Bimota a její exkluzivní technomazec!

vydáno 1. 12. 2015, text David M. Bodlák, foto Bimota

Bimota z italského Rimini patřila vždy mezi nejexkluzivnější hráče v jednostopém světě, a při letošní EICMĚ svou pozici jen utvrdila.

Ať už to byla y-béčka, s-béčka, kompletně zakrytovaná Bellaria a Tuatara nebo poslední výtvory s oblíbenými boloňskými agregáty a BB, Bimota vždycky představovala vrchol technologického pokroku. Její stroje si můžete prohlížet dlouhé hodiny a neomrzí vás, pokud však máte možnost se na takovém stroji navíc i svézt, pocítíte na vlastní kůži, jak chutná závodní technika. Rimiňácké odlehčené a nadupané motocykly jsou prostě něčím víc, ovšem je potřeba jít s dobou. Teď frčí hlavně café racery a Bimota nemohla zůstat pozadu. To nejdůležitější ale je, že i přes všechny módní trendy a zaběhlá řešení si tento výrobce dokázal udržet svůj styl. A poslední interpretace projektu Tesi 3D nám doslova vyrazila dech!

Tesi 3D RaceCafe
Treaser Tesi 3D RaceCafe
Tesi 3D RaceCafe

Futurismus a duch retra, tyhle dva zdánlivě neslučitelné pojmy dokázali inženýři v Rimini spojit v jeden dokonalý celek jménem Tesi 3D RC (RaceCafe). Přední vidlice s rejdovým čepem, hromada duralu, karbonu a excentricky nastavitelná světlá výška, to jsou špeky, jakými se jen tak někdo nepochlubí, uvnitř pak své místo našel osmistovkový dvouválec ze Scramblera a vše se dotáhlo parádními liniemi v dokonale moderním retro stylu. Jo, tohle se nám teda líbí!

Impeto

Druhým představeným modelem byla na milánském veletrhu Bimota Impeto – "nakeďácký" zabiják s ďábelským dvousvíčkovým jádrem z posledního modelu Ducati Diavel, vybavený elektronickými fičurami jako je ride-by-wire, kontrola trakce a ABS. Za příplatek si můžete nadiktovat kompozitový rám i kyvku, 3,5” TFT barevný displej s integrovaným data recordingem, GPS a automatickou identifikací závodní tratě nebo rovnou SuperCharger kit s twin booster kompresorem, který si Bimota připravila jako příplatkovou výbavu pro všechny své modely, využívající vodou chlazené boloňské agregáty, přičemž můžete počítat s garantovaným nárůstem výkonu a krouťáku až o 20 %!

Impeto TFT
SuperCharger sada pro motory Ducati
Impeto TFT

Hodně zajímavý je i BB3 kit, což je stavebnice, ke které potřebujete akorát motor z BMW S 1000 RR a elektroniku. Doma v garáži si pak můžete sami postavit čistokrevného závoďáka na kolech od OZ Racing, s monobloky Brembo, na podvozku Öhlins a samozřejmostí je i fůra dílů z karbonových vláken, v případě kapot maskovaných parádním lakem.

Stavebnice BB3 kit

Jinak v nabídce Bimoty zůstávají osvědčené modely jako je Tesi 3D Naked, superbiky BB3, DB8, roadster DB9 nebo ultra off-roaďácká DBX, postavená na podvozku Öhlins a poháněná litrovým agregátem Ducati, naladěným na 100 koní při váze 172 kg!

DB8 Italia
Tesi 3D Naked
DBX

DBX v Marocké poušti


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...