Nedožitých 20 let ČMN

vydáno 27. 4. 2019, text Marek Lichtenberg, foto

České motocyklové noviny by v lednu 2019 oslavily krásnou dvacítku. Skutečnost je ovšem taková, že ČMN se tohoto kulatého jubilea nedočkaly, a nikdo vlastně neví proč! Odpověď na tuto otázku nepřinesla ani reportáž Josefíny Šumové v pořadu „Černé ovce“, který koncem března odvysílala Česká televize.

Reportáž pořadu Černé ovce

Začátkem října, když se připravovalo do tisku vydání ČMN 20/2018, přišla paní Janáková, jednatelka a většinová majitelka společnosti Bikes Publishing s.r.o. vydávající ČMN, s informací, že výroba "dvacítky" se dočasně pozastavuje. Nikdo z redakce tehdy nečekal, že to bude pozastavení trvalé!

Pravda je, že paní jednatelka v uplynulém roce neřídila společnost s péčí řádného hospodáře, jak jí mimo jiné nařizuje i obchodní zákoník, ale na druhou stranu to nebyla neřešitelná situace, ve které se noviny koncem léta 2018 nacházely. Prodeje novin i příjmy z reklamy byly velmi slušné a dlouhodobě stabilní.

Nebyl proto žádný problém novinový titul přenechat koncem roku dalším zájemcům, kteří zde navíc byli a kteří byli ochotni do restartu novin investovat statisíce. A byli tu také členové redakce, kteří měli velký zájem na tom, aby ČMN dál vycházely, jenže jednatelka odmítla veškeré návrhy, které by pokračování titulu zajistily, a tvrdila, že už jiného vydavatele novin má.

Následně přestala paní Janáková s veškerým okolím včetně redaktorů novin i čtenářů komunikovat, nereaguje na e-maily, nereaguje na SMS, nereaguje na facebook messenger, nebere telefony! Na konci října 2018 jednatelka vyklidila kancelářské prostory v motocentru Vrbovka, kde má společnost sídlo, čímž redakce novin přišla o veškeré zázemí.

Co bude dál?

Dál nebude nic. Značka ČMN přišla o důvěru čtenářů i předplatitelů, přišla o redakci, o své zázemí a také schopnost noviny tvořit. V současnosti jsou České motocyklové noviny z ekonomického hlediska nerestartovatelné. Ale nadšení lidí, kteří ČMN v minulosti tvořili, tu zůstává.

Část redakce přešla pod vydavatelství Mladá fronta a nyní tvoří časopis Motocykl. Ten byl mimochodem před několika lety v mnohem svízelnější ekonomické situaci než ČMN a na trhu přesto zůstal! Jeden redaktor skončil u Motorkářů a zbytek týmu se aktuálně věnuje motocyklovým webům: www.bikes.cz, www.motobazar.eu, www.motozabava.cz

Marek Lichtenberg
zakladatel ČMN



Diskuze k článku

bedrich52 27. 4. 2019
Řeknu to narovinu píča jedna celech 20 let jsem si je četl škoda.

Dan 5. 5. 2019
Je To škoda,ČMN byl dobrý 14.ti deník,souhlasím s PÍČ..U !!!!!

Václav 53 31. 5. 2019
A kdo poradí mě a ostatním předplatitelům. Mám od č.20/2018 předplacený dva roky (1 250.-Kč)

Marek 6. 6. 2019
Václave, nejsi bohužel jediný věřitel společnosti. Jenže jednatelka se ani nemá k tomu, aby vyhlásila "insolvenci", přestože je to její zákonná povinnost!

luděk 21. 7. 2019
Václav 53 - jak patrno v záležitosti s nevráceným předplatným, nejsou zlodějské manýry některým spoluobčanům zřejmě zdaleka cizí !

Další iČMN články

  • iCMN se přestěhoval na MotoLife

Články na MotoLife

  • Motorbike 11/2022
  • Výměna olejového filtru motorky
  • Motorbike 10/2022
  • Motorbike 9/2022
  • Motorbike 7-8/2022

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 2 dny v 15:57
Nová Honda CL500 se nese v duchu bohatého retro stylu inspirovaného modely řady CL z let šedesátých a sedmdesátých.
Magazín Motoroute
před 8 dny v 19:41
CFMOTO odhalila na EICMA 2022 nové modely
Časopis Motorbike
6. listopadu
😍 Motorbike 11/2022 😍
Pomalu se chystáme na italskou výstavu EICMA, ale ještě předtím jsme si pořádně mákli na letošním předposledním vydání Motorbike 😎. Najdete v něm tradičně nejen slušnou dávku testů motorek, skútrů a čtyřkolek, ale krom dalšího třeba i reportáže ze závodů či dalších akcí, vonících benzínem. Prostě vše, o čem má správný motorkářský časopis být.
A věříme, že se vám i listopadový Motorbike (opět rozšířený na 124 stran) bude líbit! 😈
Více na www.motolife.cz/.../motorbike-11-2022-motorbike-45f4
Všechny příspěvky ...