Nová Honda CRF250M

vydáno 12. 4. 2013, text Honzis, foto Honda

Dnes ráno vypršelo embargo na další z nových motocyklů od Hondy: mlaďáci drifťáci mohou sáhnout po supermotardu CRF250M.

Zase bylo slyšet vzteklé lámání tužek z kanceláří konkurenčních výrobců – další levná, ale přitom zábavná a kvalitní motorka z produkce Hondy! Když je vám dneska osmnáct a máte papíry A2, můžete sáhnout po dvou verzích NC700, třech verzích CB500 a teď nově i dvou strojích CRF250, a pořád se pohybujete v cenách mezi 100 až 150 tisíc ká-čé. Tyhle motorky jsou jednoduché na údržbu a nic nežerou, takže zákaznická skupina nejsou jen mlaďáci, ale spousta racionálně uvažujících zkušených jezdců. Pak se nedivme, že prodejně jde o bestsellery a u konkurence z nich nemohou spát.

Nové céerefo ve verzi M čili motard se od svého loňského předchůdce, endurka CRF250L, liší jen minimálně. Je určeno jak pro dynamičtěji smýšlející milovníky asfaltových hrátek, tak pro nižší postavy, neboť sedlo šlo dolů o dva cenťáky na 855 mm. Snížení světlé výšky o tři čísla na 22,6 cm vás může nechat klidnými, takhle vysoké obrubníky stejně nikde ve městě nenajdete. Kilo nadváhy určitě nepocítíte (nyní s plnou 7,7litrovou bandaskou 145 kg), co naopak poznáte, je změna geometrie. Instalací 17“ ráfků se skoro o dva stupně zostřil úhel řízení (25° 45’) a hlavně se dramaticky zkrátila stopa ze 113 na 71 mm, takže agilita bude určitě bezkonkurenční. Navíc gumy mají střízlivou šířku 110 a 130 mm, což na 23 koní22 newtonmetrů ze čtyřdobého jednoválce je tak akorát. Abyste si mohli zařádit, dostal podvozek tužší pružiny lépe odpovídající plánovanému asfaltování, a pokoušeči driftů ocení velký přední kotouč o průměru 296 mm a v efektním „wave“ designu.

Nové CRF250M bude na českém trhu k dostání od poloviny června a kombinací fun-factoru a nákladů na provoz se zařadí určitě hodně vysoko. Na cenovce totiž najdete krásných 109 900 Kč a ani po pořízení vás motorka nezruinuje. Udávaná spotřeba šla totiž ještě o chlup dolů ze 3,11 na 2,94 litru na sto!




Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 20 hodinami
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 24 hodinami

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 3 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...