Benelli 2014: dva nové modely

vydáno 31. 10. 2013, text Prochy, foto Benelli

Benelli na svých stránkách zveřejnila informace o novém turistickém stroji a naháči pro začínající motorkáře.

Italský výrobce s čínským majitelem se čím dál více tlačí do masové produkce a jeho další snahou je zaujmout širší spektrum jezdců než doposud jsou tyto dva nové stroje. Trochu se nemůžeme ubránit dojmu, že design už silně opouští Italskou extravaganci, tolik známou pro tuto značku. Na druhou stranu počítáme se zajímavou cenovkou u obou motocyklů.

U modelu BN 600GT, který je více méně polokapotovanou verzí nahaté BN 600, dostane zájemce čtyřválcový motor o výkonu 82 koňských sil v 11 500 otáčkách. Základní koncepce podvozku a rámu je pak totožná s modelem BN 600. Největším rozdílem mimo cestovní kapotáže je pak obrovská 27 litrová palivová nádrž. Model bude k dostání v černé nebo bílé barvě.

Na mladší zákazníky pak směřuje nový naháč BN 302 s výkonem 37 koní v řadovém dvouválci. Tento model tak vplouvá do vod rozrůstající se konkurence nově vznikající třídy 300 cm3. Barevné varianty jsou bílá a oranžová. Pokud výrobce nasadí konkurenceschopnou cenovku, snad by ani nemuselo vadit, že jde tak trochu o kopii Kawasaki ER-6 a u výše zmíněného cestovního stroje pak o design připomínající Versyse. Pro Benelli však hovoří použití obrácené přední vidlice o průměru 41 mm a okousaných kotoučů na motocyklu pro začínající jezdce.

Oba motocykly se dostanou na trh v polovině roku 2014 a první příležitost je spatřit na živo bude už za týden na výstavě v Miláně.

Technické parametry BN 600GT


Technické parametry BN 302:

Typ motoru: řadový, kapalinou chlazený dvouválec
Palivový systém: vstřikování
Rozvod: DOHC
Objem: 299 cm3
Maximální výkon: 37 koní při 11 500 otáčkách
Maximální točivý moment: 27 Nm při 9 000 otáčkách
Převodovka: manuální šestistupňová
Sekundární převod: řetěz
Brzdy vpředu: dvojitý kotouč 260 mm, čtyřpístkové brzdiče
Brzdy vzadu: jeden kotouč 240 mm, dvoupístkový brzdič
Pneumatika vpředu: 120/70ZR17
Pneumatika vzadu: 160/60ZR17
Nádrž: 16 l





Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 6 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před týdnem ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...