Jak poznat motor z Péráka

vydáno 12. 11. 2015, text Petr Pour, foto autor

V aktuálních ČMN 23/2015 pokračuje Rok Péráka druhým dílem, věnovaným koupi veterána. Špatný motor je častým prohřeškem.

Při koupi Jawy Pérák nebo jejího torza může laika zaskočit řada záludností. Jednou z největších je záměna motoru z jiného modelu. Motor z Péráka je více ceněn než pozdější kývačkové. I proto se vám může stát, že prodejce nabízí Péráka, ale ve skutečnosti prodává něco jiného. Existuje několik základních znaků, podle kterých by měl být správný motor identifikován.

Zde jsou:

1) Kartery lité do písku (hrubší struktura) s boky ubíhajícími dozadu v přední části. Kývačka už měla kartery lité do kokily, jsou hladší. 

2) Číslo vyražené vpředu na karteru, kde je motor uchycen v rámu. Kývačka měla číslo na biku karteru.

3) Víka jsou bez log.

4) Motor je dvoupákový – startovačka zvlášť, řadička zvlášť. Pokud tam páky nejsou, musí tam být dvě souosé hřídele.

5) Držák krytu řetězu. Kývačky už ho neměly.

6) Hlava má nízká žebra. Dobře je to vidět na krajním žebru při porovnání s hlavou Kývačky.

7) Štefty stahující válec a hlavu ke karterům jsou vedeny venkem – jsou vidět mezi žebry válce. U kývačky už vedly vnitřkem.

Tak jak to bylo u Jawy vždy, jednotlivé modely se prolínaly. Proto i první kývačky měly kartery lité do písku.



Diskuze k článku

free 21. 6. 2016
štefty jsou u pozdějších taky vnitřkem a nejsou vidět ještě bych zminil přepážku v sani ve valci. jinak celkem zbytecny clanek kdyz jinde je to spracovano lepe.viz zde http://veteranportal.cz/motowiki/jawa/Jawa-perak-250-Technicke-specifikace-a-rozdily.html http://zc-moto.webnode.cz/technika/jawa-perak/ http://perak250.wz.cz/1.htm

Jawarmaniak 8. února
Vše je jen na půl. Kartery lité do písku měly i kývačky do roku 58, číslo ražené vepředu bylo i na prvních kyvackach do r. 55, víka bez log kývačky do roku 57, peraci i kývačky byly osazovány jedno i dvoupakou. Jednopaka od roku 53, dvoupaka do roku 55. Držák krytu řetězu ok, hlava a výška žeber - opět neplatí u kyvacek do roku 56. Stefty? No nevím. Neplatí to u posledních peraku.. článek na nic

Články na MotoLife

  • Vojtech Ďuriš
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Aspar Racing Team
  • Motorbike 4/2021
  • Zabudnuté tímy MotoGP – Konica Minolta Honda
  • Vychází časopis Drž stopu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Jaroslav Šíma
před 2 dny ve 21:58
Moc pěkný dárek od Světa motorů k najetí milionu mil!
Marek Lichtenberg
před 2 dny ve 23:05
0
Velký obdiv, Jardo 👍
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:17
Nový boxer od BMW je jedním z největších a nejúchvatnějších motocyklových motorů, říká Dominik Valášek v testu BMW R18. Technická data k tomuto nevšednímu modelu najdeš v katalogu Bikes.cz:  https://www.bikes.cz/2021/bmw-r-18
Motocyklová asociace ČR
před 5 dny ve 20:33
Policie ve čtvrtek zveřejnila videozáznam ze středeční honičky na dálnici D5 u Prahy, při které přišel o život řidič motocyklu, jenž se snažil ujet hlídce najetím do protisměru. Podle nových informací bylo muži 41 let a měl zákaz řízení.
Miluju motorky
před týdnem v 9:39
Libovečky od Durris Design už jistě znáš! Šeri položil pár otázek přímo Vojtechovi Ďurišovi, vedoucímu celého projektu! Vše najdeš v rozhovoru.

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...