První IRTA test v Sepangu

vydáno 7. 2. 2013, text Ivo Helikar, foto Honda, Yamaha

V malajském Sepangu vypuklo první letošní třídenní IRTA testování královské třídy MotoGP. Už den předtím tu ale probíhalo testování modelů CRT. To si svůj motocykl Suter-BMW s řídicí jednotkou Magneti Marelli mohl poprvé vyzkoušet i náš Lukáš Pešek.

Lukášovi se nepodařilo ale objet moc kol a jeho čas stačil na třetí nejlepší mezi zúčastněnými CRT stroji. „Bohužel jsem se dnes svezl až ke konci dne. Dopoledne jezdil týmový kolega, a když jsem měl na motocykl usednout já, motorka se porouchala. Museli jsme tedy přestavět druhý stroj. Odpoledne však začalo pršet. Ujel jsem celkem devatenáct kol a pocity z první jízdy nejsou vůbec špatné. Naše motorka je oproti superbikovým speciálům menší, ale ovládá se dobře. Zítra bych měl jezdit celý den s ostatními jezdci MotoGP. Doufám tedy, že již bude sucho,“ nechal se po prvních kolech slyšet Lukáš Pešek.

A teď už všichni
S napětím jsme očekávali, jaký bude návrat Valentina Rossiho k tovární stáji Yamaha a jak si povede s porovnání s mistrem světa a svým týmovým kolegou, Jorgem Lorenzem. Ale také jak si na tom stojí dva největší soupeři loňské sezony, Jorge Lorenzo a Dani Pedrosa. Tedy jak jsou na tom v prvním setkání 2013 soupeřící Yamaha a Honda. Těch neznámých bylo samozřejmě mnohem víc. Třeba jak si povede mistr světa třídy Moto2 Marc Márquez v sedle motocyklu týmu Repsol Honda. A také jak se představí dva čeští zástupci v MotoGP, Karel Abraham a Lukáš Pešek, oba na motocyklech specifikace CRT. Ještě je samozřejmě brzy na nějaké soudy, například motocykly obou našich zástupců se do příštího testování určitě hodně promění. Snad. A pamatujete vloni, Honda měla sice v testech velký náskok, ale titul nakonec získala Yamaha. A co Ducati v době po Rossim, má naději se vzpamatovat nebo bude pokračovat její trápení? A co samotný Valentino, jak dlouho mu bude trvat, než si zvykne na staronovou značku, a hlavně, bude hned vidět proti loňsku nějaký pozitivní posun, nebo už má svá nejlepší léta za sebou? Na poslední otázku Rossi odpověděl hned v úvodu prvního dne, dlouho si totiž držel nejrychlejší čas, nakonec skončil čtvrtý za Pedrosou, Lorenzem a Márquezem.

Druhý den bylo po dojetí na předních pozicích pořadí stále stejné, Pedrosa, Lorenzo, Márquez a Rossi, tedy Honda, Yamaha, Honda, Yamaha. V obou dnech Rossi na první trojici trochu ztrácel. V prvním dni zajel také Karel Abraham o 1,5 sekundy rychlejší čas než Lukáš Pešek. Jenže testování není jen o maximálních rychlostech, ale také o zkoušení nastavení a všeho ostatního. U obou našich jezdců navíc o zvykání na nový motocykl, jeho vlastnosti a výkon. K tomu Karel Abraham řekl po prvním dni: „První dojem z motorky byl skvělý, což je hrozně důležité. Ke konci jsme sice měli nějaké problémy, ale to je dané i tím, že jsme hodně věcí v průběhu dne měnili, abychom toho stihli vyzkoušet co nejvíc. Na výsledek se teď nemá smysl koukat, pokud má každý motorku v jiné fázi vývoje. Rozdíl v motorech určitou roli hraje, ale nebudu na to spoléhat. Rok, který na ART odjezdili Espargaro s de Punietem, je jednoznačně jejich výhoda, kterou musím smazat.“

Konec druhého testovacího dne poznamenal déšť. Karel Abraham se zlepšil o víc než půl sekundy, své postavení si však nevylepšil „Jsem ze dneška trochu naštvaný,“ napsal ve své středeční zprávě. „ Dobré byly jen první dva výjezdy, pak jsem ale nebyl schopný dostat se pod časy z nich. Najezdil jsem čtyřiapadesát kol a nejlepší čas zajel ve dvanáctém. To není dobré. Jsme pomalí na brzdách a to mě štve. Nebýt toho, mohl by ten čas být o hodně jinde. Je to moje chyba, musím brzdit později, ale k tomu potřebuju, aby byla motorka při brzdění klidnější.“

Třetí den zůstalo pořadí na prvních dvou místech stejné, jen se zvětšil náskok nejrychlejšího Daniho Pedrosy před druhým Jorge Lorenzem až na 0,329 sekundy. Na třetí příčku postoupil Valentino Rossi, který na Lorenza ztrácel 0,113 sekundy. Marc Márquez zajel tentokrát čtvrtý nejrychlejší čas. Karel Abraham vylepšil svůj čas o další 0,3 sekundy, ale zůstal až na jednadvacátém místě. Znovu si rychlou jízdu vyzkoušel i Lukáš Pešek, byl ale jen čtyřiadvacátý ze sedmadvaceti klasifikovaných jezdců. Na Abrahama ztrácel 0,4 sekundy, na svého týmového kolegu Petrucciho 0,8 sekundy.

Podrobné výsledky všech tří dní najdete zde:

http://www.motogp.com/en/TestResults/MotoGP+Sepang+Test+2013



Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Šeri - Durris Bikes
  • Šeri - HJC RPHA 11 s vlastným dizajnom
  • Novinka 2021 - Honda CRF1100L Africa Twin
  • Motorbike 10/2020
  • Šeri testuje - Triumph Bonneville T120

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
včera v 0:55
Dovozce strojů CFMOTO, firma Journeyman CZ, pro sezonu 2021 výrazně navyšuje nabídku motocyklů. K již zavedeným 3 modelům v kubatuře 650 ccm v čele s bestsellerem CFMOTO 650MT a letošní novince 300NK přibude kompletně nová modelová řada s označením CL-X.
Bikes.cz
včera v 0:17
❗️ Pepa Sršeň testuje Honda CRF 1100 Afrika Twin.
Bikes.cz
před 2 dny v 0:08
Kvůli Euro 5 zmizí některé modely z evropského trhu 👎
Všechny příspěvky ...