Sherco jde do dvoutaktů

vydáno 18. 7. 2013, text jr, foto Sherco

Oba modely se budou vyrábět ve verzích s příponou R, známou již ze čtyřtaktů, čili s odpružením WP a několika racingovými drobnostmi, a až na objem motoru budou identické.

Ráfky Excel s pneumatikami Michelin, brzdy Brembo, karburátor Keihin, zapalko Kokusan, prostě samé prověřené komponenty. Sedlo je ve výšce 950 mm, rozvor je 1480 mm, světlá výška činí 355 mm, odpružení chodí po 300, resp. 320mm drahách, do nádrže se vejde značných 9,5 litru mixu a hmotnost činí příjemných 105 kilo. Fungl nové dvoudobé motory vlastní konstrukce, vybavené šestistupňovými převodovkami, mají obvyklé vnitřní rozměry, zdvih 72 mm, vrtání 66,4, resp. 72 mm. Elektrické startéry jsou umístěny hodně nízko, schované pod krytem a prý tak spolehlivé, že mohla být vypuštěna nakopávačka. Navíc jsou i hodně lehké. Přívěra řízená vlastní elektronikou se prý též hodně povedla a motory mají mít opravdu širokánské pásmo použitelných otáček. O tom, že tyhle dvoutakty jsou konkurenceschopné hned od začátku, svědčí druhé místo v řecké GP na konci června továrního jezdce Fabiena Planeta na 300 SE-R.
Ale nezahálelo se ani na čtyřtaktech, které se nabízejí ve verzích SEF (přední vidle Sachs) a SEF-R. Výbava je stejná jako u dvoutaktů, akorát do nádrží se vejde o litr méně a 250 i 300 jsou o tři kila lehčí než dvoutakty, což je poněkud překvapivé, když i čtyřtakty mají elektrické startéry. Motory jsou zbrusu nové a Sherco o nich mluví jako o „dlouhozdvihových“, vrtání 76 mm ve dvěstěpadesátce je z konkurenčních strojů nejmenší. Konstruktéři tím sledovali zvýšení výkonu, zátahu a zlepšení trakce. Třístovka se chlubí novým, ve vlastní režii vyvinutým vstřikováním Synerject, v kterém najdeme krokový elektromotor ovládající volnoběh a brždění motorem. Tlakový senzor v sání také sděluje řídicí jednotce, v jakém stavu je vzduchový filtr, a ta podle toho upravuje vstřikování. Podle Sherca má mít Synerject tři hlavní výhody, lepší efektivitu, lepší reakci na plyn a perfektní ovládání brždění motorem, navíc si přes internet majitelé budou moci stáhnout různé vstřikovací mapy.
Pro ty, kterým jsou dvěpade a třístovky příliš slabé, má Sherco také zprávu: na podzim bude představena úplně nová 450.


Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Šeri testuje - Triumph Speed Twin 1200
  • Šeri - Durris Bikes
  • Šeri - HJC RPHA 11 s vlastným dizajnom
  • Novinka 2021 - Honda CRF1100L Africa Twin
  • Motorbike 10/2020

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Magazín Motoroute
před 2 dny ve 22:02
Nová knížka Pavla Suchého o motorkách, které se tak úplně nepovedly...
Magazín Motoroute
před 4 dny v 0:55
Dovozce strojů CFMOTO, firma Journeyman CZ, pro sezonu 2021 výrazně navyšuje nabídku motocyklů. K již zavedeným 3 modelům v kubatuře 650 ccm v čele s bestsellerem CFMOTO 650MT a letošní novince 300NK přibude kompletně nová modelová řada s označením CL-X.
Bikes.cz
před 4 dny v 0:17
❗️ Pepa Sršeň testuje Honda CRF 1100 Afrika Twin.
Všechny příspěvky ...