Yamaha Yard Built: nejlepší přestavby od dealerů

vydáno 13. 10. 2015, text Jan Rameš, foto Yamaha

Projekt Yard Built odstartovala Yamaha už před lety a je v něm čím dál aktivnější. Oč jde? O motocykly z řady Sport Heritage, upravované renomovanými značkami. Letos ovšem „ladičky“ přišly s něčím novým, a tím se stala soutěž evropských dealerů, která začala v létě a vyvrcholila v německém Glemsecku na začátku září. Viděli jsme 41 často velmi profesionálně zvládnutých projektů a nyní známe vítěze všech čtyř kategorií: SR400, Vmax, XV950 a XJR1300.

Vmax „The V-Speed“ by Liberty Jam (F)

Už sériový Vmax je pořádný úlet, a to, co předvedli Francouzi, už letí do stratosféry. Svou úpravu nazývají jako café-dragster a jen těžko se s nimi o tom budete hádat.


Základem je samozřejmě nepřehlédnutelné yamahácké „Speed Block“ lakování na krásné kapotě, inspirované někdejším konceptem MT-0S, kontrastující s krátkou prdýlkou na hliníkovém rámu. Libůstkou je pneumatické řazení, ovládané čudlíkem na řídítku, a karbonová celoplošná kola.



XJR1300 „Klein“ by Motorrad Klein (D)

Čistokrevné kafíčko, ovšem líznuté muscle bikem – jak jinak u XJR, nejtypičtějšího zástupce kategorie svalovců. Číslice 41 ve speciálním fontu a červenobílé lakování dávají tušit, že oblíbeným závodníkem tvůrce byl Noriyuki Haga.


Přestože je to právě lak, zadní kapotka a omotávky kolem výfuků, co člověka hned praští do očí, to hlavní najdete, když se podíváte blíž. Většina doplňků pochází od Magury, kované ráfky dodalo PVM a podsedlák s nádhernou zadní kyvkou nese značku japonského legendárního úpravce Over.



XV950 „M7#001-Twins“ by Yamaha Motor 7 (P)

Jediná motorka mezi čtyřmi vítězi, která nemá řídítka dolů. Portugalci vsadili na scramblera, a dobře udělali!


Největší zvláštností téhle stavby, s níž se tvůrci dle svých slov vrátili do dob mládí, čili na přelom 70. a 80. let, je samozřejmě lakování. Levá půlka žluto-černá, pravá bílo-červená. Dominantní je obrovský zadní kryt a maličké ploché sedlo.



SR400 „Madrid“ by Motor Madrid (E)

Proč eserko? Protože jich ve Španělsku prý moc nejezdí, a přitom nabízí nekonečné množství úprav, jak ukázaly již dříve četné stavby Yard Built.


V čem se tenhle kafáč liší od sériovky? Inu, skoro ve všem, jiná je prý i nádrž! Jinak jsou to samozřejmě nízká dvojdílná řídítka a zadní kapotka se sedlem, které určují celkový výraz.


Pokud vás zajímá, jaké byly další stavby, koukněte sem a nezapomeňte klikat na Load More! :-)




Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
před 2 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Magazín Motoroute
před 2 dny v 10:43
MotoRoute 5/2020 vychází 5.10.2020 👍
Bikes.cz
před 4 dny ve 23:29
Čínský výrobce CFMoto představil o uplynulém víkendu velký cestovní motocykl schopný konkurovat "japoncům".
Bikes.cz
před 6 dny ve 22:00
Čtyřválec v Zedovi je jako turbína... Dominik Valášek protáhnul Z900 Červenohorským sedlem.
Všechny příspěvky ...