Bimota a její exkluzivní technomazec!

vydáno 1. 12. 2015, text David M. Bodlák, foto Bimota

Bimota z italského Rimini patřila vždy mezi nejexkluzivnější hráče v jednostopém světě, a při letošní EICMĚ svou pozici jen utvrdila.

Ať už to byla y-béčka, s-béčka, kompletně zakrytovaná Bellaria a Tuatara nebo poslední výtvory s oblíbenými boloňskými agregáty a BB, Bimota vždycky představovala vrchol technologického pokroku. Její stroje si můžete prohlížet dlouhé hodiny a neomrzí vás, pokud však máte možnost se na takovém stroji navíc i svézt, pocítíte na vlastní kůži, jak chutná závodní technika. Rimiňácké odlehčené a nadupané motocykly jsou prostě něčím víc, ovšem je potřeba jít s dobou. Teď frčí hlavně café racery a Bimota nemohla zůstat pozadu. To nejdůležitější ale je, že i přes všechny módní trendy a zaběhlá řešení si tento výrobce dokázal udržet svůj styl. A poslední interpretace projektu Tesi 3D nám doslova vyrazila dech!

Tesi 3D RaceCafe
Treaser Tesi 3D RaceCafe
Tesi 3D RaceCafe

Futurismus a duch retra, tyhle dva zdánlivě neslučitelné pojmy dokázali inženýři v Rimini spojit v jeden dokonalý celek jménem Tesi 3D RC (RaceCafe). Přední vidlice s rejdovým čepem, hromada duralu, karbonu a excentricky nastavitelná světlá výška, to jsou špeky, jakými se jen tak někdo nepochlubí, uvnitř pak své místo našel osmistovkový dvouválec ze Scramblera a vše se dotáhlo parádními liniemi v dokonale moderním retro stylu. Jo, tohle se nám teda líbí!

Impeto

Druhým představeným modelem byla na milánském veletrhu Bimota Impeto – "nakeďácký" zabiják s ďábelským dvousvíčkovým jádrem z posledního modelu Ducati Diavel, vybavený elektronickými fičurami jako je ride-by-wire, kontrola trakce a ABS. Za příplatek si můžete nadiktovat kompozitový rám i kyvku, 3,5” TFT barevný displej s integrovaným data recordingem, GPS a automatickou identifikací závodní tratě nebo rovnou SuperCharger kit s twin booster kompresorem, který si Bimota připravila jako příplatkovou výbavu pro všechny své modely, využívající vodou chlazené boloňské agregáty, přičemž můžete počítat s garantovaným nárůstem výkonu a krouťáku až o 20 %!

Impeto TFT
SuperCharger sada pro motory Ducati
Impeto TFT

Hodně zajímavý je i BB3 kit, což je stavebnice, ke které potřebujete akorát motor z BMW S 1000 RR a elektroniku. Doma v garáži si pak můžete sami postavit čistokrevného závoďáka na kolech od OZ Racing, s monobloky Brembo, na podvozku Öhlins a samozřejmostí je i fůra dílů z karbonových vláken, v případě kapot maskovaných parádním lakem.

Stavebnice BB3 kit

Jinak v nabídce Bimoty zůstávají osvědčené modely jako je Tesi 3D Naked, superbiky BB3, DB8, roadster DB9 nebo ultra off-roaďácká DBX, postavená na podvozku Öhlins a poháněná litrovým agregátem Ducati, naladěným na 100 koní při váze 172 kg!

DB8 Italia
Tesi 3D Naked
DBX

DBX v Marocké poušti


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 6 dny ve 12:15
MotoRoute 6/2022 vychází 9. 12. 2022
Magazín Motoroute
26. listopadu v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
20. listopadu
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...