktéž neušly pozornosti inženýrů, komu se Sport zdál dříve až příliš sportovní, ten nyní ocení komfortnější nastavení.


A nebylo by to BMW, aby si nepřipravilo zase nějakou tu lahůdku. Vůbec poprvé se do jednostopého světa podívá systém Side View Assist (za příplatek u C 650 GT), který vám hlídá vozidla v mrtvém úhlu. Jakmile dáte blinkr a máte vedle sebe auto, rozbliká se vám oranžový trojúhelníček v zrcátku.




Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 3 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před 4 dny ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...