EICMA 2015: BMW udělalo scramblera z R nineT

vydáno 23. 11. 2015, text Jan Rameš, foto BMW

O tom, že Bavoři připravují minimálně jednu další variantu svého mega úspěšného R nineT, jsme informovali v tištěných ČMN již dávno. Výsledný Scrambler nás ale přesto potěšil, vypadá fakt super!

Značka BMW to s Milánem nikdy nebere moc divoce. Pro ně je stěžejní domácí Intermot, který se koná jednou za dva roky, a liché roky na novinky nebývají úplně bohaté. Nicméně se nedá říci, že by se na veletrh EICMA vykašlali, jen prostě nehledí tolik na kvantitu. Lehoučké designové změny na F 700 GS a F 800 GS skoro nevnímáte, co by ovšem trh zaznamenat mohl (a zaznamená, na to vemte jed! ), je vstup do segmentu menších objemů prostřednictvím naháče G 310 R.

No a pak je tady Scrambler. Původně šéf BMW Motorrad Stephan Schaller mluvil i o café raceru, nicméně toho si z R nineT uděláte v pohodě sami, a to buď prostřednictvím originálních doplňků BMW, nebo za pomoci šikovného mechanika. Se Scramblerem už je to horší a nás opravdu těší, že Němci akorát nevzali standardní "devadesátku" a nedali jí jen vysoká řídítka a zubaté gumy.

Na první pohled to tak ale může vypadat, jenže pak se podíváte důkladně a vidíte, že veškerá stejnost končí u nádrže a motoru. A u toho vlastně také ne, protože ten nově plní normu Euro 4! A pak že to se vzducháčem nejde... Na výkonu se to neprojevilo vůbec (110 koní), na krouťáku minimálně, akorát o tři newtonmetříky méně, což pořád stačí na maximálku 200 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 3,6 vteřiny.

Jenže o tyhle věci na Scramblerech vůbec nejde. Základem je pohoda za řídítky, a na tu se rozhodně můžete těšit. Posaz je jiný než na standardním R nineT, podstatně vzpřímenější, před sebou máte jediný budík a také jízda bude komfortnější, zdvihy odpružení jsou totiž delší. A nejen to, vpředu najdeme klasickou vidlici, USD by se sem fakt nehodila.

Samozřejmostí je bohatá nabídka příslušenství. Sólisté sáhnou po jednomístném sedlu, "jistotkáři" po protiprokluzu ASC a ti, kdo to myslí vážně s offroadem (no tak, žádný motokros, ale šotolinky, jsme u scramblerů! ), zaškrtnou při výběru výměnu standardních litých kol za vyplétané. Ach ano, kola, tak ta jsou samozřejmě jiná než na R nineT, užší a vpředu 19palcové. Scrambler je fakt svébytným modelem!



Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 21 minutami
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 4 hodinami

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 2 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...