Benelli 2014: dva nové modely

vydáno 31. 10. 2013, text Prochy, foto Benelli

Benelli na svých stránkách zveřejnila informace o novém turistickém stroji a naháči pro začínající motorkáře.

Italský výrobce s čínským majitelem se čím dál více tlačí do masové produkce a jeho další snahou je zaujmout širší spektrum jezdců než doposud jsou tyto dva nové stroje. Trochu se nemůžeme ubránit dojmu, že design už silně opouští Italskou extravaganci, tolik známou pro tuto značku. Na druhou stranu počítáme se zajímavou cenovkou u obou motocyklů.

U modelu BN 600GT, který je více méně polokapotovanou verzí nahaté BN 600, dostane zájemce čtyřválcový motor o výkonu 82 koňských sil v 11 500 otáčkách. Základní koncepce podvozku a rámu je pak totožná s modelem BN 600. Největším rozdílem mimo cestovní kapotáže je pak obrovská 27 litrová palivová nádrž. Model bude k dostání v černé nebo bílé barvě.

Na mladší zákazníky pak směřuje nový naháč BN 302 s výkonem 37 koní v řadovém dvouválci. Tento model tak vplouvá do vod rozrůstající se konkurence nově vznikající třídy 300 cm3. Barevné varianty jsou bílá a oranžová. Pokud výrobce nasadí konkurenceschopnou cenovku, snad by ani nemuselo vadit, že jde tak trochu o kopii Kawasaki ER-6 a u výše zmíněného cestovního stroje pak o design připomínající Versyse. Pro Benelli však hovoří použití obrácené přední vidlice o průměru 41 mm a okousaných kotoučů na motocyklu pro začínající jezdce.

Oba motocykly se dostanou na trh v polovině roku 2014 a první příležitost je spatřit na živo bude už za týden na výstavě v Miláně.

Technické parametry BN 600GT


Technické parametry BN 302:

Typ motoru: řadový, kapalinou chlazený dvouválec
Palivový systém: vstřikování
Rozvod: DOHC
Objem: 299 cm3
Maximální výkon: 37 koní při 11 500 otáčkách
Maximální točivý moment: 27 Nm při 9 000 otáčkách
Převodovka: manuální šestistupňová
Sekundární převod: řetěz
Brzdy vpředu: dvojitý kotouč 260 mm, čtyřpístkové brzdiče
Brzdy vzadu: jeden kotouč 240 mm, dvoupístkový brzdič
Pneumatika vpředu: 120/70ZR17
Pneumatika vzadu: 160/60ZR17
Nádrž: 16 l





Diskuze k článku


Nepřehlédni na MotoLife

  • Jak na baterie po zimě
  • Sdílené elektrické skútry BeRider brzy odstartují i v Brně
  • Motocyklem roku 2020 se stala Honda Africa Twin Adventure Sports
  • MOTOSALON 2020 - první fotky z výstavy
  • Motorbike 3/2020

Vítejte na MotoLife

Hledáme motorkáře, kteří nám pomohou dostat MotoLife na špičku!

MotoLife je nový sociální motorkářský web, na kterém se můžeš podílet i ty!

Na MotoLife patří reklamní prostor všem, kteří jeho obsah tvoří.

Podmínkou účasti na projektu MotoLife je dodržování pravidel tohoto webu.

Pojďme společně do toho...

  1. Přihlas se, založ si svůj profil.
  2. Pochlub se svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej příspěvky, články, názory, blogy, fotky nebo stránky.
  4. Získávej fanoušky, rozšiřuj okruh přátel, komunikuj s dalšími motorkáři.
  5. Sděl tvůrcům MotoLife jak web zlepšit.

Pravidla webu

  • Obsah webu může tvořit kdokoliv, kdo chce být jeho součástí a respektuje pravidla.
  • Veškeré příspěvky, články a fotky smějí být pouze o motorkách a dění okolo motorek.
  • Reklamní prostor patří těm, kteří zde publikují, a slouží i jako odměna za publikovaný obsah.
  • Jednotlivé MotoLife stránky jsou plně v režiji jejich zakladatelů a správců, a provozovatel webu nenese zodpovědnost za obsah.
  • MotoLife stránky, články, příspěvky i fotografie mohou být privátního i komerčního charakteru.
  • MotoLife osobní profily jsou výhradně privátního charakteru a nemely by obsahovat komerční obsah!
  • Publikovaný obsah nesmí jakkoliv porušovat práva třetích stan nebo jiné osoby a jejich zájmy.
  • Obsah nesmí obsahovat vulgární slova, sexuální tématiku, nabídky půjček, hazard, politiku a pod.
  • Obsah nesmí ani obsahovat odkazy na stránky se zakázanou tématikou.
  • V případě porušování pravidel může být profil, stránka i příspěvky zablokovány nebo odstraněny.
  • Pravidla mohou být průběžně doplňována nebo měněna.

Pište na , nebo využijte chat na stránce MotoLife.

Nově na MotoLife