Bimota a její exkluzivní technomazec!

vydáno 1. 12. 2015, text David M. Bodlák, foto Bimota

Bimota z italského Rimini patřila vždy mezi nejexkluzivnější hráče v jednostopém světě, a při letošní EICMĚ svou pozici jen utvrdila.

Ať už to byla y-béčka, s-béčka, kompletně zakrytovaná Bellaria a Tuatara nebo poslední výtvory s oblíbenými boloňskými agregáty a BB, Bimota vždycky představovala vrchol technologického pokroku. Její stroje si můžete prohlížet dlouhé hodiny a neomrzí vás, pokud však máte možnost se na takovém stroji navíc i svézt, pocítíte na vlastní kůži, jak chutná závodní technika. Rimiňácké odlehčené a nadupané motocykly jsou prostě něčím víc, ovšem je potřeba jít s dobou. Teď frčí hlavně café racery a Bimota nemohla zůstat pozadu. To nejdůležitější ale je, že i přes všechny módní trendy a zaběhlá řešení si tento výrobce dokázal udržet svůj styl. A poslední interpretace projektu Tesi 3D nám doslova vyrazila dech!

Tesi 3D RaceCafe
Treaser Tesi 3D RaceCafe
Tesi 3D RaceCafe

Futurismus a duch retra, tyhle dva zdánlivě neslučitelné pojmy dokázali inženýři v Rimini spojit v jeden dokonalý celek jménem Tesi 3D RC (RaceCafe). Přední vidlice s rejdovým čepem, hromada duralu, karbonu a excentricky nastavitelná světlá výška, to jsou špeky, jakými se jen tak někdo nepochlubí, uvnitř pak své místo našel osmistovkový dvouválec ze Scramblera a vše se dotáhlo parádními liniemi v dokonale moderním retro stylu. Jo, tohle se nám teda líbí!

Impeto

Druhým představeným modelem byla na milánském veletrhu Bimota Impeto – "nakeďácký" zabiják s ďábelským dvousvíčkovým jádrem z posledního modelu Ducati Diavel, vybavený elektronickými fičurami jako je ride-by-wire, kontrola trakce a ABS. Za příplatek si můžete nadiktovat kompozitový rám i kyvku, 3,5” TFT barevný displej s integrovaným data recordingem, GPS a automatickou identifikací závodní tratě nebo rovnou SuperCharger kit s twin booster kompresorem, který si Bimota připravila jako příplatkovou výbavu pro všechny své modely, využívající vodou chlazené boloňské agregáty, přičemž můžete počítat s garantovaným nárůstem výkonu a krouťáku až o 20 %!

Impeto TFT
SuperCharger sada pro motory Ducati
Impeto TFT

Hodně zajímavý je i BB3 kit, což je stavebnice, ke které potřebujete akorát motor z BMW S 1000 RR a elektroniku. Doma v garáži si pak můžete sami postavit čistokrevného závoďáka na kolech od OZ Racing, s monobloky Brembo, na podvozku Öhlins a samozřejmostí je i fůra dílů z karbonových vláken, v případě kapot maskovaných parádním lakem.

Stavebnice BB3 kit

Jinak v nabídce Bimoty zůstávají osvědčené modely jako je Tesi 3D Naked, superbiky BB3, DB8, roadster DB9 nebo ultra off-roaďácká DBX, postavená na podvozku Öhlins a poháněná litrovým agregátem Ducati, naladěným na 100 koní při váze 172 kg!

DB8 Italia
Tesi 3D Naked
DBX

DBX v Marocké poušti


Články na MotoLife

  • Novinka 2021 - představení nového velkého modelu Honda CMX1100 Rebel
  • Zabudnuté tímy MotoGP - HAYATE
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO
  • Zabudnuté tímy MotoGP - ILMOR
  • Motorbike 11/2020

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 5 hodinami
Ducati Monster je pojem, který znná každý. Jak se na téhle mašině ale jezdí?

Více v článku
Moto.cz
před 2 dny v 9:32
Ještě jste nestihli zazimovat motorku? Pak zde je pár tipů jak na to:
Moto.cz
před 5 dny ve 21:31
Závěrečný závod MotoGP vyhrál na domácím okruhu Miguel Oliveira, který měl obrovskou radost. Mistrem světa v Moto3 je Albert Arenas a v Moto2 Enea Bastianini.
Bikes.cz
před týdnem v 16:02
Novinky 2021 z pera Filipa Tichého...
• Ducati Multistrada V4 už není desmo
• Honda Forza 750: maxi mezi maxiskútry
• BMW má R18 Classic, ale hlavně nové RT
• Tříválcový Triumph Trident 660 jako lehký elegán
• Yamaha MT-09: motocyklová transformerka
• Harley-Davidson Sportster už jen v USA
Všechny příspěvky ...