Hyosung GD 250i N EXIV: Jihokorejský mlaďoch

vydáno 21. 8. 2014, text Prochy, foto Hyosung

Pro budoucí velké motorkáře tu máme jednu motorku na naučení, a nestojí moc...

Hyosung, který patří poměrně nově do koncernu KR Motors, má hlavního dealera v Itálii, kde nový EXIV stojí lehce pod 4000 eur, což není až taková paráda. Mnohem lepší zprávu pro nás má ale české zastoupení značky, kde tuto novinku pořídíte za necelých 89 tisíc korun. Za takové peníze jde o celkem zajímavou nabídku a všichni začínající motorkáři a motorkářky by měli GD 250i N zařadit do svého výběru budoucí motorky.

O pohon vpřed se zde stará kapalinou chlazený čtyřventilový DOHC jednoválec s označením X-5 o objemu 249 cm3. Ten nabízí 28 koní při 8500 otáčkách a 26 Nm při 7000 otáčkách za minutu. V kombinaci se 155 kilogramy hmotnosti a rozvorem 1340 mm půjde o hbitou mašinku, která se bude ve městě a na točitých cestách cítit jako doma, parametry jsou lepší než u Hondy CBR250R. O rovnoměrný přesun výkonu na zadní kolo se stará šestistupňová převodovka. Pohodlnou jízdu by měl zajišťovat podvozek, kde se o přední kolo stará USD vidlice s průměrem 37 mm od značky Kayaba, hliníkovou (! ) kyvku potom pruží postranně uložený plynový tlumič s nastavitelným předpětím. Hyosung se pyšní dobrou centralizací hmotnosti, k čemuž určitě přispívá i výfuk, který je umístěn mezi dvojicí sedmnáctipalcových kol. Přední kotouč s průměrem 300 mm brzdí čtyřpístkový třmen, na zadním disku o průměru 230 mm je dvoupístek, pneumatiky nesou sportovní rozměry 110/70 a 150/60.

Motocykl se vyrábí ve čtyřech barevných kombinacích – bílá, černá, modrá a červená. Přitom změna barvy se odehrává na 11litrové nádrži a na bočních plastech. Svým designem se blíží KTM a jejich modelové řadě Duke. Invaze motocyklů z Asie tak dobývá další území a nyní se zdá, že by mohla zabodovat nejen nízkou cenou, ale snad také vyšší kvalitou.





Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 2 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 2 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 4 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...