Problém Evropy – stáčení tachometrů

vydáno 14. 10. 2015, text hell, foto ilustrační foto, red.

U nás bohužel ještě daleko větší problém než například v sousedním Německu, ale i tam se upravuje přibližně 30 % stavu tachometrů.

Ono se to sice týkalo především automobilů, protože na tiskové konferenci, kde jsme dostali tyto informace, vystupoval také zástupce AAA autobazaru, že se však něco podobného děje i u motocyklů, je zřejmé. Ročně prý podvodníci vydělají v ČR na stáčení tachometrů téměř 19 miliard korun. A přitom se o tomto po Evropě rozšířeném nešvaru u nás skoro v posledních letech nemluví. Neomlouvá nás ani to, že situace na Slovensku je ještě o nějakých 5 % horší než u nás. Můžete si vsadit, že každé druhé vozidlo přivezené k nám od našich západních sousedů, ať už auto, nebo motocykl, bude mít upravený tachometr. Ani v Německu totiž zákony a normy postihující tuto trestnou činnost stále nestačí. Celková výše takových podvodů na německém trhu dělá v přepočtu téměř 147 miliard korun. A my v České republice jsme první na řadě v prodeji ojetých motocyklů a automobilů z této země.
Problém zde i za našimi hranicemi je především v tom, že je přístup k přístrojům, které umožňují stáčení kilometrů, velmi snadný. Za pár tisíc korun se dá pořídit přístroj, který takovou činnost za pár minut na skoro každém tachometru umožní.
I u nás však platí zákony, že když škoda při takové činnosti překročí hranici 5000 korun, jedná se o trestný čin. Jenže ten se těžko odhaluje, na což podvodníci hřeší. Základem tedy je, aby se o problému začalo víc mluvit, abychom byli ostražitější při nákupech a například se nenechali lehce ukonejšit. Při nákupu ojetiny je dobré vzít si sebou mechanika nebo nechat stroj prohlédnout v odborném servisu, nechat si ukázat servisní knížku, zkontrolovat, zda motocykl procházel pravidelným servisem. Jde totiž o naše peníze, a také o to, abychom měli později s motocyklem (nebo i autem) co nejmenší problémy. Peníze neztrácíme jen při samotném pořízení vozidla (odhadem cca 10–15 % z nákupní ceny), ale nejspíš i při následných častějších návštěvách servisu nebo při nákupu náhradních dílů.
V tomto ohledu byla tiskovka na ÚAMK podnětná, berme ji jako první vlaštovku v pokusu o řešení tohoto problému.


Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Šeri testuje - Triumph Speed Twin 1200
  • Šeri - Durris Bikes
  • Šeri - HJC RPHA 11 s vlastným dizajnom
  • Novinka 2021 - Honda CRF1100L Africa Twin
  • Motorbike 10/2020

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 2 dny ve 22:02
Nová knížka Pavla Suchého o motorkách, které se tak úplně nepovedly...
Magazín Motoroute
před 4 dny v 0:55
Dovozce strojů CFMOTO, firma Journeyman CZ, pro sezonu 2021 výrazně navyšuje nabídku motocyklů. K již zavedeným 3 modelům v kubatuře 650 ccm v čele s bestsellerem CFMOTO 650MT a letošní novince 300NK přibude kompletně nová modelová řada s označením CL-X.
Bikes.cz
před 4 dny v 0:17
❗️ Pepa Sršeň testuje Honda CRF 1100 Afrika Twin.
Všechny příspěvky ...