Tokio Motor Show: Turbo kam se podíváš

vydáno 9. 12. 2013, text Prochy, foto Suzuki/ Kawasaki/Yamaha

Koncept Recursion od Suzuki, Kawasaki s přeplňovaným čtyřválcem a Yamaha PES1 a Bolt...

Suzuki Recursion

Koncept Recursion se veřejnosti představil 23. listopadu na Tokio Motor Show. Pamatuje si z vás ještě někdo legendární Katanu :)? Jedná se sice o koncept, ale dle fotografií je vidět, že jde o kompletní bike se vším všudy. Takže kdo ví, třeba se brzo dočkáme. Každopádně nový motor, vodou chlazený řadový dvouválec o objemu 588 cm3 a turbo s mezichladičem. Suzuki už má dokonce patentovaný systém SITS (Suzuki Intercooled Turbocharging System). Hodnoty výkonu jsou pak následující: 100 koní v 8 000 ot/min a 100 Nm už na hodnotě 4 500 ot/min. Samozřejmě nechybí prďácký futuristický design. Jednoramenná zadní kyvka, USD přední vidlice, radiální brzdy. Přední LED světlomet, kožené sedlo a již zmiňované vysoce kvalitní komponenty. Suchá hmotnost 174 kg.


Suzuki prohlásila: „Kompaktní roadster Recursion má styl, který hlásá lásku k motocyklům. Pohybuje se na hraně mezi výkonem o větším objemu a snadnou ovladatelností motocyklů střední objemové třídy.“ 


Co myslíte? Dostaneme se do pasti stejně jako automobilový průmysl, kde je to samé TSI, EcoBoost, a pod.? Ono to sice málo žere, ale jakmile na to šlápnete, vír v bandě budete mít stejně a možná ještě víc. Na druhou stranu, takovej turbo kopanec by mohl být dobrej charakter, nemyslíte?


Kawasaki koncept J

Kawasaki nahlíží do budoucnosti a na cestě do této neznámé přihazuje nový přeplňovaný motor. Takže co to tady vlastně máme? Kawasaki odhalila kromě konceptu J i přeplňovaný čtyřválec, který sama vyvinula. Podrobnosti o technických parametrech a vlastně jakýchkoliv informacech zatím továrna přísně střeží.


Veškeré informace lze nalézt pouze v tomto prohlášení: "Kawasaki Heavy Industries, Ltd. má dlouholeté zkušenosti s výrobou a vývojem technologií pro turbínové motory. Know-how z dob navrhování turbín nám umožnilo postavit náš první přeplňovaný motor pro motocykly. Samozřejmě, že na jeho vývoj bude upřena maximální pozornost."


Další novinku od japonské značky, kterou mohli shlédnout návštěvníci motocyklové výstavy v Tokiu, je stroj s označením Kawasaki J. Ten má být podle představ svých tvůrců motocyklem budoucnosti. Vyznačuje se velmi specifickou jezdeckou pozicí a zároveň ovládáním. Samotné zatáčení a manévrování nezabezpečují klasická řídítka, ale dvě tyče s madly, které ústí na přední kola. V běžném provozu jsou přední kola daleko od sebe, zatímco mezi zadními není skoro žádný rozestup. Aby Concept J zabral co nejméně místa, dají se při parkování přední kola složit k sobě.


Yamaha PES1

 "Passion Electric Street Sport,” neboli sportovní silniční elektrobike, tak nazývá Yamaha motocykl poháněný elektřinou, který jezdci přinese stejný požitek z jízdy jako na motorce se spalovacím motorem. Tento koncept je tak vybaven převodovkou s možností manuálního nebo automatického řazení. Motocykl PES1 zaujme i celkovou hmotností, která se má vejít pod 100 kg.


Yamaha Bolt Cafe

Bolt Cafe je dalším modelem, hrdě se hlásícím do nově vzniklé třídy, kterou značka nazývá Sport Heritage. Základem pro tento tuning se stal model XV950, respektive XV950R a vzniklý Bolt Cafe pak ukazuje, jak si Yamaha představuje opravdový café racer. Tento koncept od Yamahy je však jen ladičským kouskem umění a do sériové výroby se nikdy nedostane.


Yamaha PED1

Už i do bahna se pomalu tlačí elektřina, proto tedy PED1. Zkratka PED1 neboli Passion Electric Dirt Sport mluví za vše. Díky vyměnitelným bateriím si bahňáci mohou prodloužit trénink na prakticky libovolně dlouhou dobu. Převodovka je stejná jako u modelu PES1.


Yamaha EVINO

Pro milovníky městských přibližovadel je tu EVINO. Základ vychází ze skútru VINO, ale o pohon se samozřejmě stará elektromotor. Lithium-Ion baterie je snadno vyměnitelná. Podobných městských přibližovadel budou pravděpodobně už za pár let plné ulice...



Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Šeri - Durris Bikes
  • Šeri - HJC RPHA 11 s vlastným dizajnom
  • Novinka 2021 - Honda CRF1100L Africa Twin
  • Motorbike 10/2020
  • Šeri testuje - Triumph Bonneville T120

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Miluju motorky
před 17 hodinami
Luxusní přestavby od Durris Bikes!
Moto.cz
před 4 dny v 10:11
Jonathan Rea se pošesté v řadě stal mistrem světa superbiků!
Jaroslav Šíma
před 5 dny ve 12:11
Pozvánka na expozici Jardy Šímy - Motocykly s vůní dálek v Muzeu motocyklů značky JAWA - Rabakov
Moto.cz
před týdnem ve 20:44
Tovární jezdec Yamahy Valentino Rossi se tento víkend nezúčastní Velké ceny Aragonie, jelikož má potvrzený test na COVID-19
Všechny příspěvky ...