EICMA 2015: BMW udělalo scramblera z R nineT

vydáno 23. 11. 2015, text Jan Rameš, foto BMW

O tom, že Bavoři připravují minimálně jednu další variantu svého mega úspěšného R nineT, jsme informovali v tištěných ČMN již dávno. Výsledný Scrambler nás ale přesto potěšil, vypadá fakt super!

Značka BMW to s Milánem nikdy nebere moc divoce. Pro ně je stěžejní domácí Intermot, který se koná jednou za dva roky, a liché roky na novinky nebývají úplně bohaté. Nicméně se nedá říci, že by se na veletrh EICMA vykašlali, jen prostě nehledí tolik na kvantitu. Lehoučké designové změny na F 700 GS a F 800 GS skoro nevnímáte, co by ovšem trh zaznamenat mohl (a zaznamená, na to vemte jed! ), je vstup do segmentu menších objemů prostřednictvím naháče G 310 R.

No a pak je tady Scrambler. Původně šéf BMW Motorrad Stephan Schaller mluvil i o café raceru, nicméně toho si z R nineT uděláte v pohodě sami, a to buď prostřednictvím originálních doplňků BMW, nebo za pomoci šikovného mechanika. Se Scramblerem už je to horší a nás opravdu těší, že Němci akorát nevzali standardní "devadesátku" a nedali jí jen vysoká řídítka a zubaté gumy.

Na první pohled to tak ale může vypadat, jenže pak se podíváte důkladně a vidíte, že veškerá stejnost končí u nádrže a motoru. A u toho vlastně také ne, protože ten nově plní normu Euro 4! A pak že to se vzducháčem nejde... Na výkonu se to neprojevilo vůbec (110 koní), na krouťáku minimálně, akorát o tři newtonmetříky méně, což pořád stačí na maximálku 200 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 3,6 vteřiny.

Jenže o tyhle věci na Scramblerech vůbec nejde. Základem je pohoda za řídítky, a na tu se rozhodně můžete těšit. Posaz je jiný než na standardním R nineT, podstatně vzpřímenější, před sebou máte jediný budík a také jízda bude komfortnější, zdvihy odpružení jsou totiž delší. A nejen to, vpředu najdeme klasickou vidlici, USD by se sem fakt nehodila.

Samozřejmostí je bohatá nabídka příslušenství. Sólisté sáhnou po jednomístném sedlu, "jistotkáři" po protiprokluzu ASC a ti, kdo to myslí vážně s offroadem (no tak, žádný motokros, ale šotolinky, jsme u scramblerů! ), zaškrtnou při výběru výměnu standardních litých kol za vyplétané. Ach ano, kola, tak ta jsou samozřejmě jiná než na R nineT, užší a vpředu 19palcové. Scrambler je fakt svébytným modelem!



Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife