Nové maxiskútry BMW pro 2016

vydáno 23. 9. 2015, text Jan Rameš, foto BMW

Jsou to tři roky, co německá značka vstoupila na neznámou půdu – mezi skútry. Tedy vlastně maxiskútry. A hned se vyšvihla hodně vysoko. Nové modely mají být ještě lepší.

Kdo čekal rozšíření nabídky o méně či více objemné sourozence, může být zklamán, pořád zůstávají dva modely se stejným motorem. Ovšem proč dělat nějakou nesmyslnou devítistovku, nebo naopak zdechlou čtyřstovku, když stávající šestsetpadesátka s působivými 60 koňmi je prostě akorát?


Na výběr je mezi sportovní a turistickou verzí téhož. Více jsou změny patrné na první jmenované, která mění i své jméno na C 650 Sport. Proč měl předchozí model číslovku 600, když motory byly stejné, to nám nikdy nebylo moc jasné. Sport se nyní do světa dívá podstatně elegantnější přední maskou, ta stará hranatá byla taková zamračená…


Luxusní C 650 GT prodělalo jen lehký optický tuning zadní partie, u něj nikdy náměty ke stížnostem nebyly. Obě verze se mohou pochlubit také jinou, hodnotněji působící přístrojovou deskou a upraveným denním svícením.


O 60 koních z dvouválcové šestsetpadesátky již byla řeč, ovšem pokud vývojáře podezříváte, že se na motor v evoluci vybodli, pěkně jim křivdíte. Agregát totiž dosahuje stejného výkonu jako dřív, ovšem plní podstatně přísnější hlukovou i emisní normu Euro 4! K ní dopomáhá také úplně nová výfuková soustava, podle nás velmi povedená.


Nové skútry by měly být ještě svižnější, variátor i spojka dostaly nové nastavení. Aby vás výkon někde nepřepral, k tomu slouží standardně montovaný protiprokluz ASC, pro opačné účely slouží boschácké ABS na velkých brzdách. Tlumiče taktéž neušly pozornosti inženýrů, komu se Sport zdál dříve až příliš sportovní, ten nyní ocení komfortnější nastavení.


A nebylo by to BMW, aby si nepřipravilo zase nějakou tu lahůdku. Vůbec poprvé se do jednostopého světa podívá systém Side View Assist (za příplatek u C 650 GT), který vám hlídá vozidla v mrtvém úhlu. Jakmile dáte blinkr a máte vedle sebe auto, rozbliká se vám oranžový trojúhelníček v zrcátku.




Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife