Jan Rameš
vydáno 17. 7. 2014
---------------------
foto: Yamaha
Yamaha D´elight působí jako koloběžka
Chcete pěkný skútr od renomované značky, ale nemůžete si dovolit utrácet horentní sumy? Yamaha v modelu D´elight ukazuje, že to vůbec není nereálný požadavek.

Dostupný fešák

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2014_12.jpg
Tři ladičky ve svém portfoliu jeden opravdu levný skútr měly, ovšem Vity na první pohled nezapřela, že jde o dinosaura. Spolehlivého a nenáročného možná, ovšem pořád dinosaura. To nový D´elight udělá parády víc, než leckterý konkurent s cenovkou bezmála dvojnásobnou. Yamaha totiž tenhle svůj entry-model s jednoduchou technikou zabalila do pohledného retro kabátku, který okořenila zajímavým lakováním a hlavně dobrým zpracováním, jak od tohoto výrobce čekáte.

Kombinace 50 a 125
Co jsem naopak já vůbec nečekal, že bude tak malý. Dobře mi tak, mám číst tiskové informace, kde se přímo píše, že je dokonce o 20 cm kratší než padesátkový Neo´s! A že kombinuje rozměry padesátky s výkonem kategorie 125 cm3.
Na mých 173 cm byl D´elight tak akorát, vyšší piloti už se na něj těžko komfortně poskládají. Což je ovšem skvělá zpráva pro prcky a holky, protože tohohle se nemusí bát ani Aťka Janoušková. Nicméně když jsem za sebe přibral ještě podobně „konstruovaného“ Mišáka, překvapivě jsme neměli úplně klaustrofobní pocity, jaké se dostavují právě na padesátkách. Sedátko je dostatečně velké i na dva menší zadky, pod něj toho dostanete taky dost, bohužel prostor je dost mělký, takže integrálku tam už neschováte.
Hlavním trumfem D´elightu je směšně nízká hmotnost pod hranicí jednoho metráku. Skútr působí vážně jako kolobrnda, protože kromě té „nehmotnosti“ má ještě kratičký rozvor a uzoučká dvanáctipalcová kolečka. Čím je prostor stísněnější, tím víc je D´elight ve svém živlu. Na velkých nerovnostech to samozřejmě není žádný Rolls Royce, jenže tyhle japonské skútry mají proti těm italským (o čínských vůbec neuvažujte) výhodu komfortního odpružení, které možná nedávají superbikovou stabilitu v hlubokých náklonech, jenže taky po prolétnutí třetím propadlým kanálem nemusíte na ortopedii. A že těch kanálů v Praze máme dost.

Jednička za statečnost
Superbiková není ani akcelerace, přeci jen jako pohon tady slouží jednoduchý dvouventilový čtyřtaktík chlazený vzduchem, jemuž do plnohodnotné stopětadvacítky chybí jak objem, tak výkon. Ovšem na to, abyste z křižovatky ve městě vypálili jako první, to pořád bohatě stačí, a s maximálkou 83 km/h dokonce přežijete i krátké přesuny po magistrálách.
Dobrá zpráva je, že je D´elightu celkem jedno, kudy se jede – kdo to zná v Praze, ten ví, jaký zabijácký kopec je to po Radlické od Vltavy nahoru, a tam se ručička na velmi pohledném a stylovém tachometru držela pořád na hranici 65 km/h, a to jsme jeli ve dvou! Za to od nás tenhle malý fešák dostal jedničku za statečnost, a když jsem ho pak po cestě zpátky z kopce pořádně rozparádil, tak jsem mu dal druhou za příjemné brzdy.


Technické údaje Yamaha D´elight


Přečtěte si také

Honda Super Cub má další prvenství  31. 5. 2014  


Další iČMN články

  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>Nejmenší z&nbsp;rodu
  • <span style="color: red">ČMN 2008: </span>2 x&nbsp;Fun
  • <span style="color: red">ČMN 2007: </span>Spaghetti Western

Články na MotoLife

  • Drnovy testy z pravěku - Yamaha FZS 600 S Fazer
  • Drnovy testy z pravěku - Honda CBR 600 F
  • (Ne)poznané zaujímavosti Ducati - MONSTER, STREETFIGHTER, HYPERMOTARD & DIAVEL
  • Motorbike 7-8/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Team Luis d'Antin MotoGP

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny ve 23:05
Druhý diel z edície - Drnovy testy z pravěku, dnes Yamaha FZS 600 S Fazer!

"Vzali šestku motor z Thunder Cata, kolem svařili rám z ocelových trubek, a kolik to udělalo parády..."

#serimotostories #milujumotorky
Časopis Motorbike
před 2 dny v 16:21
MOTORBIKE 7-8/2021
Léto budiž pochváleno a s ním i prázdniny, dovolené, no prostě relax . Abyste se, třeba večer nebo když bude pršet, v době volna nenudili, je tu pro vás prázdninové vydání časopisu Motorbike. A protože jde o letní dvojčíslo, připravili jsme vydání rozšířené, tedy bezmála 150 stran! . Co na nich najdete? Především testy 16 motocyklů a skútrů , od superbiků přes nakedy po klasiku, od městských přibližovadel po cestovní endura. A samozřejmě i spoustu dalšího...
www.motolife.cz/.../motorbike-7-2021-motorbike-45c2
Miluju motorky
před 8 dny ve 14:34
Yamaha Motors oznamuje cíl celkové neutrality uhlíku do roku 2050!

Po přezkoumání plánu, který byl původně formulován v roce 2018, nyní japonský výrobce doufá, že do roku 2050 dosáhne úplné uhlíkové neutrality ve všech svých obchodních praktikách.

Znamená to, že jsou na cestě nové motocykly Yamaha? Jedním slovem ano. Japonský gigant konkrétně říká, že budou navrhovat nové formy mobility jedinečné pro Yamaha Motors.

Zdroje: https://www.rideapart.com/, https://www.rideapart.com/news/

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 10:51
Společnost WMC ukazuje své plány pro běžný provoz na koncepčních výkresech!

Nové náčrty společnosti ukazují aerodynamický potenciál použitelný i pro běžný provoz. O plánech White Motorcycle Concepts se svým radikálním elektrickým WMC250EV jsme již informovali. Nyní nám firma poskytla pohled na designové náčrtky určené k ilustraci toho, jak by mohly být navrženy silniční stroje kolem jejího kanálu „V-Air“.

Zdroje: https://www.cycleworld.com

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...