Rok Péráka: Montáž motoru

vydáno 19. 1. 2016, text PtP

Na tuto fázi renovace se zřejmě těší každý. Pominu-li samotné nastartování a první jízdu, je skládání motoru jedním z vrcholů renovace.

Naše renovace se blíží do finále. Plechařina je u mistra lakýrníka Pavla Ptáčníka, prakticky všechny díly (replikové, i původní) už máme posháněné a motorové součásti jsou připraveny na kompletaci. Válec je po výbrusu a nalakován.

Martin Pavlus používá vysokoteplotní černou barvu v několika vrstvách a finální bezbarvý lak pro zvýšení lesku. Klika prošla špičkovou repasí u Josefa Hnátka.

Stejně jako u rozborky, je třeba dodržet správný postup, vhodné nářadí a nepodcenit přípravu. Tou je myšleno především nahřívání, ochlazení a namazání jednotlivých dílů. Vše totiž musí padnout jako zadel na hrnec, žádný bušení kladivem nebo páčení šroubovákem.

Jak tedy postupuje Martin Pavlus z Mates moto servisu, když skládá jawský motor? Ještě než se začne se samotnou kompletací, je třeba protáhnout všechny závity v karterech závitníkem a důkladně vyfoukat od zbytků šponek a nečistot.

Více v ČMN 2/2016 (v prodeji od čtvrtka 21. ledna)



Diskuze k článku

Pompo 22. 1. 2016
Sleduji vaši reportáž o repasi Péraka a v části věnované go motoru se mi zdá že jste opomenuli po výbrusu a následné montáži nového pístu a též nového pouzdra provést zůhlování.Provádí se proto že při výbrusu válce a výrobě pístu a pouzdra pístnra takzvaně provést zůhlování klikové hřídele.Myslím si že pro výkon a životnost motoru jeího čepu dochází k nepřesnostem které pak mojí za následek nerovnoběžný běh pístu ve válci a vlivem toho dochází na jedné straně pístu k velkému otěru na druhé k profukování .Toto je patrné ina pístních kroužcích které jsou na jedné straně více opotřebované než na druhé.Zůhlování se provádí nasazením válce na píst bez pístních krožků a následným ohnutím ojnice .Ohnutí ojnice se provádí vložením kulatiny-šroubováku do pístního čepu samozřemě při vytažených segerovkách.Po této korekci píst nesmí pnout ani k jedné straně.

pear 1. 2. 2016
super video :)

Články na MotoLife

  • Špeciálne farby MotoGP - 2010 až 2021
  • Drnovy testy z pravěku - Aprilia RSV 1000R |  Ducati 999 | Suzuki GSX-R 750
  • Špeciálne farby MotoGP - 2003 až 2009
  • Motorbike 9/2021
  • Drnovy testy z pravěku - 2005 Suzuki GSX-R 600

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 2 dny v 11:22
Memoriálu Luboše Tomíčka za dveřmi!

52. ročník Memoriálu Luboše Tomíčka se uskuteční 4. října, den po Zlaté přilbě, s ročním zpožděním. Původně plánovaný 52. ročník na loňský rok se nemohl kvůli zpřísnění vládních opatření konat. Z tohoto důvodu museli pořadatelé z Auto klubu Markéta závod odložit. Věříme, že se v letošním roce situace opakovat nebude a všichni si budou moci společně opět uctít památku skvělého československého jezdce na stadionu Markéta.

Harmonogram závodu:
13:00        Otevření pokladen
16:00        Otevření stadionu
18:00        Slavnostní nástup
18:10        Start závodu
cca 20:30    Konec závodu
20:40        Závěrečný ohňostroj

Zdroje: Auto klub Markéta při PSK Olymp Praha

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 2 dny v 10:28
Společnost Piaggio Group pokračuje v boji na ochranu svých produktů před padělateli!

Piaggio Group vyhrává soud první instance o porušení evropského patentu proti společnosti Peugeot Motocycles v Paříži a Miláně. Po názvu Vespa je uznána také jedinečnost skútru Piaggio MP3.

Rozhodnutí pařížského soudu rovněž zakazuje společnosti Peugeot Motocycles na území Francie vyrábět, inzerovat, prodávat, dovážet, vyvážet, používat a/nebo vlastnit jakýkoli tříkolový skútr, který využívá ovládacího systému patentovaného společností Piaggio Group (včetně modelu Peugeot Metropolis), pod hrozbou zaplacení pokuty za každé padělané vozidlo.

Soud v Miláně zakazuje společnosti Peugeot Motocycles na území Itálie dovážet, vyvážet, prodávat a inzerovat (offline i online) model Peugeot Metropolis pod hrozbou pokuty ve výši € 6 000 stanovené za každé vozidlo, prodané po 30denní lhůtě od vyhlášení rozsudku. Společnost Peugeot Motocycles musí dále stáhnout všechna padělaná vozidla z prodeje v Itálii během 90 dnů pod hrozbou další pokuty ve výši € 10 000 za každý den prodlení ve vykonání příkazu.

Zdroje: Piaggio Group

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 4 dny v 15:59
OK, tohle skutečně stojí za přečtení, Šeri pokračuje moc pěkným článkem z prostředí MotoGP o speciálních barvách!

#serimotostories #milujumotorky
Miluju motorky
před 9 dny v 11:12
Piaty test z archívu - Drnovy testy z pravěku, tentokrát porovnávací test!

"Račte se zúčastnit vyprávění, kterak se snadno dostanete na hranu. Nechci říkat přímo snadno a bezpečně, ale rozhodně snadno a zábavně...."

#serimotostories #milujumotorky
Všechny příspěvky ...