Nový BMW R1200R jako Concept Roadster

vydáno 31. 5. 2014, text Prochy, web, foto BMW

Kapalinou chlazený boxer našel své místo v moderním naháči

BMW Concept Roadster využívá poslední generaci boxeru, tedy částečně vodou chlazený dvouválec shodný s modely R 1200 GS nebo RT. Z objemu 1170 cm3 se v tomto případě podařilo dostat krásné hodnoty 125 koní (v 7750 ot./min.) a 125 Nm (v 6500 ot./min.), což je na dvouválec víc než dost, to rozhodně nebude nudná motorka. Napovídá tomu také koncepce podvozku, BMW opět opustilo tradiční přední zavěšení Telelever a použilo klasickou USD vidlici, navíc s očividně strmým úhlem hlavy řízení. Vzadu pak najdeme jednoramennou kyvku s integrovaným kardanem a monoshock. Oba tlumiče se tváří jako "racing" produkty.


Prim bude hrát u Roadsteru nízká hmotnost. Výsledná hodnota zatím sice zůstává utajena, ale už na první pohled to bude lehoučká motorka. Drobný rám z ocelových trubek doplňuje hliník v přední části (hlava řízení), na zadku (kompletní podsedlovka) a v detailech (kryty chladičů, klín pod motorem). Navíc, moc přebytečného masa tady opravdu nenajdete. Totéž platí o lehkých kovaných kolech. Rozhodně zaujme přední světlomet. Pryč je klasika, tady už jsou pouze LED diody, navíc poskládané do prapodivného tvaru. Tohle rozhodně nikdo nepřehlédne. Zadní světlo samozřejmě ta samá technologie.


Hodně zajímavé je, že tento koncept používá řadu konstrukčních prvků společných s modelem NineT. Podobná je konstrukce rámu a hlavně klasická přední vidlice USD místo přepákovaného odpružení Telelever, které až dosud jezdilo v modelech R1200R. Na konceptu je osazený krásný závodní výfuk, ten by asi v sérii nahradilo trochu konvenčnější řešení, naopak špičkové komponenty jako nejlepší radiální brzdy od Bremba či odpružení Ohlins zde klidně můžou zůstat ;-)


Víc slov je asi zbytečných, prohlédněte si galerii, tohle je především o designu. Je jasné, že pokud by se měl Roadster dostat do sériové výroby, což očekáváme, bude vypadat trochu jinak, ale jestli BMW zachová základní technické a designové rysy, rozhodně to bude hodně atraktivní stroj.



Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
před 2 hodinami
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Magazín Motoroute
před 13 hodinami
MotoRoute 5/2020 vychází 5.10.2020 👍
Bikes.cz
před 2 dny ve 23:29
Čínský výrobce CFMoto představil o uplynulém víkendu velký cestovní motocykl schopný konkurovat "japoncům".
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:00
Čtyřválec v Zedovi je jako turbína... Dominik Valášek protáhnul Z900 Červenohorským sedlem.
Všechny příspěvky ...