Bimota a její exkluzivní technomazec!

vydáno 1. 12. 2015, text David M. Bodlák, foto Bimota

Bimota z italského Rimini patřila vždy mezi nejexkluzivnější hráče v jednostopém světě, a při letošní EICMĚ svou pozici jen utvrdila.

Ať už to byla y-béčka, s-béčka, kompletně zakrytovaná Bellaria a Tuatara nebo poslední výtvory s oblíbenými boloňskými agregáty a BB, Bimota vždycky představovala vrchol technologického pokroku. Její stroje si můžete prohlížet dlouhé hodiny a neomrzí vás, pokud však máte možnost se na takovém stroji navíc i svézt, pocítíte na vlastní kůži, jak chutná závodní technika. Rimiňácké odlehčené a nadupané motocykly jsou prostě něčím víc, ovšem je potřeba jít s dobou. Teď frčí hlavně café racery a Bimota nemohla zůstat pozadu. To nejdůležitější ale je, že i přes všechny módní trendy a zaběhlá řešení si tento výrobce dokázal udržet svůj styl. A poslední interpretace projektu Tesi 3D nám doslova vyrazila dech!

Tesi 3D RaceCafe
Treaser Tesi 3D RaceCafe
Tesi 3D RaceCafe

Futurismus a duch retra, tyhle dva zdánlivě neslučitelné pojmy dokázali inženýři v Rimini spojit v jeden dokonalý celek jménem Tesi 3D RC (RaceCafe). Přední vidlice s rejdovým čepem, hromada duralu, karbonu a excentricky nastavitelná světlá výška, to jsou špeky, jakými se jen tak někdo nepochlubí, uvnitř pak své místo našel osmistovkový dvouválec ze Scramblera a vše se dotáhlo parádními liniemi v dokonale moderním retro stylu. Jo, tohle se nám teda líbí!

Impeto

Druhým představeným modelem byla na milánském veletrhu Bimota Impeto – "nakeďácký" zabiják s ďábelským dvousvíčkovým jádrem z posledního modelu Ducati Diavel, vybavený elektronickými fičurami jako je ride-by-wire, kontrola trakce a ABS. Za příplatek si můžete nadiktovat kompozitový rám i kyvku, 3,5” TFT barevný displej s integrovaným data recordingem, GPS a automatickou identifikací závodní tratě nebo rovnou SuperCharger kit s twin booster kompresorem, který si Bimota připravila jako příplatkovou výbavu pro všechny své modely, využívající vodou chlazené boloňské agregáty, přičemž můžete počítat s garantovaným nárůstem výkonu a krouťáku až o 20 %!

Impeto TFT
SuperCharger sada pro motory Ducati
Impeto TFT

Hodně zajímavý je i BB3 kit, což je stavebnice, ke které potřebujete akorát motor z BMW S 1000 RR a elektroniku. Doma v garáži si pak můžete sami postavit čistokrevného závoďáka na kolech od OZ Racing, s monobloky Brembo, na podvozku Öhlins a samozřejmostí je i fůra dílů z karbonových vláken, v případě kapot maskovaných parádním lakem.

Stavebnice BB3 kit

Jinak v nabídce Bimoty zůstávají osvědčené modely jako je Tesi 3D Naked, superbiky BB3, DB8, roadster DB9 nebo ultra off-roaďácká DBX, postavená na podvozku Öhlins a poháněná litrovým agregátem Ducati, naladěným na 100 koní při váze 172 kg!

DB8 Italia
Tesi 3D Naked
DBX

DBX v Marocké poušti


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 12/2023
  • Masarykův okruh poprvé hostil enduro závody. Úspěšnou premiéru si nenechalo ujít 260 jezdců
  • Motorbike 11/2023
  • Motorbike 10/2023
  • Motorbike 9/2023

Příspěvky motorkářů

MotoRoute
před 6 dny v 8:31
MotoRoute 6/2023
Už teď je ke čtení v knihovně MotoRoute klubu v členské sekci na https://www.motorouteklub.cz Tištěný časopis vychází příští týden a předplatitelé ho dostanou společně s kalendářem.
Bikes.cz
13. listopadu
Motonovinky z Milána: hybrid, elektronická spojka a legendy v novém podání
Časopis Motorbike
3. listopadu
Motorbike 11/2023
Čas letí jak Alvarova Ducati 😜 a tak tu máme další, letos již předposlední vydání Motorbike. Víc se dozvíš na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2023-motorbike-4605
Všechny příspěvky ...