Ondřej Hrůza
vydáno 27. 4. 2010
---------------------
foto: Marcel Masaryk
Custom Chrome Dealer Show 2010 & AMD European Championship of Custom Bike Building 2010
Custom Chrome Dealer Show 2010 & AMD European Championship of Custom Bike Building 2010, Mainz, Německo

Víkend plný kreatur

Thumbnail image for /Handlers/ImagerTitulka.ashx?foto=tit_2010_16.jpg
Ve dnech 27.-28. března proběhlo současně s velkolepými oslavami čtyřicátého výročí založení společnosti Custom Chrome oficiální mistrovství Evropy v kategorii nazývané celosvětově Custom Bike Building – tedy ve stavění motocyklů, respektive motocyklových customů. Fenomén stavění motorek očividně pořád roste a rok od roku zláká čím dál více lidí k tomu, aby trávili více času v dílně a místo luxusní zahraniční dovolené pro celou rodinu si koupili třeba nový motor S&S. Letos se do soutěže přihlásilo rekordních 156 motorek, které nakonec porotci zredukovali na 130. A byla to opravdu absolutní špička nejen z Evropy, protože třeba třetí místo “vysoutěžila” americko–japonská firma Cycle Craft Operations se strojem One Eyed King.

Šampionát patřil Italům
O Italech se ještě v první polovině devadesátých let mluvilo jako o národu skútristů a rychlopalů, které svět kolem amerických dvouválců prakticky nezajímá. Doba se ovšem změnila a vzhledem k tomu, že Italové jsou opravdu špičkami světového designu, bylo jen otázkou času, kdy se prosadí i v amerických customech. Už se stalo a Italové jsou dnes evropskou motocyklovou velmocí v každém ohledu. Mistrem Evropy v custombuildingu a vítězem královské kategorie Freestyle se stejně jako na výstavách v Zürichu, Veroně a Londýně stala italská dílna Garage 65 s hodně zajímavým dílkem KCosmodrive. A to zaslouženě, protože u této kosmické bestie se zastavil opravdu každý a člověk jen sledoval užaslé pohledy a nevěřícné kroucení hlav. Ostatně už jen to, že KCosmodrive má jen dvouloukoťová kola... Raketový nástup italských customů potvrdilo i druhé místo ve freestylu, které vyhrál další “makarón” Luciano Andreoli s motorkou Morning Sunrise. Ostatně Andreoli patří mezi letité italské úpravce sportovních a klasických motocyklů, a proto svoji činnost ve světě amerických dvouválců raději schoval za nový název Headbanger Motorcycles. To ale není všechno, neboť v kategorii motocyklů s pohonnou jednotkou značky Rev Tech vyhráli také Italové; tentokrát z Boccin Custom Cycles.

Harley - přítel nebo konkurence?
Je všeobecně známé, že Harley–Davidson Company nikdy neměla v lásce aftermarketové společnosti, které ve svých několikatisícistránkových katalozích tlačí majitelům hádéček do hlav hromady dílů a doplňků, které jsou nepoměrně levnější než originální příslušenství z Milwaukee. Letošní Dealer Show v Mainzu však byla přelomem v těchto vztazích a ledy se nebývale hnuly. V H-D Company totiž pochopili, že společná cesta spolupráce je pro ně mnohem výhodnější než bojkot a válka. A stalo se to, co by si žádný manažer H-D ještě před pár měsíci naprosto nedovedl představit. H-D Company sponzorovala a věnovala hlavní cenu vítězi kategorie Modified Harley. Získali ji zase Italové; tentokrát Abnormal Motorcycles za motorku FL – 48. Mimochodem, nebyla to cena ledasjaká. Vítězové dostali originální motor Harley-Davidson Screamin´Eagle, ovšem s objemem 120 c.i., který se bude do top kousků Harley-Davidson ze série CVO (Custom Vehicle Operations) montovat až v roce 2011.


Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 6/2025
  • Motorbike 5/2025
  • Motorbike 4/2025
  • Motorbike 3/2025
  • Motorbike 1-2/2025

Aktuálně na MotoLife

Příspěvky motorkářů

MotoLife
před 2 dny v 19:28
Před čtvrtstoletím odešel nejslavnější český motocyklový závodník František Šťastný
Moto.cz
22. května v 21:36
V naší nedělní redakční fotogalerii vám přinášíme to nejzajímavější z dění na mosteckém autodromu při závodech WorldSBK 👍 🥰 🏍
Celá galerie: www.moto.cz/.../2988-worldsbk-most-2025-fotogalerie-z-nedelnich-zavodu
Všechny příspěvky ...