Honda Project 2&4 s motorem RC213V!

vydáno 15. 9. 2015, text Jan Rameš, foto Honda

Je to auto, nebo motorka? Pěkná kombinace obojího, zajišťující velmi intenzivní jízdní zážitky.

My motorkáři nemáme autařské výstavy kdovíjak zažité, ale čím dál víc se na nich začínají objevovat také zajímavé jednostopé věci. Včera Ducati, která patří Volkswagenu, představila erkového Monstera, a dnes Honda oficiálně ukázala jeden svůj parádní koncept. Jasně, je to auto, má to čtyři kola a volant, ale my jsme z něj hotoví i coby motorkáři.

Project 2&4, jak se tahle věcička oficiálně jmenuje, je vítězným projektem v mezinárodní designové soutěži pořádané Hondou, které se zúčastnilo přes 80 konstruktérů a designérů. Tato každoroční soutěž je určena pro designérská studia největšího japonského výrobce, tak říkajíc pro tmelení kolektivu. Project 2&4 byl navržen ve středisku pro výzkum a vývoj motocyklů Honda v Asace ve spolupráci se střediskem pro výzkum a vývoj automobilů ve Wako, takže pěkné prolnutí obou světů, zejména když záměrem bylo dosažení intenzivního zážitku, ve kterém se snoubí pocit volnosti jízdy na motocyklu a atraktivnosti jízdy v autě, jak praví tisková zpráva.

A co to má společného s motocykly? Dost. Zaprvé motor, litrový V4, pocházející ze závodní RC213V, s výkonem 215 koní při 13 000 otáčkách a s krouťákem 118 Nm při deseti a půl. Převodovka je v tomto případě velmi neobvyklá, dvouspojkový automat DCT, který Honda jinak montuje do svých cesťáků VFR a NC. Také hmotnost pouhých 405 kilo naznačuje, že s tímhle bude dynamika jako na motorce. Pravda, třímetrová délka a hlavně šířka 182 cm už moc s motorkou dohromady nejdou (výška je pod metr! ), ovšem je tady jeden fígl – sedadlo řidiče je volně zavěšené nad vozovkou! Safra tohle by nás zajímalo na test…




Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 3 dny ve 20:43
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 3 dny v 16:47

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 5 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...