BMW K 1600 GTL Exclusive: Exklusivní turistika

vydáno 24. 11. 2013, text Prochy, foto BMW

BMW nabídne svůj silniční koráb v exkluzivní verzi. Elegance a výjimečnost jsou zde na prvním místě.

Luxusní cestování par excellence, to je nové K 1600 GTL Exclusive. Výjimečnost tohoto modelu poháněného šestiválcem o výkonu 160 koní napoví už první pohled. Čtyřvrstvé bílé lakování doplněné o spodní část kapotáže v minerální modré a krémová palivová nádrž s kontrastním odstínem horčíku na bloku motoru. Tím to však nekončí a motocykl nese i chromované doplňky na zrcátkách, závažíčkách, krytech brzdových nádobek, předním plexi a na kufrech. Na nádrž pak výrobce umístil hliníkově broušenou plaketu s nápisem Exclusive. Barevně sladěné kožené čalounění sedel, kde jsou spolujezdci dopřána i opěradla pro ruce, plně dotváří výjimečnost tohoto modelu. Přístrojový panel doznal také několik změn a největší vychytávkou je zcela nový systém osvětlení, který se přizpůsobuje okolnímu prostředí. Dále jsou tu detaily jako chromované rámečky okolo reproduktorů.


U takto extravagantního kousku nemůžou chybět veškerá dostupná příplatková zařízení, která zde najdeme již v základu. Zájemce se tedy může těšit na tři nastavitelné jízdní režimy (Rain, Road, Dynamic), ABS systém, kontrolu trakce DTC, elektronické nastavení podvozku ESA II, ale i na nový systém příjmu radiového signálu, který využívá anténu chytře schovanou ve víku horního kufru. Výrobce tak slibuje nejlepší možnou kvalitu příjmu a současně se chlubí, že je to první motocykl, u kterého anténa nehyzdí vzhled. Samozřejmostí je pak přehrávání formátu MP3 přes USB nebo bluetooth. Spolujezdec ocení jak zmiňovaná opěradla, tak nově tvarované opěradlo zad, které je zde i vyhřívané. Standardním doplňkem jsou na motocyklu také LED diodová přídavná světla, LED denní světlomety, natáčecí xenonové světlomety, systém kontroly tlaku v pneumatikách (RDC), přídavné brzdové světlo zabudované v topcasu a padáky na motoru. Denní svícení se aktivuje samostatně v závislosti na okolním prostředí. Výrobce přihodil i osvětlení pod motocykl, které se rozsvítí na krátkou dobu při přiblížení se k motocyklu s klíčkem zapalování, respektive při uzamčení a vzdálení.

Poprvé je tak u motocyklu BMW použit bezklíčový systém zapalování. Keyless Ride systém má ale i funkci centrálního zamykání. Jakmile se s klíčem přiblížíte k motocyklu na vzdálenost méně než dva metry, zámek řízení, zapalování, palivová nádrž a úložné prostory se spolu s kufry samy odemknou. Zámek řízení má však pojistku a je nutno jej odjistit krátkým stisknutím tlačítka v místě spínací skříňky. Řízení se znovu zamkne podržením tohoto tlačítka a natočením řídítek do strany. Palivová nádrž, která je již elektricky odjištěna, se otevírá přizvednutím páčky. Zabezpečovací systém proti krádeži se pak aktivuje uzamčeným řízením a vzdálením se majitele s klíčkem zapalování od motocyklu.

BMW jde však ještě dál a přidává i asistenta rozjezdu do kopce neboli Hill Start Control. Pokud stojíte s motocyklem do kopce, nemusíte si pomáhat brzdami, motocykl si sám přibrzdí zadní brzdou. Mezi příslušenství zahrnul výrobce dvojici vyšších sedel z jedné části o velikostech 780 mm a 800 mm, textilní brašny do kufrů, větší čtyřdílné padáky, vyšší plexi štít, laděnou koncovku Akrapovič, BMW navigaci Navigator V, iPod adaptér a 12V zásuvku.



Diskuze k článku

V+V 2. 6. 2014
Zatím opravdu EXCLUSIVE - po dvou letech a 25 000 km na BMW 1600 GTL snad můžeme objektivně posoudit :-) vychytávky, lepší jízdní vlastnosti, prostě zatím bez výtky!!!

Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife