Nové maxiskútry BMW pro 2016

vydáno 23. 9. 2015, text Jan Rameš, foto BMW

Jsou to tři roky, co německá značka vstoupila na neznámou půdu – mezi skútry. Tedy vlastně maxiskútry. A hned se vyšvihla hodně vysoko. Nové modely mají být ještě lepší.

Kdo čekal rozšíření nabídky o méně či více objemné sourozence, může být zklamán, pořád zůstávají dva modely se stejným motorem. Ovšem proč dělat nějakou nesmyslnou devítistovku, nebo naopak zdechlou čtyřstovku, když stávající šestsetpadesátka s působivými 60 koňmi je prostě akorát?


Na výběr je mezi sportovní a turistickou verzí téhož. Více jsou změny patrné na první jmenované, která mění i své jméno na C 650 Sport. Proč měl předchozí model číslovku 600, když motory byly stejné, to nám nikdy nebylo moc jasné. Sport se nyní do světa dívá podstatně elegantnější přední maskou, ta stará hranatá byla taková zamračená…


Luxusní C 650 GT prodělalo jen lehký optický tuning zadní partie, u něj nikdy náměty ke stížnostem nebyly. Obě verze se mohou pochlubit také jinou, hodnotněji působící přístrojovou deskou a upraveným denním svícením.


O 60 koních z dvouválcové šestsetpadesátky již byla řeč, ovšem pokud vývojáře podezříváte, že se na motor v evoluci vybodli, pěkně jim křivdíte. Agregát totiž dosahuje stejného výkonu jako dřív, ovšem plní podstatně přísnější hlukovou i emisní normu Euro 4! K ní dopomáhá také úplně nová výfuková soustava, podle nás velmi povedená.


Nové skútry by měly být ještě svižnější, variátor i spojka dostaly nové nastavení. Aby vás výkon někde nepřepral, k tomu slouží standardně montovaný protiprokluz ASC, pro opačné účely slouží boschácké ABS na velkých brzdách. Tlumiče taktéž neušly pozornosti inženýrů, komu se Sport zdál dříve až příliš sportovní, ten nyní ocení komfortnější nastavení.


A nebylo by to BMW, aby si nepřipravilo zase nějakou tu lahůdku. Vůbec poprvé se do jednostopého světa podívá systém Side View Assist (za příplatek u C 650 GT), který vám hlídá vozidla v mrtvém úhlu. Jakmile dáte blinkr a máte vedle sebe auto, rozbliká se vám oranžový trojúhelníček v zrcátku.




Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 9/2023
  • Motorbike 7-8/2023
  • Motorbike 6/2023
  • Motorbike 5/2023
  • Motorbike 4/2023

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
28. srpna
Postupně upřesňujeme program 18. setkání MotoRoute. Těš se na skvělé motocestovatelské přednášky, workshopy, testování motorek, tajný závod atd. Více tady: www.motoroute.cz/.../...etkani-motoroute-2023.aspx
Magazín Motoroute
14. srpna
Už máš magazín MotoRoute 4/2023? 
Opět je tu 96 stran čtení o motorkách a cestování. 
✅ Podrobnosti o čísle tady: shop.motoroute.cz/.../43-motoroute-2023--c-4.aspx
Najdete ho na stáncích PNS, ale raději si ho předplaťte!
✅ Předplatné tady: shop.motoroute.cz/produkt/23-predplatne.aspx
✅ On-line verze na http://www.motorouteklub.cz nebo http://www.digiport.cz
MotoLife
3. srpna
Masarykův okruh má nového majitele.
Areál Masarykova okruhu včetně závodní dráhy, polygonu a hotelu GRID převzala společnost SHAKAI podnikatele a investora Karla Hubáčka. Počítá se zachováním současných aktivit v areálu a s jeho dalším rozvojem. Karel Hubáček areál včetně pozemků koupil od společnosti A.B.R. HOLDING a.s. a Karla Abrahama, který areál ovládal od roku 2005. Výši transakce podnikatelé nezveřejnili.
Všechny příspěvky ...