Nové maxiskútry BMW pro 2016

vydáno 23. 9. 2015, text Jan Rameš, foto BMW

Jsou to tři roky, co německá značka vstoupila na neznámou půdu – mezi skútry. Tedy vlastně maxiskútry. A hned se vyšvihla hodně vysoko. Nové modely mají být ještě lepší.

Kdo čekal rozšíření nabídky o méně či více objemné sourozence, může být zklamán, pořád zůstávají dva modely se stejným motorem. Ovšem proč dělat nějakou nesmyslnou devítistovku, nebo naopak zdechlou čtyřstovku, když stávající šestsetpadesátka s působivými 60 koňmi je prostě akorát?


Na výběr je mezi sportovní a turistickou verzí téhož. Více jsou změny patrné na první jmenované, která mění i své jméno na C 650 Sport. Proč měl předchozí model číslovku 600, když motory byly stejné, to nám nikdy nebylo moc jasné. Sport se nyní do světa dívá podstatně elegantnější přední maskou, ta stará hranatá byla taková zamračená…


Luxusní C 650 GT prodělalo jen lehký optický tuning zadní partie, u něj nikdy náměty ke stížnostem nebyly. Obě verze se mohou pochlubit také jinou, hodnotněji působící přístrojovou deskou a upraveným denním svícením.


O 60 koních z dvouválcové šestsetpadesátky již byla řeč, ovšem pokud vývojáře podezříváte, že se na motor v evoluci vybodli, pěkně jim křivdíte. Agregát totiž dosahuje stejného výkonu jako dřív, ovšem plní podstatně přísnější hlukovou i emisní normu Euro 4! K ní dopomáhá také úplně nová výfuková soustava, podle nás velmi povedená.


Nové skútry by měly být ještě svižnější, variátor i spojka dostaly nové nastavení. Aby vás výkon někde nepřepral, k tomu slouží standardně montovaný protiprokluz ASC, pro opačné účely slouží boschácké ABS na velkých brzdách. Tlumiče taktéž neušly pozornosti inženýrů, komu se Sport zdál dříve až příliš sportovní, ten nyní ocení komfortnější nastavení.


A nebylo by to BMW, aby si nepřipravilo zase nějakou tu lahůdku. Vůbec poprvé se do jednostopého světa podívá systém Side View Assist (za příplatek u C 650 GT), který vám hlídá vozidla v mrtvém úhlu. Jakmile dáte blinkr a máte vedle sebe auto, rozbliká se vám oranžový trojúhelníček v zrcátku.




Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu
  • Šeri testuje - Yamaha MT-09

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 6 hodinami
Vzpomínka na poslední závod "Okruhu Stanislava Maliny" v roce 1975 vyplňuje další dílek v mozaice historie silničních závodů minulého století v Československu..
www.moto.cz/.../863-pisek-1975
Motocyklová asociace ČR
před 15 hodinami
Policejní hlídka chtěla zastavit k silniční kontrole motorkáře, kterému předtím radarem naměřila rychlost přes 200 km/hod. Následná honička skončila smrtí motorkáře.
Časopis Motorbike
včera v 15:40
MOTO ITALIA s.r.o. slaví 20 let zastupování značky Ducati v České republice a chystá jaro plné předváděcích akcí! DUCATI SEASON OPENING otevře sezónu na dealerstvích v sobotu 24. dubna. DUCATI TOUR - 12. ročník seriálu testovacích dnů Ducati. Od konce dubna do začátku června vždy v sobotu.
Ducati Multistrada Experience, 3 dny zaměřené výhradně na Multistrady. Jako bonus tradiční okruhový DUCATI DEN v Mostě.
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:46
Filip Tichý představil Aprilia Tuono 660 s ovladatelností stopětadvacítky a sílou litru! Technická data k motorce najdeš na bikes.cz: https://www.bikes.cz/2021/aprilia-tuono-660
Všechny příspěvky ...