BMW K 1600 GTL Exclusive: Exklusivní turistika
vydáno 24. 11. 2013, text Prochy, foto BMW
BMW nabídne svůj silniční koráb v exkluzivní verzi. Elegance a výjimečnost jsou zde na prvním místě.
Luxusní cestování par excellence, to je nové K 1600 GTL Exclusive. Výjimečnost tohoto modelu poháněného šestiválcem o výkonu 160 koní napoví už první pohled. Čtyřvrstvé bílé lakování doplněné o spodní část kapotáže v minerální modré a krémová palivová nádrž s kontrastním odstínem horčíku na bloku motoru. Tím to však nekončí a motocykl nese i chromované doplňky na zrcátkách, závažíčkách, krytech brzdových nádobek, předním plexi a na kufrech. Na nádrž pak výrobce umístil hliníkově broušenou plaketu s nápisem Exclusive. Barevně sladěné kožené čalounění sedel, kde jsou spolujezdci dopřána i opěradla pro ruce, plně dotváří výjimečnost tohoto modelu. Přístrojový panel doznal také několik změn a největší vychytávkou je zcela nový systém osvětlení, který se přizpůsobuje okolnímu prostředí. Dále jsou tu detaily jako chromované rámečky okolo reproduktorů.



U takto extravagantního kousku nemůžou chybět veškerá dostupná příplatková zařízení, která zde najdeme již v základu. Zájemce se tedy může těšit na tři nastavitelné jízdní režimy (Rain, Road, Dynamic), ABS systém, kontrolu trakce DTC, elektronické nastavení podvozku ESA II, ale i na nový systém příjmu radiového signálu, který využívá anténu chytře schovanou ve víku horního kufru. Výrobce tak slibuje nejlepší možnou kvalitu příjmu a současně se chlubí, že je to první motocykl, u kterého anténa nehyzdí vzhled. Samozřejmostí je pak přehrávání formátu MP3 přes USB nebo bluetooth. Spolujezdec ocení jak zmiňovaná opěradla, tak nově tvarované opěradlo zad, které je zde i vyhřívané. Standardním doplňkem jsou na motocyklu také LED diodová přídavná světla, LED denní světlomety, natáčecí xenonové světlomety, systém kontroly tlaku v pneumatikách (RDC), přídavné brzdové světlo zabudované v topcasu a padáky na motoru. Denní svícení se aktivuje samostatně v závislosti na okolním prostředí. Výrobce přihodil i osvětlení pod motocykl, které se rozsvítí na krátkou dobu při přiblížení se k motocyklu s klíčkem zapalování, respektive při uzamčení a vzdálení.

Poprvé je tak u motocyklu BMW použit bezklíčový systém zapalování. Keyless Ride systém má ale i funkci centrálního zamykání. Jakmile se s klíčem přiblížíte k motocyklu na vzdálenost méně než dva metry, zámek řízení, zapalování, palivová nádrž a úložné prostory se spolu s kufry samy odemknou. Zámek řízení má však pojistku a je nutno jej odjistit krátkým stisknutím tlačítka v místě spínací skříňky. Řízení se znovu zamkne podržením tohoto tlačítka a natočením řídítek do strany. Palivová nádrž, která je již elektricky odjištěna, se otevírá přizvednutím páčky. Zabezpečovací systém proti krádeži se pak aktivuje uzamčeným řízením a vzdálením se majitele s klíčkem zapalování od motocyklu.



BMW jde však ještě dál a přidává i asistenta rozjezdu do kopce neboli Hill Start Control. Pokud stojíte s motocyklem do kopce, nemusíte si pomáhat brzdami, motocykl si sám přibrzdí zadní brzdou. Mezi příslušenství zahrnul výrobce dvojici vyšších sedel z jedné části o velikostech 780 mm a 800 mm, textilní brašny do kufrů, větší čtyřdílné padáky, vyšší plexi štít, laděnou koncovku Akrapovič, BMW navigaci Navigator V, iPod adaptér a 12V zásuvku.






