Bude se TT jezdit po celém světě?

vydáno 17. 9. 2013, text Jan Rameš, foto rz

Zajímavá zpráva přišla z ostrova Man. Oddělení ekonomického vývoje místní vlády, která je držitelem práv na pořádání TT Races, si nechalo vypracovat detailní studii a plánuje rozšíření Tourist Trophy i mimo ostrov.

TT se na Manu jezdí od roku 1907 a patří mezi nejstarší motoristické akce. Ročně přitáhne na ostrov kolem 40 000 návštěvníků, kteří do ekonomiky přinášejí zhruba 25 milionů liber. Celosvětově sleduje reportáže přes 23 milionů diváků, oficiální webovou stránku iomtt.com potom navštěvuje více než dva miliony uživatelů. Prostě komerční potenciál je zde značný, a tak si ostrovní vláda nechala u londýnské agentury The Sports Consultancy vypracovat studii, zda by bylo reálné uspořádat cosi jako světovou sérii závodů na přírodních okruzích podle originálního konceptu TT.
Studie řešila vlastnická práva, vhodná místa, obchodní přínos, bezpečnostní rizika stejně jako požadavky na jezdce, a vláda nyní zkoumá, zda by se nenašel obchodní partner pro vývoj a propagaci série mezinárodních závodů konaných pod značkou Isle of Man TT. „Udělali jsme TT jméno po celém světě a jsme připraveni využít sílu značky, ve spolupráci s externím partnerem bychom rádi celý podnik posunuli na vyšší úroveň,“ řekl mluvčí vládního oddělení ekonomického vývoje Laurence Skelly. „Máme pozitivní ohlasy a zájem od mnohých mezinárodních partnerů a potenciálních pořadatelů, kteří věří v koncept TT World Series.“ A člověka z našeho kraje musí zákonitě napadnout: nepojede se třeba za pár let v Hořicích „velká“ Tourist Trophy se všemi těmi McGuinnessy, Ruttery, Dunlopy a Platery?


Diskuze k článku

Radek 22. 9. 2013
Nápad jistě skvělý, cokoliv pomůže i českému roadracingu je bomba... Ale upřímně: TT na Manu je jedinečná, nejen svojí délkou a obtížností. Ale určitě by byl zážitek vidět v Hořicích Guye Martina a další slavné střelce :-)

Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Časopis Motorbike
před 2 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Magazín Motoroute
před 2 dny v 10:43
MotoRoute 5/2020 vychází 5.10.2020 👍
Bikes.cz
před 4 dny ve 23:29
Čínský výrobce CFMoto představil o uplynulém víkendu velký cestovní motocykl schopný konkurovat "japoncům".
Bikes.cz
před 6 dny ve 22:00
Čtyřválec v Zedovi je jako turbína... Dominik Valášek protáhnul Z900 Červenohorským sedlem.
Všechny příspěvky ...