Prosluněná jarní Motortechna

vydáno 17. 4. 2013, text Stanislav Růžička

Jarní motortechna na BVV v Brně uzavřela své brány. Tradiční akce, na kterou se sjíždí vystavovatelé a prodejci, návštěvníci a kupující z celé ČR, padla letos na 13. dubna.

A vyšla skutečně náramně. Přes nepříznivé dlouhodobé předpovědi se v den konání akce udělalo pěkné počasí a řadu prodejních exponátů tak zalily sluneční paprsky probouzejícího se jara a motocyklové sezony 2013.


Nekryté výstavní plochy

Každý, kdo v minulosti Motortechnu navštívil, bude jistě vědět. Výstavní plochy jsou rozsáhlé a zahrnují jak kryté prostranství v pavilonu Z, tak nekryté před ním. Pro představu 1730 m2 a 11 200 m2. Vstupovat je možné branami 9, 10, tedy až po zaplacení 130korunového poplatku na osobu. Spektrum prodávaného zboží bylo neskutečné. Na své si přišli milovníci císařské rakouské, německé válečné i nedávné motocyklové historie. Během jednoho dne jste si mohli vybavit celý rodinný dům či byt. Dobové rekvizity jako nástěnné i stojanové hodiny z masivního dřeva, nože, šavle, uniformy či zbraně v podobě pušek či bomb nebyly výjimkou.


Nejvíce nás však samozřejmě zajímaly nabízené motocykly, náhradní díly a příslušenství. Kralovaly díly tuzemských značek Jawa a Čezeta. K prodeji bylo vše – od šroubků, matiček, motorových komponent typu ventilů, klikových hřídelů. Tak další nezbytné části jako kola či karosářské díly, vše vrcholilo zcela či povětšinou kompletními motocykly. Ty se často nacházely v nejrůznějších stavech rozpadu, narazit se ale dalo i na slušné kousky.


Mezi ně patřila například Čezeta 150C nebo krásná Jawa, kterou si majitel cenil na 12 500 eur. To, jestli byl ze Slovenska, kde již přestoupili na evropskou měnu, nebo se jednalo o snahu oslovit početnou cizineckou menšinu v podání Němců, Slováků, Ukrajinců, se nepodařilo zjistit.


Součástí burzy byla i výstava automobilů a motocyklů českých klubů, jako Veteran Automoto clubu či Veteran Car Clubu z Dvora Králové nad Labem. Nalezli jsme ji uvnitř pavilonu Z. Mezi exponáty byla historická vozidla až z počátku minulého století. Na vlastní oči jsme tak mohli spatřit precizně zrenovované vládní Tatry 603 či 87, Jawy 350 OHV a další. Expozici doplňovaly dále vozy a motocykly značek Zetor, Aero, Ford, Jaguar, Lada, MG, Škoda, Ariel, BMW, Honda.


Pro zavlažení hrdla a zaplnění hladových žaludků bylo stánků s občerstvením více než dost. Kolony jako na D1 nevznikaly, atmosféra tak byla více než příjemná. Většina návštěvníků odcházela spokojená, ať již obtěžkána díly pro své dvoukolé miláčky, či novými zážitky z kvalitně stráveného času. Co říci na závěr. Snad jen v říjnu stejně dobře, jen s sebou více peněz.



Další iČMN články

  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • 15 ročník výstavy přestaveb Bohemian Custom Bike
  • MOTO VÝSTAVA LIBEREC 2019

Články na MotoLife

  • Motorbike 4/2024
  • Motorbike 3/2024
  • Motorbike 1-2/2024
  • Motorbike Katalog motocyklů, skútrů a čtyřkolek 2024
  • Motorbike 12/2023

Příspěvky motorkářů

Moto.cz
14. února
Silniční závody motocyklů v Československu v roce 1957 - Kompletní výsledky a popis sezóny na webu 🥰 ❤️ 🏍
MotoRoute
2. února
MotoRoute 1/2024 - vychází 7. února 👈
Všechny příspěvky ...