První fotky novinek řady X od Hondy pro rok 2016

vydáno 29. 10. 2015, text David M. Bodlák, foto Honda Motor Europe

V japonském hlavním městě se právě koná 44. ročník veletrhu Tokyo Motor Show. Při té příležitosti Honda uvolnila i pár fotografií faceliftovaných modelů řady X pro rok 2016.

Veřejnou premiéru si novinky od Hondy odbyly po boku zajímavých kousků v podobě několika studií, o kterých jsme vás informovali zde. Se všemi počiny se Evropani seznámí naživo až příští měsíc na veletrhu EICMA v Miláně, pro nedočkavce tu máme zatím alespoň pár obrázků a základních dat...


Nejméně zásahů prodělal zástupce střední třídy, model CB500X, určený hlavně pro držitele řidičského oprávnění A2. Z praktického hlediska dostal o 100 mm vyšší štít, přední i zadní LED světla, nastavitelné předpětí přední vidlice a konečně také nastavitelnou brzdovou páčku. Inovovaný je mechanismus řazení. Naproti tomu s designového hlediska se může novinka pochlubit daleko ostřejším „čumákem“ a nově pojatými barevnými variacemi, které „cébéčku“ dodají více stylu.

Honda NC750X 2016


Výrazněji inovovaným modelem je NC750X, působící nyní robustnějším a dobrodružnějším vzhledem. Mnoho jezdců jistě ocení vyšší větrný štít (+ 70 mm). I zde byla použita přední a zadní světla, využívající technologie LED, ovšem úplně nová je vidlice Showa s dvojitým průtokovým ventilem, který by měl zajistit plynulejší chod v kompresi i odskoku. NC-X trochu zatraktivnělo na pohled propracovanější koncovkou, jež by měla vyluzovat hlubší tón, objemnější je toliko oblíbená schránka pro uložení přilby, jež je na místě, kde mají jiné motorky nádrž (nynější objem 22 litrů) a příplatková dvouspojka dostala po vzoru nové litrové Africa Twin tři úrovně režimu S.


Osmistovka je ještě čerstvá, takže pak už jen inženýrům zbývalo podívat se na největšího zástupce rodiny X, vlajkovou loď VFR1200X Crosstourer. Ta jde do nové sezony jen s drobnými změnami v podobě snadno výškově nastavitelného štítu, po vzoru NC750X v případě příplatkové dvouspojkové převodovky bude též využívat třech různých režimů řazení, inovovaný software navíc dokáže rozeznat, zda-li jede motorka z kopce či do kopce a přizpůsobí tomu řazení, a kromě toho přibyla zásuvka na 12V. Z ekologického hlediska je pak zajímavou informací, že vidlicový čtyřválec bude plnit přísnou emisní normu EURO4. Jediné, co zatím zůstává otázkou, jak moc se nové změny projeví na konečných cenách jednotlivých modelů. Na to si ale budeme muset ještě nějaký ten týden či měsíc počkat. Každopádně za nás moc pěkná práce designérů i techniků.

Honda VFR1200X Crosstourer 2016



Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 14 minutami
Čínský výrobce CFMoto představil o uplynulém víkendu velký cestovní motocykl schopný konkurovat "japoncům".
Bikes.cz
před 2 dny ve 22:00
Čtyřválec v Zedovi je jako turbína... Dominik Valášek protáhnul Z900 Červenohorským sedlem.
Bikes.cz
před 3 dny ve 22:21
Libor Podmol – nejenže už zase předvádí triky a skáče FMX, ale hodlá startovat příští rok na Dakaru!
Miluju motorky
před 6 dny v 8:20
Nová bestie od Bimoty si vezme to nejlepší z Kawy! 
Všechny příspěvky ...