VIDEO – Nejzlejší XJR všech dob!

vydáno 23. 10. 2015, text David M. Bodlák, foto ES YB

Další počin projektu Yard Built nazvaný Big Bad Wolf nás vrací do světa kultovních streetfighterů z osmdesátých let.

Představovat vám projekt Yard Built asi netřeba. Yamaha oslovila za několik posledních let již mnoho světových customizérů, kterým dala volnou ruku a všichni do jednoho dokázali přestavět originální stroje na něco jedinečného, z čehož Yamaha čerpá a čerpat pravděpodobně bude i pro sériovou výrobu do budoucna.

Prozatím posledním počinem tohoto projektu je v rámci letošního dvacetiletého výročí naháčovské klasiky XJR1300 novinka Big Bad Wolf alias Velkej Zlej Vlk od španělských El Solitario. Jestli jste byli letos v záři na Glemsecku 101, už jste měli šanci ho vidět, nám ostatním musí stačit pár fotek a video tak trochu ve stylu kultovního bijáku The Wraith s parádním syrovým zvukem obrovského čtyřválce. Každopádně za mě je tohle nejzajímavější a nejpovedenější XJR, které jsem v rámci projektu letos viděl. Mám totiž rád dobu, kdy frčely streetfightery typu Harris, MoKo Motorcycles apod. a tenhle Wolf je jako vystřižený z té doby.

Výztuha zadní kyvky ve stylu starých pratvorů GSX-R, obrovský chladič namísto kapoty, doplněný o hranatá světla, umístěná navrchu, prapodivné mnohapístkové brzdiče a totálně strojírensky propracované pumpy páček značky ISR nebo karbonové ráfky Dymag, to vše pouze v rámci decentních zásahů bez jakéhokoliv řezání a svařování, což dokazuje, že XJR může být velice dobrým a zajímavým základem pro jakoukoliv přestavbu, což ostatně podotkl i Shun Miyazawa, produktový manažer Yamaha Motor Europe. Nejzajímavější je na tom ovšem to, že pro El Solitario to byla svým způsobem premiéra a obrovská výzva, protože tihle hoši řadovým čtyřválcům nebyli nikdy nijak zvlášť nakloněni. I přesto tito poetové, nikoliv inženýři, dokázali z takové motorky postavit jeden z nejzajímavějších muscle biků posledních let. A za to jim patří uznání. Good job, boys!


Další články z archivu

  • iCMN má nový kabát
  • 50 let řadových čtyřválců Honda
  • Nedožitých 20 let ČMN

Články na MotoLife

  • Tesi H2 - nová přeplňovaná bestie od Bimoty
  • Šeri testuje - Honda CB1000R Neo Sports Cafe
  • Velká čtyřka - jeden za všechny, všichni na baterky
  • Nová trojice modelů CB500F, CBR500R a CB500X!
  • Filip Salač nahradí zraněného Hřavu

Vítej na MotoLife❗️

Podílej se na tvorbě nového sociálního motorkářského webu!

Podmínkou je pouze respektování pravidel tohoto webu.

Začít můžeš už teď »
  1. Založ si jednoduše svůj osobní profil.
  2. Pochlub se na profilu svýma motorkama, přidej fotky z cest.
  3. Přidávej motorkářské příspěvky nebo odkazy na zajímavé motorkářské články.
  4. Publikuj články, názory, blogy, fotky....
  5. Vytvoř si prezentační stránku a ukaž motorkářům co děláš.
  6. Poraď vývojářům MotoLife jak web zlepšit.

Piš na nebo využij chat na stránce MotoLife.

Příspěvky motorkářů

Bikes.cz
před 4 hodinami
Jawa v Indii úspěšnější než Harley? Harley-Davidson pomalu opouští největší světový trh.
Euro Bike Fest
před 8 hodinami

EURO BIKE FEST 2020 (Official aftermovie)
Časopis Motorbike
před 3 dny ve 21:44
Milan Engel o řecké rally - "S výkonem jsem spokojený, samozřejmě by to mohlo být lepší, ale druhé místo je druhé místo..."
Všechny příspěvky ...