Konečně ticho?

vydáno 21. 10. 2015, text David M. Bodlák, foto Sena

Pamatujete si na článek v ČMN 3/2013 o škodlivosti hluku v helmě? Zdá se, že bylo objeveno revoluční řešení.

Vítr dokáže divy – klidně můžete přijít o sluch! A věřte nám, v žádné helmě není úplně vhodná akustika, která by vás pomalu nepřipravovala o jeden z vašich smyslů. Jediným momentálním řešením jsou špunty, jenže ne každý je rád. Nasazování je otravné, někdy i zdlouhavé, a kolikrát je ani nemáte u sebe, takže pak musíte trpět, třebaže to plno z vás ani nevnímá. Některé helmy bývají opravdu tišší, ovšem i tak je hladina hluku pořád dost vysoká. Co byste pak řekli na takovou helmu se schopností potlačení hluku? Zdá se, že něco takového chystá společnost Sena se svou novinkou Noise Control Helmet.

Značku Sena asi jen tak znát nebudete. Tahle firma se zabývá hlavně komunikačními technologiemi pro motocyklisty a u nás není až tak profláklá. My jsme měli tu čest sejít se s jejich zástupci minulý podzim na veletrhu Intermot. A z jejich zaměření je zcela evidentní, že za odstraněním hluku nebude jen silné polstrování. Naopak, mělo by jít o důmyslný systém, využívající vestavěných mikrofonů a reproduktorů, který pomocí inverzních vln škodlivých zvuků dokáže eliminovat frekvence škodlivé pro lidské uši. Udávané snížení hluku až o 20 dB odpovídá zhruba tomu, čeho se dá nyní dosáhnout špunty. Sena zároveň uvádí, že jejich „Intelligent Noise Control“ (INC) umožní jezdci slyšet všechny ostatní důležité zvuky, přičemž k dispozici budou i další, dneska již běžné komunikační technologie (Bluetooth pro přijímání hovorů, přehrávání hudby nebo pro komunikaci s jinými jezdci).

Na svých stránkách Sena uvádí, že by tato novinka měla být brzy k mání, přičemž minulý týden svůj počin představila v americkém Orlandu na AIMExpo. Kdo by měl ale pro Senu ony „karbonky“ pro instalaci jejich zařízení vyrábět, a kdy by se něco takového mohlo objevit u nás v Evropě, zatím známo není. Tak uvidíme, jestli a kdy se tato údajná revoluce dostane až na pulty obchodů.


Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
před 20 hodinami
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Magazín Motoroute
včera v 10:43
MotoRoute 5/2020 vychází 5.10.2020 👍
Bikes.cz
před 3 dny ve 23:29
Čínský výrobce CFMoto představil o uplynulém víkendu velký cestovní motocykl schopný konkurovat "japoncům".
Bikes.cz
před 5 dny ve 22:00
Čtyřválec v Zedovi je jako turbína... Dominik Valášek protáhnul Z900 Červenohorským sedlem.
Všechny příspěvky ...