Bonhams opět dražil skvosty

vydáno 1. 5. 2013, text Petr Pour, foto rz

V anglickém Staffordu proběhla o uplynulém víkendu tradiční aukce zaměřená na motocykly a propriety s nimi související. Návštěvníci-dražitelé mohli svést souboje o nejrůznější součástky na historické motocykly, ale i o dobovou výstroj či celé kolekce knih s motocyklistickou tematikou.

Co ale na staffordských aukcích láká nejvíce, je nabídka těch největších skvostů motocyklové produkce. Mezi přibližně dvěma stovkami strojů jste mohli vybírat od nejstarších „vintáží“ přes oldtimery a třeba i závodní youngtimery až po několik současných sportovních motocyklů.
Největší cifra ale byla odklepnuta za klasiku v podání Vincent Black Shadow. Tento konkrétní kus byl v roce 1952 jedním z motocyklů, se kterými se Phil Vincent vydal na dráhu do francouzského Montlhéry, aby zde zaútočil na rychlostní rekordy. Jedním z pomocníků týmu byl tehdy začínající John Surtees, pozdější mistr světa na motocyklu i ve formuli 1, jenž byl u Vincenta v učení. Nakonec se podařilo zajet šestihodinovku s průměrem nad 170 km/h, přičemž některá kola dokázal Black Shadow zvládnout s průměrnou rychlostí nad 200 km/h. Není proto divu, že za dražený kousek byl nový majitel ochoten dát tři miliony a 478 tisíc korun.
V aukci byly nabídnuty také další Vincenty, ale ty se prodaly „jen“ za třetinovou cenu. Za podobnou částku, tedy 32 200 liber (986 tisíc korun), byl vydražen také krásný Indian model F z roku 1914 v úpravě pro dráhové závody. Jednoválcová „podrámovka“ hnaná řetězem a obutá do bílých plášťů pochází ze sbírky Steve McQueena.
Na závěr ještě jeden motocykl, jenž sice nezlomil žádné aukční rekordy, přesto dokáže zaujmout – prototyp AER z roku 1958. Jde o vizi britského výrobce Alberta E. Reynoldse, jenž vyráběl dvoudobé stroje již v meziválečném období. V padesátých letech se pokusil na výrobu navázat, k čemuž zkonstruoval tento prototyp. Zajímavostí kromě velké kapotáže měla být kotoučová brzda na předním kole. Motocykl byl vydražen za 4 255 liber.


Přečtěte si také

Milionové motocykly na prodej  15. 4. 2009  

Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 2 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 2 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 4 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...