EICMA 2015: BMW udělalo scramblera z R nineT

vydáno 23. 11. 2015, text Jan Rameš, foto BMW

O tom, že Bavoři připravují minimálně jednu další variantu svého mega úspěšného R nineT, jsme informovali v tištěných ČMN již dávno. Výsledný Scrambler nás ale přesto potěšil, vypadá fakt super!

Značka BMW to s Milánem nikdy nebere moc divoce. Pro ně je stěžejní domácí Intermot, který se koná jednou za dva roky, a liché roky na novinky nebývají úplně bohaté. Nicméně se nedá říci, že by se na veletrh EICMA vykašlali, jen prostě nehledí tolik na kvantitu. Lehoučké designové změny na F 700 GS a F 800 GS skoro nevnímáte, co by ovšem trh zaznamenat mohl (a zaznamená, na to vemte jed! ), je vstup do segmentu menších objemů prostřednictvím naháče G 310 R.

No a pak je tady Scrambler. Původně šéf BMW Motorrad Stephan Schaller mluvil i o café raceru, nicméně toho si z R nineT uděláte v pohodě sami, a to buď prostřednictvím originálních doplňků BMW, nebo za pomoci šikovného mechanika. Se Scramblerem už je to horší a nás opravdu těší, že Němci akorát nevzali standardní "devadesátku" a nedali jí jen vysoká řídítka a zubaté gumy.

Na první pohled to tak ale může vypadat, jenže pak se podíváte důkladně a vidíte, že veškerá stejnost končí u nádrže a motoru. A u toho vlastně také ne, protože ten nově plní normu Euro 4! A pak že to se vzducháčem nejde... Na výkonu se to neprojevilo vůbec (110 koní), na krouťáku minimálně, akorát o tři newtonmet��íky méně, což pořád stačí na maximálku 200 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 3,6 vteřiny.

Jenže o tyhle věci na Scramblerech vůbec nejde. Základem je pohoda za řídítky, a na tu se rozhodně můžete těšit. Posaz je jiný než na standardním R nineT, podstatně vzpřímenější, před sebou máte jediný budík a také jízda bude komfortnější, zdvihy odpružení jsou totiž delší. A nejen to, vpředu najdeme klasickou vidlici, USD by se sem fakt nehodila.

Samozřejmostí je bohatá nabídka příslušenství. Sólisté sáhnou po jednomístném sedlu, "jistotkáři" po protiprokluzu ASC a ti, kdo to myslí vážně s offroadem (no tak, žádný motokros, ale šotolinky, jsme u scramblerů! ), zaškrtnou při výběru výměnu standardních litých kol za vyplétané. Ach ano, kola, tak ta jsou samozřejmě jiná než na R nineT, užší a vpředu 19palcové. Scrambler je fakt svébytným modelem!



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 3 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
před 9 dny v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...