Ariel se vrací do jedné stopy

vydáno 19. 6. 2014, text Prochy, Web, foto Web

Britští výrobci motocyklů to po druhé světové válce neměli jednoduché. Ti, které nezahubila odbytová krize druhé poloviny 50. let, neodolali nástupu Japonců.

A to i přesto, že japonští designéři se jejich tvary nechávali do značné míry (někdy až příliš) inspirovat. Jejich výrobky byly však kvalitnější, spolehlivější a levnější. AJS, Ariel, BSA, Norton, Triumph, Velocette, Vincent – to jsou ta nejznámější jména. Kromě několikrát vzkříšeného Nortonu z nich přežil akorát Triumph a i ten si dal sedmiletou pauzu, než jej začátkem 90. let minulého věku obnovil John Bloor.


Nyní se chystá na návrat Ariel. Ariel Motor Company Ltd. dnes sídlí v Crewkerne v hrabství Sommerset. S původní firmou Ariel Motorcycles z Bournbrooku u Birminghamu nemá nic společného, pouze název je stejný. Ta začínala vlastně už v roce 1870 (! ) vysokými koly, v letech 1902–1967 vyráběla motocykly a skončila o tři roky později tříkolovým mopedem. To už byla dávno součástí konkurenční BSA a nakonec je převzal zmiňovaný Triumph. Zdaleka nejznámějšími stroji jsou její čtyřválce Square Four s objemy 500, 600 a 1000 cm3. Je zajímavé, že do roku 1925 stavěla i automobily, tři roky před vypuknutím první světové války jejich výrobu přestěhovala do Coventry.


O tom, kdy odstartuje sériová (či spíše kusová) produkce, bohužel zatím nepadlo ze Saundersových úst ani slovo. Cenovku 20 tisíc liber (676 tisíc korun) můžeme brát spíše jako orientační.



Přečtěte si také

Ariel ACE: nový bike do výroby  26. 6. 2014  
Výstava Pošta jednou stopou ve Vyšším Brodě  13. 6. 2014  

Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 5/2022
  • Motorbike 4/2022
  • Motorbike 3/2022
  • Šeri testuje - Ducati Monster 1100 EVO – Dlouhodobý test
  • Blood Ridaz

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
před 5 dny v 15:12
Keďže motoristický šport sledujem od svojich piatich rokov, konkrétne od roku 1979, spomínam si na rôzne zásahy funkcionárov počas totalitného režimu do práv pretekárov, pričom jednou z najsilnejších spomienok je pre mňa zavedenie tzv. komerčných stykov, cez ktoré povolili vybraným jazdcom reprezentovať, ale tí si to museli tvrdo platiť a nesmeli bodovať do domáceho šampionátu… Že ešte aj po viac ako 30 rokoch dýcha zastrešujúca organizácia duchom totality je však pre mňa k neuvereniu…
Magazín Motoroute
před 6 dny ve 22:26
Nepropásni svátek příznivců značky Ducati ❗️
DUCATI DEN se uskuteční ve středu 8. června 2022 od 9 do 18 hodin v areálu Autodromu v Mostě.
Časopis Motorbike
6. května v 15:50
Květnový Motorbike je na stáncích! Víc se dovíš  na www.motolife.cz/.../motorbike-5-2022-motorbike-45ec
Bikes.cz
28. dubna
Informace, které nejsou začátkem sezóny na škodu...
Všechny příspěvky ...