Bimota a její exkluzivní technomazec!

vydáno 1. 12. 2015, text David M. Bodlák, foto Bimota

Bimota z italského Rimini patřila vždy mezi nejexkluzivnější hráče v jednostopém světě, a při letošní EICMĚ svou pozici jen utvrdila.

Ať už to byla y-béčka, s-béčka, kompletně zakrytovaná Bellaria a Tuatara nebo poslední výtvory s oblíbenými boloňskými agregáty a BB, Bimota vždycky představovala vrchol technologického pokroku. Její stroje si můžete prohlížet dlouhé hodiny a neomrzí vás, pokud však máte možnost se na takovém stroji navíc i svézt, pocítíte na vlastní kůži, jak chutná závodní technika. Rimiňácké odlehčené a nadupané motocykly jsou prostě něčím víc, ovšem je potřeba jít s dobou. Teď frčí hlavně café racery a Bimota nemohla zůstat pozadu. To nejdůležitější ale je, že i přes všechny módní trendy a zaběhlá řešení si tento výrobce dokázal udržet svůj styl. A poslední interpretace projektu Tesi 3D nám doslova vyrazila dech!

Tesi 3D RaceCafe
Treaser Tesi 3D RaceCafe
Tesi 3D RaceCafe

Futurismus a duch retra, tyhle dva zdánlivě neslučitelné pojmy dokázali inženýři v Rimini spojit v jeden dokonalý celek jménem Tesi 3D RC (RaceCafe). Přední vidlice s rejdovým čepem, hromada duralu, karbonu a excentricky nastavitelná světlá výška, to jsou špeky, jakými se jen tak někdo nepochlubí, uvnitř pak své místo našel osmistovkový dvouválec ze Scramblera a vše se dotáhlo parádními liniemi v dokonale moderním retro stylu. Jo, tohle se nám teda líbí!

Impeto

Druhým představeným modelem byla na milánském veletrhu Bimota Impeto – "nakeďácký" zabiják s ďábelským dvousvíčkovým jádrem z posledního modelu Ducati Diavel, vybavený elektronickými fičurami jako je ride-by-wire, kontrola trakce a ABS. Za příplatek si můžete nadiktovat kompozitový rám i kyvku, 3,5” TFT barevný displej s integrovaným data recordingem, GPS a automatickou identifikací závodní tratě nebo rovnou SuperCharger kit s twin booster kompresorem, který si Bimota připravila jako příplatkovou výbavu pro všechny své modely, využívající vodou chlazené boloňské agregáty, přičemž můžete počítat s garantovaným nárůstem výkonu a krouťáku až o 20 %!

Impeto TFT
SuperCharger sada pro motory Ducati
Impeto TFT

Hodně zajímavý je i BB3 kit, což je stavebnice, ke které potřebujete akorát motor z BMW S 1000 RR a elektroniku. Doma v garáži si pak můžete sami postavit čistokrevného závoďáka na kolech od OZ Racing, s monobloky Brembo, na podvozku Öhlins a samozřejmostí je i fůra dílů z karbonových vláken, v případě kapot maskovaných parádním lakem.

Stavebnice BB3 kit

Jinak v nabídce Bimoty zůstávají osvědčené modely jako je Tesi 3D Naked, superbiky BB3, DB8, roadster DB9 nebo ultra off-roaďácká DBX, postavená na podvozku Öhlins a poháněná litrovým agregátem Ducati, naladěným na 100 koní při váze 172 kg!

DB8 Italia
Tesi 3D Naked
DBX

DBX v Marocké poušti


Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife