Husaberg představil modely 2014 – a končí!

vydáno 6. 7. 2013, text Jan Rameš, foto Husaberg

Oficiální verze říká „spojujeme to, co patří dohromady“. Pro později narozené nebo ve světě endura se neorientující, Husqvarna bývala švédská, ovšem před čtvrt stoletím ji koupili Italové (starý známý signore Claudio Castiglioni) a původní švédští inženýři si založili „truc-značku“, kterou nazvali Husaberg. Když letos v lednu koupil od BMW Husqvarnu Stefan Pierer, kterému patří většina v KTM, potažmo Husabergu, mluvilo se o tom, že se budou hledat „synergické body“.

 V exkluzivním rozhovoru na začátku března pan Pierer našemu spolupracovníkovi Alanovi Cathcartovi již naznačil, že dojde ke sloučení těchto dvou značek, a to se na konci května potvrdilo. Řečeno PR slovy, „bylo rozhodnuto znovu spojit to, co vychází ze stejných kořenů“ a že „Husqvarna vstoupí do pozitivní nové éry kombinováním vlastního bohatého dědictví a nejmodernějších technologií Husabergu“. Zbrusu nové Husqvarny mají být představeny v říjnu, ve stejné době začne jejich výroba a prodej z centrály KTM v rakouském Mattighofenu. Díly na motocykly do modelového ročníku 2013 bude zajišťovat současná továrna v italském Biandronnu.


Nová dvěstěpadesátka

A jaké ty poslední Husabergy budou, kromě toho, že zřejmě velice rychle vyprodané? Vývojáři nezaháleli, přeci jen pro ně nic nekončí, a pro všech sedm modelů ve dvou (TE 125, 250 a 300) i čtyřech dobách (TE 250, 350, 450 a 501) přichystali nová vylepšení.

Největší novinkou je FE 250, čtyřdobý čtvrtlitr s kompletně novým motorem (to samé jsme v minulém čísle psali o KTM 250 EXC-F, modří už vědí, že…). Mnohem většího krouťáku než u předchůdce bylo docíleno kratším zdvihem, novou klikou i hlavou, o 5 % těžším setrvákem, jiným výfukem a samozřejmě upravenou elektronikou. Také rám, který dvěstěpadesátka sdílí s FE 350, je nový, lehčí a ovladatelnější.

Všechny modely vstupují do poslední sezóny s novým nastavením odpružení, a to jak zadních tlumičů, tak předních čtyřkomorových vidlic WP 4CS, které patří k hlavním typickým znakům novodobých Husabergů. Přední vidle by navíc měly jít snadněji nastavit i servisovat, pružiny mají jít vyměnit bez nutnosti použít speciální vercajk. A když už jsme u toho předku, nesmíme zapomenout na jiné spodní brýle frézované na CNC, nový tachometr Trail Tech či optimalizovaný uzávěr nádrže. Dvoudobé modely dostaly jiné jazýčkové ventily, dvěpade a tříkilo navíc disponují novou hlavou s jiným spalovacím prostorem. Samozřejmostí pro všechny jsou nové polepy, tentokráte s tématem 25. výročí založení značky, která snad jako jediná na světě vyrábí pouze endura a o které se od příštího roku bude psát v minulém čase.



Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 31 minutami
Čínský výrobce CFMoto představil o uplynulém víkendu velký cestovní motocykl schopný konkurovat "japoncům".
Bikes.cz
před 3 dny ve 22:00
Čtyřválec v Zedovi je jako turbína... Dominik Valášek protáhnul Z900 Červenohorským sedlem.
Bikes.cz
před 4 dny ve 22:21
Libor Podmol – nejenže už zase předvádí triky a skáče FMX, ale hodlá startovat příští rok na Dakaru!
Miluju motorky
před týdnem v 8:20
Nová bestie od Bimoty si vezme to nejlepší z Kawy! 
Všechny příspěvky ...